Τροχοί & TIR

Σύνδεση σιδηροδρόμου με λιμάνια και ΒΙΠΕ. Ένα ακόμη «στρατηγικό σχέδιο». Ιδρύεται νέα εταιρεία

Οι πέντε βασικοί άξονες
Δευτέρα 05/05/2025 - 16:52
Κοινοποίηση στα Social Media
Φωτό: ΟΣΕ
Φωτό: ΟΣΕ

Ακόμη ένα «στρατηγικό σχέδιο» έρχεται να προστεθεί στα δεκάδες υπάρχοντα που έχουν εξαγγελθεί. Το τελευταίο έρχεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος με σημερινή του ανακοίνωση προσπερνά γρήγορα την τραγωδία των Τεμπών και αναγγέλλει «το Στρατηγικό Σχέδιο που αφορά την ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και το οποίο στηρίζεται στους παρακάτω πέντε βασικούς άξονες:

1. Ολοκλήρωση των υποδομών και συστημάτων στον βασικό άξονα ΠΑΘΕ ο οποίος αποτελεί και τον πυρήνα του σιδηροδρόμου. Τα έργα αφορούν κυρίως την επιδομή και συστήματα (Σηματοδότηση-Τηλεδιοίκηση, ETCS, ηλεκτροκίνηση και Συστήματα προστασίας σηράγγων) στο τμήμα Ροδοδάφνη μέχρι Ρίο, την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, την ανάταξη – αναβάθμιση της Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κιάτο και αποκατάσταση των ζημιών στην Θεσσαλία από τις θεομηνίες.

2. Η θέση σε λειτουργία των συστημάτων GSM-R και ETCS θα προσφέρουν όχι μόνο ασφάλεια αλλά και αύξηση της χωρητικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου, γεγονός που οδηγεί αυτόματα σε αύξηση επιβατικών αλλά και εμπορευματικών δρομολογίων.

3. Η διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα βασικά λιμάνια και τις ΒΙ.ΠΕ. Οι συνδέσεις αυτές θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην ανάπτυξη της χώρας, με τη μείωση του μεταφορικού κόστους αλλά ταυτόχρονα και την αύξηση του μεταφερόμενου φορτίου.

4. Τη δημιουργία και λειτουργία logistics centers σε σημαντικούς εμπορευματικούς κόμβους όπως το Ικόνιο, τη Θεσσαλονίκη, την Αλεξανδρούπολη και τον Βόλο. Ήδη βρίσκεται στην τελική του φάση για την υπογραφή της η Σύμβαση παραχώρησης του ΘΡΙΑΣΙΟ 2, ενώ έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για το ΘΡΙΑΣΙΟ 1. Ο συνδυασμός των κέντρων αυτών με τη λειτουργία dry ports σε διάφορα σημεία κατά μήκος του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και τη διασύνδεση λιμένων και ΒΙ.ΠΕ. θα πολλαπλασιάσει τη δυνατότητα αλλά και την αποτελεσματικότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

5. Σε στενή συνεργασία με τους Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς ο ΟΣΕ θα καταβάλλει κάθε προσπάθεια για τη βελτιστοποίηση και ανάπτυξη των 3 βασικών σιδηροδρομικών διαδρόμων που συνδέουν σιδηροδρομικά την βόρεια Ευρώπη με τους βασικούς ελληνικούς λιμένες, ώστε μέσω του θαλάσσιου διαδρόμου Αιγαίου – Σουέζ – Ερυθράς θάλασσας να μειώσει τον χρόνο και το κόστος διακίνησης εμπορευμάτων προς και από τις αγορές της Άπω Ανατολής.

Η επίτευξη των 5 αυτών στόχων απαιτεί τη διαχείρισή τους από έναν σύγχρονο σιδηροδρομικό οργανισμό που θα λειτουργεί με ευελιξία, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, έχοντας ως στόχους την ασφάλεια των μεταφορών, την αξιοπιστία, την ανταγωνιστικότητα και την σταθερότητα.

Η υπό ίδρυση νέα εταιρεία που προκύπτει από τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και το μέρος της ΓΑΙΟΣΕ του τροχαίου υλικού, έχει ως σκοπό την υλοποίηση των παραπάνω στόχων. Το νέο Νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο που αποτελεί συνέχεια και συμπλήρωση του προηγηθέντος, δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στους τομείς προσλήψεων προσωπικού, διαχείρισης έργων και οργάνωσης στην υπό ίδρυση εταιρεία.

Τέλος, με τη βοήθεια και τις κατευθύνσεις και του Τεχνικού Συμβούλου που θα πλαισιώσει τον νέο Οργανισμό , την αύξηση του προσωπικού με νέες προσλήψεις καθώς και την ήδη σημαντικότατη αύξηση των χρηματοδοτήσεων, είναι βέβαιο ότι δίνεται η δυνατότητα ύστερα από μία μακρά διάρκεια μαρασμού να ξεκινήσει η αναγέννηση του ελληνικού σιδηροδρόμου, που θα λειτουργεί στα πρότυπα των αντίστοιχων ευρωπαϊκών, συμμετέχοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη όχι μόνο της Ελλάδος αλλά και της περιοχής των Βαλκανίων που αποτελεί το επόμενο βήμα επέκτασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

PreviousNext