Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχοντας αποδεχτεί τις προτάσεις των Ευρωπαϊκών Ενώσεων Τουριστικών Μεταφορών, προχωρεί στη διαφοροποίηση των κανόνων που αφορούν στις ώρες οδήγησης/ ανάπαυσης των οδηγών τουριστικών λεωφορείων.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζει ότι δεν μπορούν να ταυτίζονται τα ωράρια οδήγησης/ ανάπαυσης των οδηγών πούλμαν και των οδηγών φορτηγών λόγω των διαφορετικών συνθηκών.
Πληροφορίες του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR αναφέρουν ότι οι αλλαγές που θα επέλθουν έχουν να κάνουν με τον ημερήσιο χρόνο οδήγησης και με μια μεγαλύτερη ευελιξία στους χρόνους των διαλειμμάτων.
Διαφοροποίηση, επίσης, θα επέλθει με τις ημέρες λειτουργίας του πούλμαν εκτός της χώρας-έδρας του. Θα παρέχεται δηλαδή μεγαλύτερος χρόνος για την επάνοδο του πούλμαν στη χώρα της έδρας του.
Την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να διαφοροποιήσει τους κανόνες για τα ωράρια των οδηγών των πούλμαν χαιρέτισε η IRU.
Συγκεκριμένα, η Διευθύντρια της IRU Raluca Marian δήλωσε: «Είμαστε ευτυχείς που βλέπουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνώρισε επιτέλους ότι οι ισχύοντες κανόνες δεν ταιριάζουν στον τομέα της περιστασιακής μεταφοράς επιβατών».
«Οι στοχευμένες και συγκεκριμένες διατάξεις για τον χρόνο οδήγησης και ανάπαυσης για τον τουρισμό με πούλμαν θα επιτρέψουν στους οδηγούς να διαχειρίζονται καλύτερα καταστάσεις κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους, ενώ παράλληλα θα μειώσουν σημαντικά το άγχος που προκαλείται από κανόνες ακατάλληλους για τον τουρισμό», πρόσθεσε.
Οι οδηγοί πούλμαν προσαρμόζουν τα ταξίδια τους ανάλογα με την επιθυμία των επιβατών τους. Αυτό σημαίνει περισσότερα διαλείμματα και στάσεις στη διαδρομή και συνδυασμό μακρύτερων ταξιδιών (στην αρχή και στο τέλος των περιηγήσεων μεγάλων αποστάσεων) και μικρότερων ταξιδιών (κατά τη διάρκεια των περιηγήσεων), με μέσο χρόνο οδήγησης περίπου 4,5 έως 5 ώρες την ημέρα.
Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι σίγουρα ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς οι κανόνες που αφορούν τον τουρισμό μπορούν μόνο να ενισχύσουν την ασφάλεια και την ικανοποίηση των πελατών. Ο τομέας των επιβατικών μεταφορών με πούλμαν αναμένεται να αυξηθεί δεδομένου του θετικού του αντίκτυπου τόσο στην απασχόληση όσο και στο περιβάλλον. Όσον αφορά την απαλλαγή των οδικών μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές, η οδική μεταφορά επιβατών κρατά τις εκπομπές άνθρακα σε χαμηλά επίπεδα.