Κάθε χρόνο, το φόρουμ AutoSens συγκεντρώνει στελέχη και μηχανικούς που ειδικεύονται στις τεχνολογίες αυτόνομων οχημάτων, με ιδιαίτερη έμφαση στην εξέλιξη των επιβατικών αυτοκινήτων.
Ωστόσο, η φετινή βορειοαμερικανική διοργάνωση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Ντιτρόιτ, έδωσε επίσης έμφαση και στις οδικές μεταφορές και τον ρόλο της βιομηχανίας των φορτηγών στην προώθηση της ωρίμασης και της ανάπτυξης αυτής της τεχνολογίας.
Για τη διερεύνηση αυτού του θέματος, ο Dave Tokic, αντιπρόεδρος εταιρικής ανάπτυξης της θυγατρικής της Daimler Truck, Torc Robotics μίλησε στο AutoSens, παρουσιάζοντας βασικές εκτιμήσεις για την αυτοματοποίηση τόσο των φορτηγών όσο και των επιβατικών αυτοκινήτων.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του, ο Tokic τόνισε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, η αγορά των εμπορευματικών μεταφορών είναι αναμένεται να φθάσει το εντυπωσιακό ποσό των 3,4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ έως το 2030. Μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα φορτηγά μεταφέρουν 11 δισεκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων ετησίως και ο όγκος των εμπορευματικών μεταφορών αναμένεται να αυξηθεί κατά 26% έως το 2026 για να καλυφθούν οι αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών.
Παρά την ανάπτυξη αυτή, ο κλάδος αντιμετωπίζει κρίσιμη έλλειψη οδηγών, η οποία επιδεινώνεται από μια γήρανση του εργατικού δυναμικού. Σύμφωνα με τον ομιλητή «το σενάριο αυτό τοποθετεί τα φορτηγά ως έναν κομβικό τομέα για την υιοθέτηση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης».
O Tokic ανέφερε ότι «το 10% των αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ μεταφέρει το 80% των εμπορευμάτων της χώρας, καθιστώντας αυτές τις διαδρομές ιδανικές για την ανάπτυξη αυτόνομων φορτηγών. Επιπλέον, ο συνεπής και προβλέψιμος τρόπος οδήγησης των φορτηγών μεγάλων αποστάσεων, όπου οι διαδρομές σχεδιάζονται εκ των προτέρων, καθιστά την οδική μεταφορά πιο πρακτικό εγχείρημα για την αυτόνομη οδήγηση σε σύγκριση με τις πολυπλοκότητα της οδήγησης στην πόλη.
Παρόλα αυτά, είναι ανάγκη για τους κατασκευαστές φορτηγών να διαχειριστούν το αυξανόμενο κόστος ενώ παράλληλα αναπτύσσουν ασφαλείς και αξιόπιστες αυτόνομες τεχνολογίες. Προκειμένου να παράγουν και να πωλούν αυτά τα οχήματα σε μαζική κλίμακα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να διασφαλίσουν ότι, οι πελάτες είναι πρόθυμοι να επενδύσουν σημαντικά χρηματικά ποσά για τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης.»
Ασφάλεια και τεχνολογικές απαιτήσεις
Αν και τα φορτηγά αυτόνομης οδήγησης μπορεί να αντιμετωπίζουν λιγότερες πολυπλοκότητες λειτουργίας από τα αυτόνομα αυτοκίνητα, οι τεχνολογικές εξελίξεις που απαιτούνται για την ασφαλή λειτουργία τους δεν είναι καθόλου απλοποιημένες.
Στην πραγματικότητα, ο Tokic εξήγησε ότι τα αυτόνομα φορτηγά πρέπει να είναι εξοπλισμένα με προηγμένους αισθητήρες που παρέχουν μεγαλύτερη εμβέλεια και ευρύτερο οπτικό πεδίο, ώστε να ληφθεί υπόψη η μεγαλύτερη διάρκεια μέχρι την ακινητοποίηση στο φρενάρισμα, και την πιο αργή επιτάχυνση των φορτηγών σε σύγκριση με τα επιβατικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Torc, θυγατρική της Daimler Truck, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της εμπορικής αξιοποίησης του επιπέδου 4 αυτόνομων φορτηγών μεγάλων αποστάσεων. Το τεχνολογικό «πακέτο» για τα αυτόνομα φορτηγά περιλαμβάνει έναν συνδυασμό καμερών, LiDAR και ραντάρ για να διασφαλίσει ολοκληρωμένη επίγνωση της κατάστασης στο δρόμο και το εξωτερικό περιβάλλον. Επιπλέον, χάρτες υψηλής ευκρίνειας και άλλα δεδομένα, είναι ζωτικής σημασίας για τον σχεδιασμό και την εκτέλεση των αποστολών. Για παράδειγμα, τα συστήματα αυτά πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις καιρικές συνθήκες εκατοντάδες χιλιόμετρα μπροστά από το μέρος όπου βρίσκεται το όχημα, για να διασφαλιστεί η ασφαλής και έγκαιρη παράδοση των εμπορευμάτων.