Οι Ελληνικές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτου μεγέθους, αντιλαμβανόμενες την κρίσιμη περίοδο που ξεδιπλώνεται μπροστά τους, εφοδιάζονται συνεχώς με νέα εργαλεία και τεχνολογίες που αναπτύσσονται ραγδαία στο κομμάτι των logistics, με σκοπό να ισχυροποιήσουν την παρουσία τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο και οι πελάτες τους να ζήσουν το βέλτιστο customer experience.

Αυτό ήταν ένα βασικό συμπέρασμα του 4ου συνεδρίου που αφορούσε αποκλειστικά τα logistics του e-commerce και πραγματοποιήθηκε με επιτυχία από το SUPPLY CHAIN INSTITUTE και με την επιστημονική υποστήριξη της PLANNING, το οποίο παρακολούθησαν τα στελέχη της αγοράς και λόγω επικαιρότητας, αφού περνάμε σε μια περίοδο με Black Friday, Χριστουγεννιάτικες αγορές και εποχιακές εκπτώσεις, υπό το καθεστώς της προστασίας από τον Covid, γεγονός που προμηνύει έξαρση των ηλεκτρονικών πωλήσεων.

Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν data, νέες τάσεις, benchmarks και βέλτιστες πρακτικές που αλλάζουν ταχύτατα τον δυναμικό και αναπτυσσόμενο κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επιβεβαιώνοντας το μότο της φετινής διοργάνωσης, ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένας Αγώνας Ταχύτητας και Αντοχής ταυτόχρονα για τις επιχειρήσεις, από τη στιγμή που δίνεται η παραγγελία μέχρι και την παράδοσή της. Απαιτούνται ενέργειες και διαδικασίες στις αποθήκες, στα κέντρα διανομής και στο last mile, ώστε οι επιχειρήσεις να αντεπεξέλθουν με επιτυχία στις απαιτήσεις των καταναλωτών.

1

Το 4ο συνέδριο e-commerce logistics ξεκίνησε με τον Keynote Speaker, Gerry Mattios, Partner Supply Chain and Global Trade Expert Singapore της BAIN & COMPANY που μας παρουσίασε το μέγεθος των κλυδωνισμών που οι εφοδιαστικές αλυσίδες παγκοσμίως είχαν να αντιμετωπίσουν το 2021. Ένα εύρος προβλημάτων από τα μεγαλύτερα στην ιστορία της παγκόσμιας παραγωγής και ναυτιλίας, που πολλά από αυτά δεν είναι και τόσο παροδικά, όπως η ταχύτητα της κλιματικής αλλαγής που θα δημιουργήσει ένα νέο κύμα προκλήσεων για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Οι νέοι κανόνες και κανονισμοί που έρχονται λόγω της κλιματικής αλλαγής θα επηρεάσουν τόσο το κόστος όσο και τις λειτουργίες των logistics. Οι εταιρίες εφοδιαστικής αλυσίδας προετοιμάζονται για τη νέα αιφνίδια κανονικότητα, χτίζοντας αξιόπιστες δραστηριότητες στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς προβλέπεται ότι θα επηρεαστούν οι δραστηριότητές τους τα επόμενα 3-5 χρόνια.

Ακολούθησε το α’ μέρος του συνεδρίου όπου ακούστηκαν προτάσεις και λύσεις για το last mile delivery στην εποχή των υψηλών πωλήσεων. Δόθηκαν ομαδοποιημένες λύσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν έναν retailer στη διαχείριση των peaks στο last mile, προβλήθηκαν οι αλλαγές στις εμπορευματικές μεταφορές και προτάθηκαν νέες μέθοδοι που μπορούν να εντάξουμε στο last mile delivery, προσαρμοσμένες πλήρως σε αυτές τις αλλαγές. Επίσης, σημαντικό εργαλείο στα χέρια των επιχειρήσεων είναι οι πλατφόρμες διαχείρισης των αποστολών, με τα οφέλη των αυτοματοποιήσεων λύσεων που προσφέρουν οι πλατφόρμες να τις καθιστά απαραίτητο εργαλείο για τις επιχειρήσεις σήμερα. Στο β΄ μέρος παρουσιάστηκε η κατάλληλη smart αποθήκη για να υποστηρίξει peak season sales και πως η τεχνολογία συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη λειτουργία της.

Ακολούθησε το Discussion Panel με τις ενδιαφέρουσες απόψεις  των στελεχών ηλεκτρονικού εμπορίου κ.κ. Φωτεινή Σκαπινάκη, Commercial Manager της LOGIKA, Νίκο Αλεβίζο, Regional Supply Chain Manager της INTERSPORT και Αλέξανδρο Παπαδόπουλο, CFO της Myikona.gr. To DP συντόνισε ο κ. Σταμάτης Ανδριανόπουλος, Executive Consultant της PLANNING.