Ολοκληρώθηκε και δόθηκε στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου, μήκους 277 χιλιομέτρων, ο οποίος πληροί τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές για την ασφαλή κίνηση των οχημάτων.
Χαρακτηριστικό του νέου δρόμου είναι το πλήρως ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων.
Για τα βαρέα οχήματα (κατηγορία 4) το κόστος διοδίων στον μετωπικό Πατρών είναι 12,40. Για την ίδια κατηγορία το κόστος διοδίων στον πλευρικό Κάτω Αχαΐας είναι 7,50 ευρώ.
Όπως δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας κατά την εκδήλωση των εγκαινίων: “Σήμερα είναι μία μέρα χαράς. Έχουμε πλέον έναν σύγχρονο, άνετο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Είμαστε υπερήφανοι, γιατί τηρήσαμε τα χρονοδιαγράμματα, αλλά πρωτίστως γιατί αναβαθμίζουμε την ποιότητα ζωής των πολιτών και των επισκεπτών της περιοχής. Σήμερα δίνουμε στην κυκλοφορία τα τελευταία δέκα χιλιόμετρα και συνεχίζουμε για τα επόμενα. Έχουμε μπροστά μας μία συνολική προσπαθεί. Τα έργα δεν ανήκουν σε έναν αλλά στο σύνολο των πολιτών”.
Απ’ την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι: “Παραδίδεται σε χρόνο ρεκόρ το σύνολο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος”. Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στον θεσμό των παραχωρήσεων επισημαίνοντας ότι ισορροπούν το κόστος ανάμεσα στον φορολογούμενο και τον χρήστη”, ενώ τόνισε τις πρωτοβουλίες του πρωθυπουργού προκειμένου να υλοποιηθεί έγκαιρα το έργο.
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου κ. Δημήτρης Αναγνώπουλος τόνισε ότι: “Είναι ένας αυτοκινητόδρομος που αλλάζει οριστικά τη συνδεσιμότητα στη Δυτική Ελλάδα . Η ολοκλήρωσή του δεν ήταν αυτονόητη. Σε συνεργασία όλων των εμπλεκομένων πλέον ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργου είναι ένας αυτοκινητόδρομος αντάξιος των προσδοκιών των συμπολιτών μας”.
Ο κ. Παναγιώτης Παπανικόλας πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού δήλωσε: “Σήμερα κλείνουμε μία υπόσχεση δεκαετιών για την τοπική κοινωνία. Εργάστηκαν 1500 εργαζόμενοι προκειμένου να παραδώσουμε 75 χλμ. ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, που εξυπηρετούν μία άνετη και ασφαλή διέλευση”.
Αξίζει να σημειωθεί πως στους πρώτους τρεις μήνες λειτουργίας, πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 829.000 διελεύσεις, στοιχείο που αναδεικνύει τον κρίσιμο ρόλο του αυτοκινητόδρομου για τη μετακίνηση και την περιφερειακή ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα.
Τα βασικά στοιχεία του έργου
• 277 χλμ.: συνολικό μήκος της Ολυμπίας Οδού- 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα
• 75 χλμ.: νέο τμήμα Πάτρα-Πύργος
• 50% μείωση στον χρόνο διαδρομής μεταξύ Πάτρας και Πύργου (40 λεπτά)
• 2 ώρες και 45 λεπτά μεταξύ Αθήνας και Πύργου
• 100% ηλεκτρονικά διόδια στην Πατρών-Πύργου
• 24/7 λειτουργία και οδική βοήθεια
• 829.000 διελεύσεις στους πρώτους τέσσερις μήνες
• 6.800 διελεύσεις η ημερήσια κυκλοφορία
Το έργο περιλαμβάνει: 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις, 1 τεχνική βάση στον Πύργο, 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ), καθώς και τους ακόλουθους 9 κόμβους:
- H/K Μιντιλόγλι (Χ.Θ. 0+000)
- Α/Κ ΒΙΠΕ (Χ.Θ. 6+942)
- Η/Κ ΑΛΙΣΣΟΥ (Χ.Θ. 12+725)
- Α/Κ Κάτω Αχαΐα (Χ.Θ. 17+733)
- Α/Κ Βάρδα (Χ.Θ. 33+036)
- Α/Κ Κυλλήνη (Χ.Θ. 46+016)
- Α/Κ Γαστούνη (Χ.Θ. 53+675)
- Α/Κ Αμαλιάδα (Χ.Θ. 62+680)
- Α/Κ Πύργος (Χ.Θ. 73+843)