Τροχοί & TIR

Ξεκίνησαν οι αυξήσεις των διοδίων

Από τα διόδια ξεκίνησαν οι φετινές ανατιμήσεις ανεβάζοντας το κόστος λειτουργίας των φορτηγών και των Μεταφορών. Από τη Δευτέρα 8/1/2018 τέθηκαν σε ισχύ οι νέες αυξημένες τιμές στα διόδια της Ιόνιας
Δευτέρα 08/01/2018 - 15:09
Κοινοποίηση στα Social Media

Από τα διόδια ξεκίνησαν οι φετινές ανατιμήσεις ανεβάζοντας το κόστος λειτουργίας των φορτηγών και των Μεταφορών. Από τη Δευτέρα 8/1/2018 τέθηκαν σε ισχύ οι νέες αυξημένες τιμές στα διόδια της Ιόνιας Οδού, όπου από τα μεσάνυχτα της Τρίτης προς Τετάρτη 9 προς 10 Ιανουαρίου επρόκειτο να τεθούν σε λειτουργία και τα διόδια της Γαβρολίμνης.

Επίσης αυξήσεις διοδίων ισχύουν και στη Νέα Οδό στο τμήμα από Μεταμόρφωση Αττικής μέχρι και Σκάρφεια Φθιώτιδας. Οι ανατιμήσεις αυτές κυμαίνονται από πέντε έως δέκα λεπτά και για τις κατηγορίες 2,3 και 4 και φαίνονται στην παρακάτω φωτό.

Όλα μέσα

Στο μεταξύ, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και το κυνήγι όλων των οχημάτων πάνω από 3,5 τόνους με τις κατά τόπους αστυνομικές αρχές να εφαρμόζουν την απαγόρευση της κυκλοφορίας τους όχι μόνο στο παράπλευρο δίκτυο, αλλά και σε οποιοδήποτε δρόμο θα μπορούσε να αποτελέσει εναλλακτική διαδρομή για την αποφυγή των διοδίων.

Εξαιτίας της εφαρμογής αυτής της απόφασης Σπίρτζη, αρκετοί μεμονωμένοι αυτοκινητιστές και μικρές οικογενειακές μεταφορικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν καθημερινά προβλήματα ρευστότητας για την πληρωμή των διοδίων, αλλά και γραφειοκρατικά, προκειμένου να προσεγγίσουν νόμιμα (με βάση τις εξαιρέσεις), τα σημεία φόρτωσης ή εκφόρτωσης, όταν μάλιστα τα περισσότερα φορτηγά είναι υποχρεωμένα να ομαδοποιούν φορτία (γκρουπάζ) από διαφορετικά σημεία και να τα παραδίδουν επίσης σε διαφορετικούς παραλήπτες.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει την έγκαιρη εξασφάλιση εγγράφων ή εντολών φόρτωσης, ακόμη και εκείνων που προκύπτουν όταν το φορτηγό έχει ξεκινήσει το δρομολόγιό του και ως εκ τούτου πραγματοποίηση περισσότερων εισόδων και εξόδων από τα διόδια, δηλαδή αυξημένο κόστος μεταφοράς. Άλλωστε, το γνωρίζουμε όλοι, τα «κομπλέ» φορτία έχουν πλέον ελαχιστοποιηθεί λόγω της κρίσης και τα περισσότερα φορτηγά αναζητούν διάφορα φορτία προκειμένου να καλύψουν το κόστος του δρομολογίου.

Να υπενθυμίσουμε, τέλος, ότι τον επόμενο μήνα, πρόκειται να συζητηθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας το αίτημα του ΠΣΧΕΜ για κατάργηση ή τροποποίηση του νόμου 4388/16 στο πλαίσιο του οποίου έχουν εκδοθεί οι αποφάσεις Σπίρτζη που καθορίζουν ορισμένες εξαιρέσεις καθώς και τους χάρτες με όλο το οδικό δίκτυο της ηπειρωτικής χώρας στους οποίους απαγορεύτηκε η κυκλοφορία των οχημάτων άνω των 3,5 τόνων.

 

PreviousNext