Τροχοί & TIR

Οι χαμένες εργατοώρες στον Πειραιά και προτάσεις επίλυσης του κυκλοφοριακού

Απαιτείται άμεσα ολιστική αντιμετώπιση.
Τρίτη 27/05/2025 - 09:52
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό αρχείου
φωτό αρχείου

Υπόμνημα έντεκα παρεμβάσεων-προτάσεων κατέθεσε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς για να λυθεί το κυκλοφοριακό στον ευρύτερο Πειραϊκό χώρο με στόχο να «ανασάνουν» οι επιχειρήσεις, αλλά και να βελτιωθεί το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων των επιλιμένιων Δήμων, κατά την εποικοδομητική συνάντηση του προέδρου Βασίλη Κορκίδη, Δημήτρη Μαθιού και Νίκου Μαυρίκου με τον Αναπληρωτή υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Οι οδικοί άξονες εισόδου και εξόδου στον Πειραιά και τους παραλιμένους Δήμους, καθώς και το οδικό δίκτυο πέριξ του λιμένα του Πειραιά, βρίσκονται σε υποβαθμισμένη κατάσταση, ανέφερε ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, για να επισημάνει ότι τα θέματα των logistics που σχετίζονται με το λιμάνι του Πειραιά και τις λειτουργίες του, παραμένουν «ανοικτά», καθώς απασχολούν ιδιαίτερα τις παραγωγικές τάξεις του Πειραϊκού χώρου οι οποίες «βλέπουν» τις χαμένες ανθρωποώρες στο γύρω του λιμένα οδικό δίκτυο, αλλά και τις ζημίες από τις καθυστερήσεις παράδοσης ή παραλαβής εμπορευμάτων από και προς το λιμάνι. Συμφωνήθηκε πως απαιτείται άμεσα ολιστική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, ενώ ζητήθηκε από τον Υπουργό να του δοθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες που έχουν εκπονηθεί κατά καιρούς από τους φορείς, ώστε να εξεταστούν σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής.

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, όχι μόνο ήταν ενημερωμένος για τα επί μέρους θέματα των υποδομών και μεταφορών της περιφέρειας του Πειραιά και της Δυτικής Αττικής, αλλά ανέλυσε με χρονοδιάγραμμα τις ενέργειες που σχεδιάζονται και έχουν δρομολογηθεί για την επίλυσή τους. Ειδικότερα, έθεσε το θέμα του τριπλού ανισόπεδου κόμβου στην περιοχή του Σκαραμαγκά, η κατασκευή του οποίου συζητείται επι σειρά ετών για να σημειώσει τη σημασία του, ενώ συνέδεσε το θέμα του κυκλοφορικού του Πειραιά και του εν λόγω κόμβου με το επίσης μείζονος σημασίας θέμα της ανάπτυξης της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα Πειραιά με το Θριάσιο, αλλά και τη δημιουργία σιδηροδρομικής σύνδεσης που θα συνδέει το Θριάσιο Πεδίο με την Σφίγγα Βοιωτίας. Η εν λόγω σύνδεση, που «συζητείται» εδώ και αρκετά χρόνια, αποτελεί μια νέα όδευση, περίπου 50 – 60 χλμ., όπου οι συρμοί, από τον λιμένα Ικονίου, μέσω του Θριάσιου πεδίου, αφού διέλθουν ανισόπεδα της Αττικής Οδού με τη νέα όδευση, θα καταλήγουν μετά τη Θήβα και στον κύριο άξονα προς Θεσσαλονίκη. Με αυτή τη χάραξη, οι εμπορευματικοί συρμοί από το Νέο Ικόνιο αποφεύγουν το σιδηροδρομικό τμήμα ΣΚΑ – Οινόη, που από πλευράς χωρητικότητας αναμένεται, κάποια στιγμή στο μέλλον, να παρουσιάσει σημάδια κορεσμού, αλλά και το τμήμα ΣΚΑ – Λιόσια – Θριάσιο. Μάλιστα, σημείωσε ότι η ανάπτυξη της σιδηροδρομικής κάλυψης, στην οποία πρέπει να συμπεριληφθεί και ο λιμένας της Ελευσίνας, θα αποφορτίσει κατά πολύ από την κίνηση των φορτηγών οχημάτων που εξυπηρετούν οδικώς τη διακίνηση φορτίων τα οποία, υπό άλλες συνθήκες, θα μπορούσαν, στο πλαίσιο των συνδυασμένων μεταφορών, να διασπείρονται από το Θριάσιο, με ό,τι αυτό θετικό συνεπάγεται.

PreviousNext