Τροχοί & TIR

Σε καθεστώς πτώχευσης η Van Hool

Δεν απέφυγε τελικά το μοιραίο η Van Hool, με τον Βέλγο κατασκευαστή να ανακοινώνει σήμερα πως υπάγεται πλέον σε καθεστώς πτώχευσης.
Τρίτη 09/04/2024 - 14:01
Κοινοποίηση στα Social Media
8/4/2024: Η τελευταία βάρδια της τελευταίας ημέρας λειτουργίας της γραμμής παραγωγής του ιστορικού κατασκευαστή περνά τις πύλες του εργοστασίου
8/4/2024: Η τελευταία βάρδια της τελευταίας ημέρας λειτουργίας της γραμμής παραγωγής του ιστορικού κατασκευαστή περνά τις πύλες του εργοστασίου

Δεν απέφυγε τελικά το μοιραίο η Van Hool, με τον Βέλγο κατασκευαστή να ανακοινώνει σήμερα πως υπάγεται πλέον σε καθεστώς πτώχευσης. 

Το τελευταίο δελτίο Τύπου του ιστορικού κατασκευαστή αναφέρει επί λέξει: «Η Van Hool, ανεξάρτητος κατασκευαστής λεωφορείων, πούλμαν και βιομηχανικών οχημάτων, κηρύχθηκε σήμερα, στις 8 Απριλίου 2024, σε πτώχευση από το εμπορικό δικαστήριο του Mechelen. 

Μια ομάδα 4 διαχειριστών έχει διοριστεί για να επιβλέπει την πτώχευση. Η VDL Groep (Κάτω Χώρες) και η Schmitz Cargobull συνεργάτης της GRW και εταίρος για τα βυτιοφόρα οχήματα υπέβαλαν αντίστοιχες δεσμευτικές προσφορές στους διαχειριστές, οι οποίες αποτελούν τη βάση για οριστικές συμφωνίες που θα συναφθούν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. 

Το VDL Groep σχεδιάζει να αναλάβει τις δραστηριότητες λεωφορείων και πούλμαν της Van Hool, ενώ η Schmitz Cargobull, μέσω της αρμοδιότητάς της GRW, θα είναι υπεύθυνη για τα βιομηχανικά οχήματα/τρέιλερ. Οι τελικές συμφωνίες θα μπορούσαν να
οδηγήσουν στην ταχεία επανεκκίνηση των δραστηριοτήτων, με προοπτικές απασχόλησης για 650 έως 950 εργαζομένους, και δυνατότητες για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Τις προσεχείς εβδομάδες, όλα τα εμπλεκόμενα μέρη θα παράσχουν περισσότερες διευκρινίσεις».

Το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR επικοινώνησε με Βέλγους δημοσιογράφους και (πρώην πλέον) εργαζόμενους της Van Hool, και σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, 2.500 εργαζόμενοι ήδη ενημερώθηκαν πως θα πρέπει να αναζητήσουν αλλού εργασία. Ουσιαστικά, καμία πλευρά δεν έχει δεσμευθεί για την επανέναρξη της κατασκευής λεωφορείων και πούλμαν, ενώ τα εργοστάσια σε Σκόπια και ΗΠΑ είναι «στον αέρα» με άγνωστο το τι μέλλει γενέσθαι. Οι εργαζόμενοι και το συνδικάτο τους, κατηγορούν ευθέως όχι μόνο τράπεζες και πολιτικούς της περιοχής αλλά και την οικογένεια Van Hool για κακοδιαχείριση και μοναδική έγνοια την αποφυγή ευθυνών. Σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης της χώρας, διαφωνίες για κληρονομικά θέματα μεταξύ των μελών της οικογένειας που ελέγχει την εταιρεία, εμπόδισαν οποιαδήποτε κίνηση ενδιαφερόμενων επενδυτών για να βρεθεί λύση έστω και την ύστατη στιγμή.

PreviousNext