Ο πρωθυπουργός της Βαυαρίας, Markus Söder, συμφώνησε με τον αυστριακό ομόλογό του, Nehammer, να προχωρήσουν σε νέα αύξηση των διοδίων στη διάβαση του Brenner.
Για το θέμα είχαν χθες συνάντηση, μετά την οποία ανακοινώθηκε ότι τα διόδια θα αυξηθούν. Χωρίς περιστροφές, αλλά ευθέως, ανέφεραν ότι η αύξηση των διοδίων αποσκοπεί στην αποθάρρυνση των μεταφορικών επιχειρήσεων να στέλνουν τα φορτηγά τους μέσω Brenner, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία και στο περιβάλλον.
Σε σχετικό άρθρο αυστριακού site γίνεται αναφορά στην προσπάθεια του Τιρόλου να πείσει τις μεταφορικές να ακολουθούν εναλλακτικά δρομολόγια, η οποία όμως (προσπάθεια) δεν έτυχε ανταπόκρισης λόγω της αύξησης του χρόνου του δρομολογίου (επιπλέον 80-100 χιλιόμετρα) και της αύξησης της κατανάλωσης του καυσίμου.
Μετά τα παραπάνω, η νέα αύξηση της τιμής των διοδίων στο Μπρένερο και μέχρι τα σύνορα της Γερμανίας εκτιμάται ότι θα είναι υψηλή και ανάλογη με την κατηγορία Euro των φορτηγών, αλλά και τον χρόνο διέλευσης (ημέρα ή νύχτα), όπως ισχύει στην Αυστρία.
Είναι γεγονός ότι εξαιτίας της λειτουργίας των blockchains -της διαχείρισης δηλαδή του αριθμού των φορτηγών που θα περνούν ανά λεπτό τη διάβαση – οι ουρές που σχηματίζουν τα βαρέα οχήματα στις περιοχές του Τιρόλου και στην άλλη πλευρά των γερμανικών συνόρων είναι τεράστιες.
Σήμερα, το κόστος διοδίων της Αυστρίας για διέλευση κατά την ημέρα είναι 0,42332 ευρώ ανά χιλιόμετρο για euro 6, είναι 0,43966 ευρώ/ χιλιόμετρο για euro 5 και EEV (πενταμισάρια) και 0,45070 ευρώ/ χιλιόμετρο για τα euro 4 και αναφερόμαστε πάντα για την κατηγορία 4, δηλαδή των τεσσάρων και πλέον αξόνων.