Τροχοί & TIR

Solaris Urbino 12 ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ. Αθόρυβα και με μηδενικούς ρύπους στους δρόμους της Αθήνας

Δρομολόγιο στους δρόμους της Αθήνας πραγματοποίησε το αστικό λεωφορείο Solaris Urbino 12 τεχνολογίας Fuel cells – υδρογόνου με επιβάτες πλήθος δημοσιογράφων και τεχνικών της ΟΣΥ. Το λεωφορείο εξωτερ
Πέμπτη 20/04/2023 - 09:59
Κοινοποίηση στα Social Media

Δρομολόγιο στους δρόμους της Αθήνας πραγματοποίησε το αστικό λεωφορείο Solaris Urbino 12 τεχνολογίας Fuel cells – υδρογόνου με επιβάτες πλήθος δημοσιογράφων και τεχνικών της ΟΣΥ.

Το λεωφορείο εξωτερικά είναι σχεδόν όμοιο με τα 12μετρα Urbino με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά η κίνησή του είναι πιο αθόρυβη και από τα αμιγώς ηλεκτρικά και, βέβαια, είναι μηδενικών ρύπων.

«Αρχίσαμε τη δοκιμή υδρογονοκίνητων λεωφορείων προκειμένου να διαπιστώσουμε τη συμπεριφορά τους στις συνθήκες της ελληνικής πραγματικότητας, αλλά και για να εξετάσουμε τον τρόπο προετοιμασίας των εγκαταστάσεών μας για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της υδρογονοκίνησης», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ο.ΣΥ. Α.Ε. Στέφανος Αγιάσογλου, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Urbino 12 Hydrogen, του πρώτου λεωφορείου υδρογόνου, που παραχώρησε η Solaris Hellas A.Ε. για δοκιμή στις Δημόσιες Οδικές Συγκοινωνίες. Το λεωφορείο κυκλοφορούσε τον τελευταίο μήνα στο κέντρο της Αθήνας εκτελώντας τη κυκλική διαδρομή Άνω Πατήσια-Ζάππειο, μεταφέροντας καθημερινά εκατοντάδες επιβάτες δωρεάν. 

«Το μέλλον στις μεταφορές είναι το υδρογόνο και πάνω στο όχημα που δοκιμάσαμε ενδεχομένως να στηριχθεί το μέλλον των οδικών συγκοινωνιών», σημείωσε ο κ. Αγιάσογλου, υπογραμμίζοντας ότι «η πιλοτική λειτουργία λεωφορείων υδρογόνου είναι σημαντική γιατί -όπως έχει αποδειχθεί και από τις αντίστοιχες δοκιμές ηλεκτροκίνητων οχημάτων- οδηγεί και στην αναδιοργάνωση των αμαξοστασίων μας καθιστώντας την ΟΣΥ ΑΕ μια σύγχρονη Εταιρεία, αντίστοιχη με αυτές προηγμένων χωρών».

Η Ο.ΣΥ. Α.Ε στο πλαίσιο της συμμετοχής της στα πρώτα πιλοτικά ευρωπαϊκά προγράμματα για τη χρήση υδρογόνου στις μεταφορές, θα έχει σύντομα στον Στόλο της 3 τέτοια οχήματα, τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση».

Η τεχνολογία του λεωφορείου υδρογόνου

Το λεωφορείο υδρογόνου με ενεργειακές κυψέλες είναι μηδενικών ρύπων και κινείται από τον ηλεκτρικό άξονα με τα δύο μοτέρ στις άκρες του.

Το ηλεκτρικό ρεύμα για τα δύο μοτέρ έρχεται από τις μπαταρίες. Το ρεύμα για τις μπαταρίες εξασφαλίζεται από τις ενεργειακές κυψέλες, ως εξής:

Ποσότητα υδρογόνου από τις μπουκάλες κατευθύνεται προς τις ενεργειακές κυψέλες ταυτόχρονα με αέρα προερχόμενο από το εξωτερικό περιβάλλον. Φτάνοντας στις ενεργειακές κυψέλες, προκαλείται χημική αντίδραση με το υδρογόνο και το οξυγόνο του αέρα με αποτέλεσμα να παράγεται ηλεκτρική ενέργεια (και νερό το οποίο αποβάλλεται).

Η τεχνολογία της υδρογονοκίνησης, η οποία «εφαρμόζεται στην Solaris από το 2015», όπως δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της Εταιρείας Θεόδωρος Χατζηπαναγιώτου (δεύτερος από αριστερά), έχει μηδέν αποτύπωμα στο περιβάλλον
Η τεχνολογία της υδρογονοκίνησης, η οποία «εφαρμόζεται στην Solaris από το 2015», όπως δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της Εταιρείας Θεόδωρος Χατζηπαναγιώτου (δεύτερος από αριστερά), έχει μηδέν αποτύπωμα στο περιβάλλον

Η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια κατευθύνεται είτε απευθείας στα μοτέρ του ηλεκτρικού κινητήριου άξονα είτε στις μπαταρίες. Τη διαχείριση αυτή της ηλεκτρικής ενέργειας αναλαμβάνει ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου, το οποίο έχει ως αποστολή την εξασφάλιση της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας για τα μοτέρ και για όλες τις ανάγκες του λεωφορείου, περιλαμβανομένου του A/C, των φώτων, του εσωτερικού φωτισμού και της λειτουργίας άλλων ηλεκτρικών ή ηλεκτροπνευματικών εξαρτημάτων.

Ο ανεφοδιασμός σε υδρογόνο από πρατήριο διάθεσης υδρογόνου για οχήματα διαρκεί περί τα 10-12 λεπτά. Με γεμάτες τις μπουκάλες υδρογόνου, η εκτιμώμενη χιλιομετρική εμβέλεια ανέρχεται στα 350 χιλιόμετρα, ικανή να καλύψει τις ανάγκες των δρομολογίων μιας ημέρας.

Αναλυτική παρουσίαση του λεωφορείου θα διαβάσετε στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR Μαΐου.

PreviousNext