Στις εγκαταστάσεις της γνωστής βιομηχανίας αμαξωμάτων και ρυμουλκούμενων οχημάτων ΝΚ ΤΡΕΗΛΕΡΣ, όπως είναι η σημερινή ονομασία της ιστορικής φίρμας του Νίκου Κιολεΐδη, συναντήσαμε το 12μετρο ηλεκτρικό αστικό της κινέζικης Zonson, λεωφορείο για το οποίο έγινε πολύς λόγος, καθώς συνδέθηκε με την κατασκευή του στην Ελλάδα.
«Τα λεωφορεία Zonson κυκλοφορούν αρκετά χρόνια τώρα στην Ευρώπη έχοντας λάβει ευρωπαϊκή έγκριση τύπου», μας λέει ο Γιώργος Κιολεΐδης και προσθέτει: «Εμείς αντιπροσωπεύουμε τη μάρκα σε Ελλάδα και Κύπρο και έχουμε συνάψει συμφωνία με τη Zonson η συναρμολόγηση των λεωφορείων να γίνεται στην Ελλάδα, εδώ στον Βόλο, αλλά, βέβαια, αυτό προϋποθέτει παραγγελίες αρκετών μονάδων, προκειμένου να γίνουν και οι ανάλογες επενδύσεις για τη λειτουργία της γραμμής παραγωγής».
Μιλώντας, κατόπιν, για την ελληνική προστιθέμενη αξία που θα μπορούσε να προσδώσει η κατασκευή των λεωφορείων στην Ελλάδα, ο κ. Κιολεΐδης ήταν σαφής:
«Θα μπορούσε να ξεκινήσει από το 20% και να φτάσει σύντομα στο 40%. Θα πρέπει, όμως, να σημειώσω ότι στην πραγματικότητα μιλάμε για ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, λαμβάνοντας υπόψη και τις απαιτήσεις της ΕΕ».
Εξηγώντας τα παραπάνω, ο κ. Κιολεΐδης είπε ότι πλήθος μηχανικών τμημάτων και εξαρτημάτων που θα τοποθετηθούν στο λεωφορείο έχουν ευρωπαϊκή προέλευση και ανέφερε παραδείγματα όπως οι άξονες, οι αναρτήσεις, τα συστήματα, διεύθυνση και πέδησης, τα ηλεκτρικά κ.α., ενώ θα πρέπει να προστεθούν σ’ αυτά οι επί μέρους κατασκευές του αμαξώματος καθώς και ένα υψηλό ποσοστό εργατοωρών».