Τροχοί & TIR

Ποιοι λόγοι οδηγούν τη Volkswagen στο κλείσιμο δύο εργοστασίων στη Γερμανία

Τι ισχυρίζεται το συμβούλιο εργαζομένων της VW.
Τετάρτη 04/09/2024 - 13:51
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Το τεράστιο μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος των 685.000 εργαζομένων στον Όμιλο VW αποβαίνει πλέον δυσβάσταχτο για τον κολοσσό της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε συνδυασμό με τον έντονο ανταγωνισμό που δέχεται από την Κίνα και εντός της Κίνας επηρεάζοντας τις πωλήσεις των αυτοκινήτων της, κυρίως των ηλεκτρικών για τα οποία έχει προβεί σε επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων.

Αυτοί είναι οι βασικοί λόγοι που οδηγούν τον Όμιλο VW να εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει δύο εργοστάσια στη Γερμανία, γεγονός πρωτοφανές στην 87χρονη ιστορία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. 

Την περασμένη Δευτέρα, η διοίκηση ανακοίνωσε ότι «αισθάνεται αναγκασμένη να τερματίσει το πρόγραμμα διασφάλισης θέσεων εργασίας» το οποίο ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029. Ωστόσο, πέρυσι η Volkswagen ξεκίνησε ένα πρόγραμμα περικοπής κόστους με στόχο την εξοικονόμηση 10 δισ. ευρώ έως το 2026. Όμως, η γιγαντιαία εταιρεία θα πρέπει να περικόψει επιπλέον 4 δισ. ευρώ, σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt.

Ειδικοί αναλυτές μιλούν ήδη για μια κοσμογονική αλλαγή στον μεγαλύτερο βιομηχανικό εργοδότη της Γερμανίας, ο οποίος λόγω της μετοχικής του δομής ήταν ανέκαθεν μια επιχείρηση ελεγχόμενη από το κράτος και την οικογένεια Porsche. 

Το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας εξακολουθεί να κατέχει το ένα πέμπτο των μετοχών της εταιρείας και μια μόνιμη θέση στο εποπτικό συμβούλιο, πράγμα που σημαίνει ότι η διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των (γερμανικών) εργοστασίων θεωρούνταν πάντοτε θέματα κρατικού ενδιαφέροντος. Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει τώρα που η διοίκηση πιστεύει ότι η εταιρεία βρίσκεται σε επισφαλή θέση.

«Περιττά» δύο εργοστάσια

Σε επιστολή του προς τους εργαζόμενους, ο επικεφαλής της Volkswagen, Thomas Schäfer περιέγραψε την κατάσταση ως «εξαιρετικά τεταμένη», ενώ ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW Oliver Blume (φωτό) πρόσθεσε ότι η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε μια «εξαιρετικά δύσκολη και σοβαρή κατάσταση» και ότι η Γερμανία έχει μείνει πίσω από άποψη ανταγωνιστικότητας. 

Ως εκ τούτου, οι 10 μάρκες αυτοκινήτων εντός του Ομίλου VW (περιλαμβάνονται και οι μάρκες φορτηγών MAN και Scania) πρέπει να αναδιαρθρωθούν συνολικά και «το κλείσιμο εργοστασίων δεν αποκλείεται πλέον», δήλωσε ο Blume, προσθέτοντας ότι οι απολύσεις μέσω πρόωρης συνταξιοδότησης και τα πακέτα αποζημίωσης δεν είναι επίσης πλέον επαρκή. Ως εκ τούτου, η VW αισθάνεται «υποχρεωμένη να καταγγείλει τη συμφωνία προστασίας της απασχόλησης που ισχύει από το 1994». Η VW δεν έχει παράσχει ακόμη συγκεκριμένους αριθμούς σχετικά με το πόσες από τις περίπου 120.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία ενδέχεται να καταργηθούν. Δεν έχει επίσης προσδιορίσει ποιες τοποθεσίες ενδέχεται να κλείσουν. 

Ωστόσο, σύμφωνα με δηλώσεις του πανίσχυρου συμβουλίου εργαζομένων της VW, η διοίκηση θεωρεί τουλάχιστον ένα εργοστάσιο οχημάτων και ένα εργοστάσιο εξαρτημάτων στη Γερμανία περιττό. Τα ηγετικά στελέχη του συνδικαλιστικού οργάνου IG Metall περιέγραψαν στο πρακτορείο Ρόιτερς τις δηλώσεις των στελεχών της Volkswagen «ως ανεύθυνες, κοντόφθαλμες και άκρως επικίνδυνες για την εταιρεία, τη χώρα και το μέλλον των εργαζομένων», και προανήγγειλαν «λυσσαλέα αντίσταση» στα σχέδια κλεισίματος εργοστασίων και περικοπής θέσεων εργασίας. 

Πηγή: DW και CNN | Φωτό: VW Group

PreviousNext