Το 2023, πραγματοποιήθηκαν 1.857 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ, σημειώνοντας πτώση 3,2% σε σύγκριση με το 2022 (1.919 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα).
Μετά από κάποια αστάθεια το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο του 2020 λόγω περιορισμών που σχετίζονται με τον COVID, οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές αυξήθηκαν το 2021 και παρέμειναν σχετικά σταθερές το 2022. Το 2023, οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές κατέγραψαν μειώσεις σε όλα τα τρίμηνα (-2,3% το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2022, -3,6% το δεύτερο τρίμηνο, -3,8% το τρίτο τρίμηνο και -3,1% το τελευταίο τρίμηνο), με τα δύο τελευταία τρίμηνα να πέφτουν στα επίπεδα του 2019.
Συγκρίνοντας το 2023 με το 2022, οι μεγαλύτερες μειώσεις σε τονοχιλιόμετρα στις εμπορευματικές μεταφορές καταγράφηκαν στην Πορτογαλία (-16,4%), τη Σλοβακία (-16,2%) και τη Σουηδία (-11,5%), ενώ η Λιθουανία (+17,3%), η Δανία (+ 8,2%) και η Κύπρος (+7,8%) κατέγραψαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε τονοχιλιόμετρα.
Αυτές οι πληροφορίες προέρχονται από στοιχεία για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές που δημοσίευσε η Eurostat. Το άρθρο παρουσιάζει ευρήματα από το πιο λεπτομερές άρθρο Statistics Explained σχετικά με τις στατιστικές οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Η Γερμανία διαδραμάτισε κεντρικό ρόλο
Κατά την εξέταση των κορυφαίων ροών εμπορευματικών μεταφορών εντός της ΕΕ, ο μεγαλύτερος όγκος εμπορευμάτων μεταφέρθηκε μεταξύ Γερμανίας και Ολλανδίας, συνολικά 83,3 εκατομμύρια τόνοι. Η εμπορευματική ροή μεταξύ Γερμανίας και Πολωνίας ανήλθε σε 69,2 εκατομμύρια τόνους και η ροή μεταξύ Βελγίου και Γαλλίας έφτασε τους 53,8 εκατομμύρια τόνους.
Η Γερμανία και η Γαλλία κυριάρχησαν στις 15 κορυφαίες ροές. Η Γερμανία συμμετείχε είτε ως χώρα προέλευσης είτε ως χώρα προορισμού σε περισσότερες από τις μισές κορυφαίες ροές από χώρα σε χώρα (8 στις 15) και η Γαλλία ήταν παρούσα στο ένα τρίτο των κορυφαίων 15 ροών (5 από τις 15).