Την αντίθεσή της εκφράζει η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας (ΟΒΕ) προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη, για την επιβολή «Πράσινου Τέλους» στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης ίσου με 0,03 ευρώ ανά λίτρο, τονίζοντας πως δεν είναι καιροί η κυβέρνηση να σχεδιάζει επιβαρύνσεις.

Η επιστολή της ΟΒΕ, την οποία υπογράφει ο πρόεδρός της, Μιχάλης Κιούσης, ακολουθεί:

«Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με δημοσιεύματα πληροφορηθήκαμε ότι η Κυβέρνηση θα επιβάλει «Πράσινο τέλος» στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης ίσου με 0,03 ευρώ ανά λίτρο, προκειμένου να καλύψει το έλλειμμα του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ), το οποίο αν ισχύει αποτελεί άλλη μια επιβάρυνση, στις τόσες πολλές που έχουν επιβληθεί στα καύσιμα.

Μας προκαλεί αισθήματα τιμωρίας των καταναλωτών, των πρατηριούχων καυσίμων και των διαφόρων επαγγελματιών αυτή η ευκολία της αυθαίρετης επιβολής φόρων και τελών στα καύσιμα «δια πάσα νόσο» της οικονομίας και των οφειλών του κράτους. Είναι καιρός να συναισθανθεί η κυβέρνηση ότι ο κλάδος αυτός δεν μπορεί να αποτελεί εύκολη λύση για κάθε περίπτωση ελλειμμάτων σε διάφορους τομείς της οικονομίας.

Τα καύσιμα έχουν δεχτεί από την αρχή της οικονομικής κρίσης μια απίστευτη φορολογική επιβάρυνση στο όνομα των χρεών και της οικονομικής κρίσης. Αυτή η επιβάρυνση δεν μειώθηκε, αντίθετα διαπιστώνουμε ότι συνεχίζεται η τάση της εύκολης συλλογής κρατικών εσόδων με διάφορες επιβαρύνσεις του.

Το φαινομενικά μικρό τέλος για τον τομέα ΑΠΕ δεν μπορεί να δικαιολογήσει την πολιτική επιβάρυνσης των καυσίμων. Ούτε η επίκληση του περιβάλλοντος το δικαιολογεί.

Οι καταναλωτές, οι πρατηριούχοι και ειδικά οι επαγγελματικοί κλάδοι που χρησιμοποιούν πετρέλαιο κίνησης όπως π.χ. αυτοκινητιστές, τεχνικά έργα, αγρότες, μεταποίηση, κ.λπ. δεν μπορούν ούτε τη σημερινή φορολογία καυσίμων να σηκώσουν. Η έξοδος από την πανδημία covid-19 θα μας βρει όλους υπερχρεωμένους. Δεν είναι δυνατόν σε τέτοιους καιρούς η κυβέρνηση να σχεδιάζει επιβαρύνσεις οποιουδήποτε είδους.

Παρακαλούμε πολύ όπως να μην επιβεβαιωθούν τα δημοσιεύματα».

Ειδικός φόρος άνθρακα

Εμείς να σημειώσουμε πως το «πράσινο τέλος» είναι αυτό που προβλέπεται από τη συμφωνία των κρατών-μελών της Ε.Ε. για απολιγνιτοποίηση και σταδιακή μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου. Στις άλλες χώρες είναι γνωστό ως «ειδικός φόρος άνθρακα» (Special Carbon Tax) και προορίζεται να χρηματοδοτήσει πράσινες δράσεις (π.χ. παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές) και για τον λόγο αυτό την περίοδο 2021-2024 θα προκηρυχθούν διαγωνισμοί για μεγάλα αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα.

Να υπενθυμίσουμε, επίσης, ότι για το ίδιο το πετρέλαιο, όσο και για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα προβλέπονται δράσεις αντικινήτρων, παράλληλα με τα κίνητρα που χορηγούνται για τα εναλλακτικά καύσιμα και κυρίως για την ηλεκτροκίνηση.