Τροχοί & TIR

Όχι άλλη καθυστέρηση στην αναθεώρηση της οδηγίας για τα βάρη και τις διαστάσεις

"Αυτή η αναθεώρηση δεν αφορά μόνο τις οδικές μεταφορές".
Πέμπτη 04/09/2025 - 16:56
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Με επιστολή προς τα κράτη μέλη της ΕΕ, η IRU κάλεσε σε συμφωνία το συντομότερο δυνατό επί της γενικής προσέγγισης του Συμβουλίου για την αναθεώρηση της Οδηγίας για τα βάρη και τις διαστάσεις των οχημάτων.

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αναθεώρηση των κανόνων της ΕΕ σχετικά με τα βάρη και τις διαστάσεις βαρέων οχημάτων είναι ένα ρεαλιστικό εργαλείο για την επίτευξη άμεσων αποτελεσμάτων. Ωστόσο, οι καθυστερήσεις στις συζητήσεις του Συμβουλίου εμποδίζουν την πρόοδο σε ένα ζήτημα ζωτικής σημασίας για τους στόχους της Ευρώπης όσον αφορά το κλίμα, την ανταγωνιστικότητα και τη διασυνδεσιμότητα.

Η Διευθύντρια Υποστήριξης της IRU στην ΕΕ, Raluca Marian, δήλωσε: «Αυτή η αναθεώρηση δεν αφορά μόνο τις οδικές μεταφορές. Αφορά τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της περιβαλλοντικής απόδοσης όλων των αλυσίδων κινητικότητας και εφοδιασμού σε όλη την ΕΕ. Οι ανησυχίες των κρατών μελών σχετικά με τις υποδομές μπορούν να αντιμετωπιστούν με σταδιακή προσέγγιση».

«Οι φόβοι για αντιστροφή της μετατόπισης μέσων μεταφοράς χάνουν το νόημα: οι εφοδιαστικές αλυσίδες λειτουργούν μόνο όταν τα μεταφορικά μέσα αλληλοσυμπληρώνονται – όχι όταν τίθενται σε αντιπαράθεση», πρόσθεσε απαντώντας έτσι στις αντιδράσεις των σιδηροδρομικών.

Δύο βασικές προτεραιότητες

Τα λεωφορεία, τα πούλμαν και τα φορτηγά μηδενικών εκπομπών χρειάζονται επιπλέον μήκος και βάρος για να αντισταθμίσουν τα πολύ βαριά συστήματα μπαταριών και υδρογόνου. Διαφορετικά, η εμπορική τους λειτουργία θα παραμείνει μειονεκτική σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα, επιβραδύνοντας τη μετάβαση σε πράσινες μεταφορές.

Επίσης, τα οχήματα υψηλότερης χωρητικότητας θα πρέπει να επιτρέπονται για διασυνοριακές υπηρεσίες μεταξύ συναινούντων κρατών μελών. Η έγκριση για τη χρήση μακρύτερων οχημάτων μεγάλου τονάζ του Ευρωπαϊκού Μοντέλου Συνδυασμένων Μεταφορών (EMS) και συνδυασμών οχημάτων 44 τόνων για διασυνοριακές μεταφορές θα μείωνε τις εκπομπές CO₂ κατά ένα τρίτο, ενώ θα μείωνε επίσης τη συμφόρηση και το μεταφορικό κόστος.

Οι αναθεωρημένοι κανόνες για τα βάρη και τις διαστάσεις θα ενίσχυαν επίσης την οικονομική ανταγωνιστικότητα και θα βελτίωναν τη στρατιωτική κινητικότητα, αυξάνοντας την ανθεκτικότητα των ευρωπαϊκών μεταφορών.

«Χαιρετίζουμε τη φιλοδοξία της Δανικής Προεδρίας της ΕΕ να επιτευχθεί συμφωνία μέχρι το τέλος του έτους. Ήρθε η ώρα το Συμβούλιο να κινηθεί», δήλωσε η Raluca Marian. «Οι μεταφορείς, οι επιβάτες, οι αποστολείς και οι πολίτες χρειάζονται αυτό το πλαίσιο για να εξασφαλιστούν πιο πράσινες, πιο αποδοτικές και πιο προσιτές μεταφορές».

PreviousNext