Από τον Ιανουάριο του 2022 το μικτό βάρος των συρμών αυξάνει στο Βέλγιο από τους 44 τόνους στους 48 τόνους, ενώ για τα «καθαρά» φορτηγά θα φτάσει στους 50 τόνους.
Την απόφαση έλαβε η κυβέρνηση της Φλαμανδικής περιφέρειας του Βελγίου ακολουθώντας προγενέστερη απόφαση της κυβέρνησης της Βαλλονίας που έχει ήδη ανεβάσει το μικτό στους 50 τόνους και όλα αυτά προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο ανταγωνισμός των Ολλανδών που χορηγούν κατά δεκάδες άδειες κυκλοφορίας συρμών 50 τόνων, αλλά και άδειες μέχρι 60 τόνους για τα 25 μέτρα.
Η ανακοίνωση των φλαμανδικών αρχών ορίζει ότι τα συμβατικής τεχνολογίας φορτηγά (κινητήρες πετρελαίου) θα έχουν μέγιστο μικτό 48 τόνους, ενώ τα φιλικά προς το περιβάλλον θα μπορούν να φτάσουν στο μικτό των 50 τόνων. Δεν διευκρινίζεται -αυτό θα γίνει σύντομα- ποιες είναι οι προδιαγραφές των «φιλικών προς το περιβάλλον» οχημάτων, πέραν βέβαια των ηλεκτρικών. Δημοσιογραφικές πληροφορίες έκαναν λόγο χθες ότι στα «καθαρά» οχήματα περιλαμβάνονται αυτά που κινούνται με βιοκαύσιμα ή με υδρογόνο.
Ωστόσο, στην ανακοίνωση τίθενται οι γενικές τεχνικές απαιτήσεις για την αύξηση του μικτού είτε στο 48 είτε στους 50 τόνους και αυτές είναι:
- Όλοι οι μη κινητήριοι άξονες να έχουν φουσκάτη ανάρτηση
- Η απόσταση μεταξύ των κέντρων των τροχών να είναι τουλάχιστον 1,5 μέτρο
- Απαγορεύεται η έλξη κεντροαξονικού τρέιλερ
- Το αυτοκίνητο να φέρει σύστημα ACC (Adaptive Cruise Control) για την αποφυγή πρόσκρουσης με το προπορευόμενο όχημα
«Αυξάνουμε το μικτό βάρος των φορτηγών από τους 44 στους 50 τόνους μετά από διαβουλεύσεις με τους φορείς των εμπορευματικών μεταφορών. Με αυτό τον τρόπο αυξάνουμε την αποδοτικότητα των μεταφορών και μειώνουμε την επίδραση στην κυκλοφορία και στο περιβάλλον», ανέφερε για το θέμα η Lydia Peeters, υπουργός κινητικότητας και δημοσίων έργων της Φλαμανδίας.