Για το μέλλον της υδρογονοκίνησης στην αστική συγκοινωνία μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας στην εκδήλωση με θέμα «Hydrogen Mobility Info Day at AUTH, 3ο JIVE Roadshow» που έλαβε χώρα στο ΚΕΔΕΑ του ΑΠΘ. Η εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
«Για πρώτη φορά η Θεσσαλονίκη μπήκε στο παιχνίδι της «πράσινης μετάβασης» και των μηδενικών ρύπων στα μέσα μαζικής μεταφοράς και θα διεκδικεί σε λίγα χρόνια ισότιμο ρόλο με αυτόν που κατέχουν μεγαλουπόλεις της Ευρώπης. Τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία βγήκαν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, κερδίζοντας έτσι ένα πρώτο στοίχημα της μεταφοράς χωρίς ρύπους σε μια πόλη που ταλαιπωρείται εδώ και χρόνια από τα αρνητικά μεγέθη της κυκλοφορίας και του αστικού περιβάλλοντος.
Σε αυτήν την εκδήλωση συζητήθηκαν τα πρώτα συμπεράσματα της κίνησης του λεωφορείου με υδρογόνο ως κινητήρια δύναμη.
Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) υποδέχτηκε με χαρά το λεωφορείο υδρογόνου στην Θεσσαλονίκη που παρουσιάστηκε στο επιβατικό κοινό ενώ προηγήθηκε η εκπαίδευση οδηγών του ΟΑΣΘ που οδήγησαν το λεωφορείο», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Γιάννης Τόσκας και ευχαρίστησε τον ΟΑΣΘ για την άμεση ανταπόκριση και τη συνεργασία για την εκπαίδευση των οδηγών που ανέλαβαν να κινήσουν το λεωφορείο στην πόλη.
«Αποφασίσαμε στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης να συμμετέχουμε στο πρόγραμμα (μια πρωτοβουλία του Cluster Βιοοικονομίας και Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας – CluBE, σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό έργο TRIERES και με την υποστήριξη της Hellenic Hydrogen και της Coral Gas, θυγατρικής του Ομίλου Motor Oil), μέσα από το 3ο JIVE Roadshow, που γίνεται στη χώρα μας υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, για να μελετηθεί η δοκιμαστική λειτουργία του λεωφορείου υδρογόνου, σε κανονικές συνθήκες δρομολογίων πόλης Θεσσαλονίκης, προκειμένου να διαπιστωθεί σε πραγματικό χρόνο ο τρόπος λειτουργίας των εν λόγω οχημάτων και οι απαιτήσεις της υδρογονοκίνησης.
Τα μακροπρόθεσμα πλεονεκτήματα και η αποτελεσματικότητα ως προς την ανάκτηση του κόστους αποτελούν τη βάση του σχεδιασμού αλλά και της επιλογής, καθώς οι μηχανές με υδρογόνο ως καύσιμο σχεδιάζονται σταθερά για εφαρμογές στις οποίες η αξιοπιστία, η ανθεκτικότητα και η απόδοση είναι παράγοντες που βαρύνουν στις αποφάσεις των παρόχων και των αρχών μεταφορών των Δημόσιων Συγκοινωνιών.
Η συζήτηση έχει ανοίξει για την επόμενη φάση της κίνησης των μέσων μαζικής μεταφοράς και διευρύνεται σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Η κίνηση με υδρογόνο αποτελεί έναν ισότιμο ανταγωνιστή στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και συμβάλλει στην κίνηση «καθαρών» οχημάτων με πολλά πλεονεκτήματα, που διασφαλίζουν καλύτερες συνθήκες κυκλοφορίας μέσα στην πόλη και στις παρυφές της.
Η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη από καθαρές μεταφορές και προς αυτήν την κατεύθυνση εργάζεται το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ και ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης μελετά όλα τα δεδομένα λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της κάθε μορφής ενέργειας».