Τροχοί & TIR

Συνεχής η καταγραφή της πορείας των Επαγγελματικών αυτοκινήτων

Με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων αναλογικής χρέωσης Με την εφαρμογή ως το τέλος του 2018 του ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων, τα επαγγελματικά οχήματα θα έχουν υποχρεωτικά εγ
Πέμπτη 04/01/2018 - 20:37
Κοινοποίηση στα Social Media

Με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων αναλογικής χρέωσης

Με την εφαρμογή ως το τέλος του 2018 του ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων, τα επαγγελματικά οχήματα θα έχουν υποχρεωτικά εγκατεστημένη μια "Εποχούμενη Συσκευή" (On Board Unit - OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS).

Με την τεχνολογία αυτή θα καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα θα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και θα χρεώνονται αναλογικά με τη χιλιομετρική αυτή απόσταση. Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές ηλεκτρονικής διαχείρισης μεταφορών, θα μπορεί δηλαδή να χρησιμοποιείται και σαν ένα εργαλείο τηλεματικής προς χρήση από τον ιδιοκτήτη του οχήματος ή τον υπεύθυνο κίνησης της μεταφορικής (fleet manager).

Τι προβλέπει ο διαγωνισμός

Εγκρίθηκε η έναρξη της διαδικασίας διεξαγωγής του διεθνούς διαγωνισμού για την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας. Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί στα μέσα του Φεβρουαρίου του 2018 και προβλέπει την αντικατάσταση των σημερινών μετωπικών διοδίων με ένα πλήρες σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων αδιάλειπτης ροής (free – flow), με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά και αναλογικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης.

Από το σύστημα αυτό, εξαιρείται η Αττική Οδός, η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου και η Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διόδιου τέλους.

Το παραπάνω σύστημα εκτιμάται ότι θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι το τέλος του 2018, αρχής γενομένης από την Εγνατία Οδό. Παράλληλα έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία διαβούλευσης με τους Παραχωρησιούχους για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους που λειτουργούν με Συμβάσεις Παραχώρησης.

PreviousNext