Τροχοί & TIR

Scania, BYD και ISUZU από την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ στην Transport Show

Η πολυσχιδής δραστηριότητα του γνωστού ομίλου ήταν εμφανής στον αριθμό των εκθεμάτων και φυσικά το πλήθος των επισκεπτών που ήθελαν να δουν από κοντά τα επαγγελματικά οχήματα των Scania, BYD και Isu
Τρίτη 31/10/2023 - 18:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η πολυσχιδής δραστηριότητα του γνωστού ομίλου ήταν εμφανής στον αριθμό των εκθεμάτων και φυσικά το πλήθος των επισκεπτών που ήθελαν να δουν από κοντά τα επαγγελματικά οχήματα των Scania, BYD και Isuzu. 

Το επιβλητικό Scania 660 S είχε συνεχώς επισκέπτες στο εσωτερικό της καμπίνας, από τα εγκαίνια μέχρι και αργά το βράδυ της Κυριακής, λίγο πριν πέσει η αυλαία της φετινής Transport Show. Η εξέλιξη των V8 της Scania είναι συνεχής, με τους Σουηδούς να αναβαθμίζουν τα μοναδικά οχτακύλινδρα της ευρωπαϊκής αγοράς. 

Σε τέσσερις εκδόσεις ισχύος (στους 530, 590, 660 και 770 hp), μαζί με τη νέα γενιά κιβωτίων ταχυτήτων G33CM, η αποδοτικότητα βελτιώνεται συνεχώς ενώ ταυτόχρονα, όχι μόνο δεν μειώνονται, αλλά αυξάνονται οι επιδόσεις. Το θεωρούμενο ως κορυφαίο προγνωστικό σύστημα της αγοράς, το Scania Active Prediction συμβάλλει περαιτέρω στη μείωση της κατανάλωσης ακόμη και σε άγνωστες διαδρομές, η διαχείριση της ροπής είναι η βέλτιστη δυνατή. Όσο, για το έκθεμα, πρόκειται για τον αντικαταστάτη του φοβερού «650» το οποίο είναι ένα εμβληματικό μοντέλο για τους πιστούς της φίρμας. 

Το Scania 660 S με όλες τις τελευταίες βελτιώσεις είναι ένα από τα πιο  ποθητά οχήματα της ευρωπαϊκής Μεταφοράς
Το Scania 660 S με όλες τις τελευταίες βελτιώσεις είναι ένα από τα πιο ποθητά οχήματα της ευρωπαϊκής Μεταφοράς

Οι οδηγοί και επιχειρηματίες του κλάδου των λεωφορείων είδαν από κοντά το νέο Scania Touring με την ολοκαίνουργια γραμμή μετάδοσης κίνησης. Οι προσδοκίες και γι αυτό το Scania είναι πολύ ψηλά, καθώς «φοράει» τον 500HP 13λιτρο κινητήρα τελευταίας γενιάς του κατασκευαστή, το επίσης νέο κιβώτιο ταχυτήτων με overdrive, κι όλα αυτά σε συνδυασμό με τον πλήρη ανασχεδιασμό του σαλονιού. Ο κατασκευαστής υπόσχεται 6% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο: 5% από τον νέο κινητήρα, και (τουλάχιστον) 1% από το προγνωστικό Scania Active Prediction. Το πούλμαν είναι επίσης σημαντικά αναβαθμισμένο σε θέματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, καθώς φέρει το πιο προηγμένο ADAS της Scania, με lane keep assist, αναγνώριση πεζών, και πολύ εξελιγμένη αυτόματη πέδηση για αποφυγή επικείμενης σύγκρουσης.

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ISUZU

Η Isuzu είχε δύο πολύ ενδιαφέροντα midi πούλμαν. Από αυτά, το Grand Toro είναι μία μοναδική πρόταση στη συγκεκριμένη κατηγορία, καθώς συνδυάζει πολύ υψηλή χωρητικότητα επιβατών (36+1+1 θέσεις) και αποσκευών (4,6 κυβ.μ.) σε μόλις 8,5 μέτρα συνολικού μήκους, με έναν τετρακύλινδρο της Cummins ισχύος 210 hp που υπόσχεται χαμηλά κόστη χρήσης και συντήρησης. Αναφορικά με το κιβώτιο ταχυτήτων, υπάρχει επιλογή ανάμεσα σε μηχανικό της ZF, και αυτόματο με μετατροπέα ροπής της Allison, αμφότερα με 6 σχέσεις. Το έτερο λεωφορείο του κατασκευαστή στην Transport Show 2023 ήταν ένα Novo S, το οποίο, όπως και όλη η σειρά των Novo, είναι το λεωφορείο με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα στα 7,3 μέτρα μήκους.

Ιsuzu Novo S
Ιsuzu Novo S

ΒYD

Έντονο ήταν και το ενδιαφέρον για το περίπτερο της BYD το οποίο περιελάμβανε αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα, καθώς ο κινεζικός κολοσσός έχει επενδύσει αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση. Το μικρότερο από αυτά ήταν το panel van ETP 3 στους 2,4 τόνους μικτού, φορτηγό μεσαίας κατηγορίας, με ωφέλιμο φορτίο 780 κιλά. Η αυτονομία με μία φόρτιση φτάνει τα 275 χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον, ή τα 233 σε μικτές συνθήκες. 

Παρόν στην έκθεση και το BYD ETM6, με την Ελλάδα να είναι από τις πρώτες αγορές στην Ευρώπη στις οποίες είναι διαθέσιμο. Είναι το πρώτο 7,5τονο φορτηγό σχεδιασμένο εξαρχής με τρόπο αποκλειστικά για ηλεκτροκίνηση, χωρίς δηλαδή τους περιορισμούς ενός θερμικού κινητήρα. Το σασί (χωρίς κόφα) μπορεί να δεχθεί συνολικό ωφέλιμο φορτίο 3.990 κιλά. Η μπαταρία χωρητικότητας 126 kWh εξασφαλίζει αυτονομία 200 χιλιόμετρα με το όχημα στο μέγιστο του μικτού φορτίου. Το αμιγώς ηλεκτρικό 12μετρο λεωφορείο τέλος, ολοκλήρωνε την επίδειξη παντοδυναμίας της BYD στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα όλων των κατηγοριών.

ΒΥD ETM6: Το πρώτο 7,5τονο φορτηγό της αγοράς που εξελίχθηκε αποκλειστικά ως ηλεκτρικό, άμεσα διαθέσιμο στη χώρα μας
ΒΥD ETM6: Το πρώτο 7,5τονο φορτηγό της αγοράς που εξελίχθηκε αποκλειστικά ως ηλεκτρικό, άμεσα διαθέσιμο στη χώρα μας
PreviousNext