Σταθμοί επαναφόρτισης ανά 60 χλμ. για αυτοκίνητα και ανά 120 χλμ. για φορτηγά και λεωφορεία, σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου ανά 200 χλμ. Αυτές θα είναι οι αποστάσεις που καθορίστηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ακριβώς όπως είχαν δημοσιευθεί στο troxoikaitir.gr (βλέπε εδώ).
Επίσης, θα παρέχεται υποχρεωτικά η δυνατότητα φόρτισης χωρίς συνδρομή.
Ακόμη, η χρέωση για εναλλακτικά καύσιμα θα ορίζεται ανά κιλοβατώρα, κιλό, λεπτό ή χρόνο φόρτισης, δεν θα χρειάζεται δηλαδή ο αυτοκινητιστής να είναι συνδρομητής σε κάποιο πάροχο.
Περισσότεροι και πιο εύχρηστοι σταθμοί φόρτισης
Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν ότι μέχρι το 2026 θα πρέπει να εγκατασταθούν σημεία ηλεκτρικής φόρτισης αυτοκινήτων με ελάχιστη ισχύ 400 kW ανά τουλάχιστον 60 χλμ. κατά μήκος του κεντρικού δικτύου ΔΕΔ-Μ (ευρωπαϊκοί αυτοκινητόδρομοι), με την ισχύ του δικτύου να αυξάνεται στα 600 kW μέχρι το 2028. Για φορτηγά και λεωφορεία, θα πρέπει να παρέχονται σταθμοί φόρτισης ανά 120 χλμ. Οι σταθμοί αυτοί θα πρέπει να εγκατασταθούν στις μισές κύριες οδούς της ΕΕ μέχρι το 2028 και με ισχύ 1400 kW έως 2800 kW, ανάλογα με την εκάστοτε οδό. Οι χώρες της ΕΕ πρέπει να διασφαλίσουν ότι μέχρι το 2031 θα εγκατασταθούν σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο κατά μήκος του κεντρικού δικτύου των αυτοκινητόδρομων ανά τουλάχιστον 200 χιλιόμετρα.
Οι χρήστες οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων θα πρέπει να μπορούν να πληρώνουν εύκολα στα σημεία επαναφόρτισης (με κάρτες πληρωμής ή συσκευές ανέπαφων συναλλαγών και χωρίς να χρειάζεται να έχουν συνδρομή), ενώ η τιμή αυτών των «καυσίμων» θα πρέπει να εμφανίζεται ανά κιλοβατώρα, ανά κιλό ή ανά λεπτό. Οι ευρωβουλευτές εξασφάλισαν επίσης ότι μέχρι το 2027 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα συστήσει μια βάση δεδομένων της ΕΕ στην οποία θα συγκεντρώνονται όλα τα στοιχεία σχετικά με τα εναλλακτικά καύσιμα. Στόχος είναι να παρέχονται στους καταναλωτές πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα, τους χρόνους αναμονής και τις τιμές σε διάφορους σταθμούς.
Ο εισηγητής του Κοινοβουλίου για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων Petar Vitanov (Σοσιαλιστές, Βουλγαρία) δήλωσε: «Η χρήση πιο βιώσιμων, ανανεώσιμων και αποδοτικών ενεργειακών λύσεων στον τομέα των μεταφορών θα συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των πολιτών και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας υψηλής ποιότητας. Οι νέοι κανόνες θα συμβάλουν επίσης στην ανάπτυξη περισσότερων υποδομών φόρτισης και θα τις καταστήσουν τόσο εύκολες στη χρήση όσο και τα παραδοσιακά πρατήρια καυσίμων».