Τροχοί & TIR

Προχώρησε η προμήθεια των 300 αστικών φυσικού αερίου. Προβλήματα με τα παλιά λεωφορεία

Δρομολογείται η προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου, σύμφωνα με το Τμήμα 3 του διαγωνισμού.
Δευτέρα 05/02/2024 - 11:31
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: IVECO
φωτό: IVECO

Την υποβολή των στοιχείων φακέλου και την ενημέρωση της αρμόδιας Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τις προς υπογραφή συμβάσεις προμήθειας 300 λεωφορείων φυσικού αερίου, πραγματοποίησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

«Δρομολογείται η προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου, σύμφωνα με το Τμήμα 3 του διαγωνισμού και επίσης, η προμήθεια 200 αρθρωτών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, φυσικού αερίου, σύμφωνα με το Τμήμα 2 του διαγωνισμού. Σήμερα σας παρουσιάζουμε τον φάκελο της - προς υπογραφή - σύμβασης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αφού πέρασαν τον προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο», ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι, παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες για την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Προβλήματα με τα παλιά

Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε, επίσης, στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο στόλος των λεωφορείων τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, ύστερα από τη δύσκολη - για τη χώρα - υπέρ-δεκαετία της δημοσιονομικής προσαρμογής, σημειώνοντας ως κυριότερα προβλήματα τον γερασμένο στόλο, τις συχνές βλάβες, την αδυναμία πρόσβασης ατόμων με αναπηρία σε σημαντικό αριθμό λεωφορείων και συμπλήρωσε:

«Ενδεικτικά και μόνο να αναφέρω ότι ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου προσεγγίζει τα 19 έτη και είναι αρκετά υψηλότερος από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, που είναι περίπου στα 13 έτη. Υπάρχουν 366 λεωφορεία EURO 2 και 130 τρόλεϊ, ηλικίας άνω των 22 ετών. Άμεση επίπτωση της παλαιότητας των λεωφορείων είναι η υψηλή συχνότητα βλαβών, που έως τώρα αντιμετωπίζονταν με προσωρινού τύπου λύσεις, όπως οι συμβάσεις για leasing και με οικεία ΚΤΕΛ, για την κάλυψη του αναγκαίου συγκοινωνιακού έργου».

Έτοιμες υποδομές για τα λεωφορεία CNG

Για το ίδιο θέμα της προμήθειας των 300 αστικών λεωφορείων CNG αναφέρθηκε και η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, τονίζοντας ότι «τα συγκεκριμένα λεωφορεία διαθέτουν αρκετά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, θα είναι άμεση η εισαγωγή τους στον λειτουργικό στόλο της Αθήνας, χωρίς να δημιουργηθούν ζητήματα στο παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο. Επίσης, δεν υπάρχουν ανάγκες για επιπρόσθετες δομές υποδοχής ενώ είναι σημαντικό να τονιστεί ότι θα καλύψουν ένα σημαντικό κομμάτι των επιχειρησιακών αναγκών, σε μεγάλες γραμμές κορμού, αφού δεν έχουν ζητήματα επάρκειας αυτονομίας. 

Η μετάβαση προς τις πράσινες μεταφορές δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά ένας αναγκαίος εκσυγχρονισμός που οφείλουμε να υιοθετήσουμε. Επιλογές όπως τα ηλεκτρικά λεωφορεία αλλά και τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν τον δρόμο προς μια πιο βιώσιμη, καθαρή και αποτελεσματική κινητικότητα».

PreviousNext