Τροχοί & TIR

Προβληματίζει το ζήτημα της ευρωβινιέτας στην Ε.Ε.

«Η πανδημία έχει τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, οι οποίες μπορούν να αντιμετωπιστούν, εάν όλα τα κράτη – μέλη επιδείξουν πνεύμα αλληλεγγύης, αποτελεσματικότητα και συνοχή. Μόνο έτσ
Παρασκευή 05/06/2020 - 10:23
Κοινοποίηση στα Social Media

«Η πανδημία έχει τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, οι οποίες μπορούν να αντιμετωπιστούν, εάν όλα τα κράτη – μέλη επιδείξουν πνεύμα αλληλεγγύης, αποτελεσματικότητα και συνοχή. Μόνο έτσι είναι εφικτό να μετατρέψουμε αυτή την κρίση σε μια ευκαιρία προς όφελος όλων των ευρωπαίων πολιτών, συμπεριλαμβανομένων, φυσικά, των Ελλήνων». Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, συμμετέχοντας στο Άτυπο Συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε, όπου ανέπτυξε το σύνολο των ζητημάτων ελληνικού ενδιαφέροντος στον τομέα των μεταφορών.

Ειδικότερα, στο υψηλής προτεραιότητας ζήτημα της ευρωβινιέτας, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέλυσε τις ελληνικές θέσεις διατυπώνοντας ορισμένους σοβαρούς προβληματισμούς αναφορικά με τις διαδικασίες υλοποίησης του συστήματος, το οποίο έχει ως στόχο την ενσωμάτωση του κόστους των εκπομπών CO2 στις πληρωμές των διοδίων και στα τέλη χρήσης για τα βαρέα φορτηγά.  

Ως προς το θέμα της εφαρμογής των πράσινων λωρίδων (Green Lanes), που έχουν ως στόχο την απρόσκοπτη διασυνοριακή μεταφορά εμπορευμάτων, ο κ. Υφυπουργός είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει την εξαιρετικά επιτυχή εφαρμογή της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας από την εκδήλωση της πανδημίας, ειδικά στα σύνορα με τις χώρες εκτός Ε.Ε. με την Τουρκία, τη Βόρεια Μακεδονία και την Αλβανία. 

Επίσης, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας (Green Deal), προτάθηκαν δράσεις για την υλοποίηση της αυτοματοποιημένης οδήγησης σε δύο άξονες: δράσεις σταδιακής επέκτασης της κυκλοφορίας αυτόματων οχημάτων σε πραγματικές συνθήκες και προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου στις μελλοντικές ανάγκες. Ο κ. Κεφαλογιάννης εισηγήθηκε, επίσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υποστηρίξει χρηματοδοτικά τα σχετικά προγράμματα.

 

PreviousNext