Το τεράστιο πρόβλημα που προκαλεί η μη συντήρηση των κυκλοφορούντων οχημάτων σε συνδυασμό με τη διατήρησή τους λόγω απουσίας ουσιαστικών μέτρων απόσυρσης, υπογράμμισε ο κ. Γεώργιος Βασιλάκης, Πρόεδρος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων στο 5th Aufo Forum με θέμα «Είναι η Αττική βιώσιμη Περιφέρεια;»
«Το κυκλοφοριακό, η ρύπανση, τα θέματα οδικής ασφάλειας είναι αποτέλεσμα της μοναδικότητας που έχει η χώρα μας και οι μεγάλες πόλεις, λόγω και της απουσίας αντικινήτρων στην κυκλοφορία ρυπογόνων οχημάτων. «Έχουμε τον παλαιότερο στόλο οχημάτων σε όλη την Ευρώπη. Είναι ένα θέμα που μας απασχολεί και πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα», ανέφερε ο κ. Βασιλάκης και πρόσθεσε:
«Ούτε το 1/3 των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν συντηρείται. Δεν υπάρχουν μετρήσεις για να γνωρίζουμε τους ρύπους καπνού. Σαν αποτέλεσμα, όταν δεν υπάρχει κανονική απόσυρση σε ισχύ ούτε υπάρχει φυσική απόσυρση, το πρόβλημα είναι ότι σε σχέση με τις χώρες της ΕΕ, στην Ελλάδα η αναλογία είναι 3 προς 1 (πωλούνται 120.000 οχήματα τον χρόνο, εισάγονται 80.000 τον χρόνο δηλαδή ετησίως μπαίνουν στην κυκλοφορία συνολικά 200.000 και αποσύρονται μόνο 50.000. Έχουμε ετήσια αύξηση των κυκλοφορούντων οχημάτων στην Ελλάδα της τάξης του 3%, όταν στην Ευρώπη το ποσοστό αυτό είναι πολύ μικρότερο».
Εκτός ελέγχου ΚΤΕΟ το 25% των οχημάτων
Ενδιαφέρουσα ήταν και η ομιλία του κ. Βασίλη Καραφέρη Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου της AUTOVISION SAKAR A.E. – Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος, ο οποίος τόνισε την αναγκαιότητα του τεχνικού ελέγχου για ασφαλή μετακίνηση. «Παρά την επαρκή λειτουργία των ΚΤΕΟ και την υπερεπαρκή γεωγραφική κάλυψη, σχεδόν 2 εκατ. αυτοκίνητα, δηλαδή το 25% των κυκλοφορούντων οχημάτων αποφεύγει συστηματικά τον έλεγχο», τόνισε ο κ. Καραφέρης. «Η αποφυγή ελέγχου και ο γηρασμένος στόλος, δύο ζητήματα που εντάσσονται στην κατηγορία της κινητής βόμβας. Σχεδόν 4-5 εκατ. οχήματα με μ.ο. ηλικίας πάνω από τα 10 χρόνια κυκλοφορούν στους δρόμους και αυτό πρέπει να μας ανησυχεί ιδιαίτερα. Κακοσυντηρημένα και ρυπογόνα οχήματα δημιουργούν κυκλοφοριακό φόρτο και τροχαία ατυχήματα. Πρέπει να αναζητηθούν αυτά τα οχήματα, να προσέλθουν στο ΚΤΕΟ. Ο κλάδος μας έχει ωριμάσει, συμμετέχει ενεργά με προτάσεις για το πλαίσιο οδικής ασφάλειας και καλούμε την πολιτεία να μας θωρακίσει», τόνισε κλείνοντας την ομιλία του.
Καραμανλής για το κυκλοφοριακό
Κατά την έναρξη του συνεδρίου ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, στάθηκε στην παντελής απουσία, κατά τα προηγούμενα χρόνια, ενός κεντρικού σχεδιασμού που να βασίζεται στις σύγχρονες ανάγκες και στην απόλυτη διάσπαση των αρμοδιοτήτων. Ο ίδιος επεσήμανε ότι «Όλοι οι εμπλεκόμενοι δεν διαθέτουν επαρκή εργαλεία. Οι λύσεις πρέπει να βρεθούν άμεσα. Στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έχουμε μελετήσει τα δεδομένα, έχουμε εκπονήσει ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης που απαντά στα προβλήματα του σήμερα και αντιμετωπίζει τις ανάγκες του αύριο».
Όπως ανέφερε, το σχέδιο αναπτύσσεται μέχρι στιγμής σε τέσσερα μέρη: Καθαρός δακτύλιος, περισσότερα αστικά λεωφορεία, ενίσχυση μέσων σταθερής τροχιάς, σύγχρονο πλαίσιο για τη μικροκινητικότητα.