Τροχοί & TIR

Θύελλα αντιδράσεων προκάλεσε η ιδέα Κυρανάκη να απαγορεύσει τα φορτηγά στον Κηφισό. Η πρόταση του ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών στον Κηφισό και, μάλιστα, στο κρίσιμο πρωινό ωράριο, θα προκαλέσει κυκλοφοριακό έμφραγμα σε άλλα σημεία και, το κυριότερο, θα ανατρέψει τις εμπορευματικές ροές με καταστροφικές συνέπειες στον εφοδιασμό των αγορών.
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τρίτη 02/12/2025 - 10:43
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό αρχείου
φωτό αρχείου

«Πείτε στον Κυρανάκη ότι εμείς όλοι κάθε πρωί παίρνουμε τις νταλίκες μας και βγαίνουμε στον Κηφισό για να πιούμε καφέ στο λιμάνι, στη Λαχαναγορά και στον Ασπρόπυργο».

Αυτό είναι ένα από τα πολλά ειρωνικά σχόλια που έφτασαν στο troxoikaitir.gr από τους αυτοκινητιστές μετά τη χθεσινή δημοσιοποίηση της σκέψης του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη να απαγορεύσει την κυκλοφορία των φορτηγών στον Κηφισό από τις 7 μέχρι τις 10 το πρωί.

Είπε, μάλιστα, ο κ. Κυρανάκης ότι με drones μετράνε το μήκος που καταλαμβάνουν τα φορτηγά στις λωρίδες του Κηφισού, μήκος το οποίο στερούν από τα ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα.

Πιο σωστό, πάντως, θα ήταν ο κ. Κυρανάκης να μετράει πόσοι χιλιάδες τόνοι εμπορευμάτων εκφορτώνονται στο λιμάνι και περιμένουν τα φορτηγά για παραλαβή, μεταφορά, διανομή. Το ίδιο ισχύει και για τις αποθήκες του Ασπροπύργου από τις οποίες φορτώνουν οι νταλίκες για την τροφοδοσία εκατοντάδων επιχειρήσεων, μεταξύ των οποίων και οι αλυσίδες των super markets. Μεγάλος είναι και ο αριθμός των φορτηγών που τροφοδοτούν τη Λαχαναγορά και θα πρέπει να γυρίσουν πίσω ή να φορτώσουν από τα πρακτορεία και να κατευθυνθούν προς την Περιφέρειά τους.

Εξαιτίας του σχεδιασμού του Λεκανοπεδίου και των κυκλοφοριακών συνθηκών, ο Κηφισός κατ’ ανάγκη αποτελεί βασική οδική αρτηρία για τις Μεταφορές αγαθών και όχι για τα φορτηγά, οι οδηγοί των οποίων, επίσης, ταλαιπωρούνται, ενώ παράλληλα μετράει σε βάρος τους ο χρόνος των καθυστερήσεων σε σχέση με τα ωράρια οδήγησης.

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών στον Κηφισό και, μάλιστα, στο κρίσιμο πρωινό ωράριο, θα προκαλέσει κυκλοφοριακό έμφραγμα σε άλλα σημεία και, το κυριότερο, θα ανατρέψει τις εμπορευματικές ροές με καταστροφικές συνέπειες στον εφοδιασμό των αγορών.

Η πρόταση του ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR

Είναι γνωστό ότι οι συντάκτες του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR και δοκιμαστές φορτηγών σε πραγματικές συνθήκες πραγματοποιούν, πολύ τακτικά, ταξίδια εκατοντάδων χιλιομέτρων μεταξύ των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα έχει επιλυθεί κυρίως με δακτύλιους, σε ορισμένες, μάλιστα, πόλεις υπάρχουν δύο δακτύλιοι. Σε άλλες, όμως, το κυκλοφοριακό πρόβλημα εντοπίζεται στους αυτοκινητόδρομους μεταξύ πόλεων (όχι στην είσοδο-έξοδο από αυτές). Χιλιάδες νταλίκες κατευθύνονται π.χ. από το Άμστερνταμ και από άλλες πόλεις της Ολλανδίας προς το Ρότερνταμ και αντίστροφα. Ο μεγαλύτερος, μάλιστα, κυκλοφοριακός φόρτος παρατηρείται τις πρωινές ώρες.

Η λύση που έδωσαν οι Ολλανδικές αρχές για την ανακούφιση των οδηγών των ΙΧ επιβατικών είναι η υποχρεωτική κίνηση των φορτηγών μόνο στη δεξιά λωρίδα με απαγόρευση προσπέρασης και κατά τις πρωινές ώρες. Τον ίδιο περιορισμό έχουν υιοθετήσει και άλλες χώρες σε αυτοκινητόδρομους με υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο.

Αυτό, λοιπόν, που προτείνουμε στον κ. Κυρανάκη είναι η καθιέρωση της δεξιάς λωρίδας του Κηφισού για κίνηση αποκλειστικά των φορτηγών με απαγόρευση προσπέρασης κατά τις ώρες 7-10 π.μ.

Το μέτρο αυτό, θεωρούμε ότι πρέπει να δοκιμαστεί πριν από κάθε απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών.

Previous