Οι Κορεάτες αποφάσισαν να εισέλθουν στην ευρωπαϊκή αγορά ελαφρών επαγγελματικών το 2025, με μία γκάμα υπερ-μοντέρνων, εκκωφαντικά ρηξικέλευθων, και αποκλειστικά ηλεκτρικών van.
Στα τέλη του 2025 αναμένεται η έλευση του μεσαίου van της Kia με τα αρχικά PV5. Αποκαλύφθηκε σε μορφή πρωτοτύπου στη διάρκεια της πρόσφατης έκθεσης CES στο Λας Βέγκας, μαζί με κάποιες πρώτες εικόνες από τα μικρότερα και μεγαλύτερα van που θα απαρτίζουν τη σειρά ελαφρών επαγγελματικών ονόματι PBV –από τα αρχικά των λέξεων Platform Beyond Vehicle.
Το ντιζάιν είναι μία ευχάριστη νότα διαφοροποίησης σε σχέση με τα όσα έχουμε συνηθίσει, πιστό στην «opposites united» σχεδιαστική αργκό της εταιρείας. Το μεγάλο LCV ανήκει στην αποκαλούμενη «φάση λανσαρίσματος 2» (η πρώτη αφορά στο PV5, και η τρίτη και τελευταία τα ρομποταξί) του 2027, και έχει μήκος 5,7 μέτρα. Θα είναι κι αυτό προσθιοκίνητο, με δυνατότητα όμως παραγγελίας και έκδοσης με κίνηση σε όλους τους τροχούς.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά τελούν υπό διαμόρφωση, και ελάχιστα πράγματα αναμένεται να ανακοινωθούν πριν από την έκθεση ΙΑΑ. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι, χωροταξικά, το πρώτο μοντέλο που θα δούμε (και στην Ελλάδα), δηλαδή το PV5, θα έχει μήκος 4,7 μέτρα –όλα δείχνουν πως θα υπάρξει και επιμηκυμένη έκδοση- θα διατίθεται ως πάνελ van με κανονική και υπερυψωμένη οροφή, σασί/καμπίνα, crew van και μεταφοράς προσωπικού.
Όλα τα van θα έχουν προηγμένα χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης και συνδεσιμότητας/τηλεματικής. Στο μεγάλο ερώτημα, πόσο δηλαδή θα κοστίζουν τα νέα van, λάβαμε την εξής απάντηση: «στα επίπεδα του ανταγωνισμού και θα συνοδεύονται από το χαμηλότερο TCO/ συνολικό κόστος ιδιοκτησίας». Αν όλα πάνε βάσει σχεδίου λοιπόν, κάποια στιγμή το 2026 τα πρώτα PV5 θα κινούνται στους ελληνικούς δρόμους.