Τροχοί & TIR

Προσοχή στις κρυφές ζυγαριές που λειτουργούν στην Ουγγαρία

Η νταλίκα περνά πάνω από τη ζυγαριά, ζυγίζονται οι άξονές της και ο οδηγός δεν έχει αντιληφθεί το παραμικρό. Μέχρι να δει το κοντρόλ να τον σταματά, αν είναι υπέρβαρος… Αυτά συμβαίνουν στην Ουγγαρία
Κυριακή 15/11/2020 - 11:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Τεχνικοί τοποθετούν τους αισθητήρες βάρους στο μικρό χαντάκι, το οποίο μετά θα καλύψουν με άσφαλτο.
Τεχνικοί τοποθετούν τους αισθητήρες βάρους στο μικρό χαντάκι, το οποίο μετά θα καλύψουν με άσφαλτο.

Η νταλίκα περνά πάνω από τη ζυγαριά, ζυγίζονται οι άξονές της και ο οδηγός δεν έχει αντιληφθεί το παραμικρό. Μέχρι να δει το κοντρόλ να τον σταματά, αν είναι υπέρβαρος…

Αυτά συμβαίνουν στην Ουγγαρία, όπου οι διαχειριστές των αυτοκινητόδρομων σε συνεργασία με τις αστυνομικές αρχές της κάθε χώρας έχουν προχωρήσει στην εγκατάσταση συστημάτων ζύγισης των βαρέων οχημάτων εν κινήσει, χωρίς δηλαδή αυτά να σταματούν.

Το σύστημα βασίζεται σε μια σειρά αισθητήρων βάρους, οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί κάτω από το οδόστρωμα καλύπτοντας τις λωρίδες διέλευσης των φορτηγών και βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τα διόδια εκείνα που λειτουργούν δορυφορικά και με κάμερες – όπως αυτά που θα τοποθετηθούν και στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους.

Κάθετα με τη λωρίδα διέλευσης σκάβεται ένα μικρό χαντάκι (φωτό), μέσα στο οποίο τοποθετούνται κατάλληλα οι αισθητήρες βάρους και στη συνέχεια το μικρό χαντάκι καλύπτεται με προστατευτικό σκληρό υλικό και με άσφαλτο (πίσσα) ίδια με αυτή του δρόμου.

Όταν το όχημα διέρχεται πάνω από τους αισθητήρες, αυτοί στέλνουν το βάρος του κάθε άξονα χωριστά και το συνολικό βάρος του οχήματος στο συνεργαζόμενο οπτικό σύστημα με τις κάμερες που είναι τοποθετημένες στα διόδια. Φωτογραφίζοντας το όχημα, ταυτόχρονα το αναγνωρίζουν, αν δηλαδή είναι μονό φορτηγό με τον αριθμό των αξόνων του, αν είναι συρμός με επικαθήμενο ή συρόμενο και πάλι με το συνολικό αριθμό των αξόνων.

Το σύστημα, έχοντας στη μνήμη του τη νομοθεσία με τα ανώτατα επιτρεπτά βάρη του οχήματος ή του συρμού καθώς και τα επιτρεπτά βάρη ανά άξονα, αποφασίζει σε μηδέν χρόνο, αν το χημα είναι υπέρβαρο ή όχι.

Στην περίπτωση που είναι υπέρβαρο, όλο το φωτογραφικό υλικό και τα στοιχεία του βάρους, στέλνονται αυτόματα στον έλεγχο της αστυνομίας που ακολουθεί, στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο (Truck Control) παράπλευρα του αυτοκινητόδρομου. Εκεί υπάρχει και κανονική πλάστιγγα ζύγισης επάνω στην οποία επιβεβαιώνεται το υπέρβαρο και, συχνά, ακολουθούν και άλλοι έλεγχοι (διαστάσεων, CMR, ταχογράφου κ.λ.π.) και κόβεται το αναλογούν πρόστιμο είτε για το σύνολο των παραβάσεων είτε μόνο για το υπέρβαρο.

Πηγή: Περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR

PreviousNext