Τροχοί & TIR

Οι Γερμανοί Μεταφορείς ζητούν «πράσινες λωρίδες» για τη διέλευση των φορτηγών από τα σύνορα

Οι αυξημένοι συνοριακοί έλεγχοι οδηγούν σε δαπανηρές καθυστερήσεις και επιπτώσεις στους χρόνους παράδοσης.
Τετάρτη 05/02/2025 - 16:41
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό αρχείου
φωτό αρχείου

Ο Γερμανικός Σύνδεσμος Εμπορευματικών Μεταφορών (BGL) ζητά «πράσινες λωρίδες» για τα φορτηγά με σκοπό τη μείωση των καθυστερήσεων στα σύνορα, υποστηρίζοντας ότι οι σημερινοί αυξημένοι συνοριακοί έλεγχοι οδηγούν σε δαπανηρές καθυστερήσεις και επιπτώσεις στους χρόνους παράδοσης, αλλά και στη συμμόρφωση των οδηγών στα ωράριά τους.

Εδώ να αναφέρουμε ότι οι Γερμανοί πολιτικοί ψήφισαν υπέρ της πρότασης του ηγέτη της αντιπολίτευσης Friedrich Merz για την αυστηροποίηση της μεταναστευτικής πολιτικής, η οποία περιλαμβάνει την καθιέρωση μόνιμων συνοριακών ελέγχων. 

Υψηλό κόστος και συμφόρηση φορτηγών

Ο εκπρόσωπος του διοικητικού συμβουλίου του BGL (Σύνδεσμος Μεταφορέων), Dirk Engelhardt, δήλωσε στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa) ότι ο Σύνδεσμος δεν αντιτίθεται στην αύξηση των ελέγχων, αλλά η ΕΕ θα πρέπει να υποστηρίξει μέτρα, ώστε να μην διαταραχθεί η λειτουργία της προσφοράς των διεθνών οδικών εμπορευματικών μεταφορών τόσο για τον πληθυσμό όσο και για την οικονομία.

Εάν παρεμποδιστεί η ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων, οι συνέπειες θα μπορούσαν να είναι σοβαρές. Ο Engelhardt προειδοποιεί:

«Η συμμόρφωση με τους νομικά προβλεπόμενους χρόνους οδήγησης, διαλείμματος και ανάπαυσης για τους οδηγούς φορτηγών θα γινόταν ακόμη πιο δύσκολη και οι αλυσίδες εφοδιασμού θα γίνονταν όλο και πιο απρόβλεπτες», αναφέρει το dpa.

Οι μεγαλύτεροι χρόνοι αναμονής στις συνοριακές διαβάσεις θα μπορούσαν να αναγκάσουν τους μεταφορείς εμπορευμάτων να χρησιμοποιήσουν επιπλέον οδηγούς και οχήματα για να τηρήσουν τις προθεσμίες παράδοσης. Οι εταιρείες σε παραμεθόριες περιοχές και οι επιχειρήσεις που βασίζονται σε παραδόσεις just-in-time θα επηρεάζονταν ιδιαίτερα.

Λύση είναι οι πράσινες λωρίδες

Ο Σύνδεσμος των Μεταφορέων BGL προτείνει την επαναφορά των «πράσινων λωρίδων», όπως έγινε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 για τις εμπορευματικές μεταφορές. Αυτές οι ειδικές λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας θα επέτρεπαν στα φορτηγά να διασχίζουν τα σύνορα με ελάχιστη καθυστέρηση.

Χωρίς τέτοια μέτρα, οι εταιρείες μεταφορών θα αντιμετώπιζαν σημαντικό πρόσθετο κόστος, αυξημένο διοικητικό φόρτο και κυκλοφοριακή συμφόρηση στις συνοριακές διαβάσεις.

Πηγή: trans.info

Previous