Διπλασιάζονται οι ημέρες τήρησης των καταγραφών του ταχογράφου και από 28 ημέρες η υποχρέωση ορίζεται στις 56 ημέρες, αναφέρει σημερινή (20/3/25) εγκύκλιος του υπ. Μεταφορών.
Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί θα πρέπει να επιδεικνύουν κατά τη διάρκεια του οδικού ελέγχου καταγραφές και δεδομένα για τη δραστηριότητά τους κατά την τρέχουσα και τις προηγούμενες 56 ημέρες (αντί των 28 ημερών που ισχύουν σήμερα). Η υποχρέωση υπάρχει, ανεξάρτητα από τη συσκευή ταχογράφου που είναι εγκατεστημένη στο όχημα (αναλογικός, ψηφιακός, ευφυής) και το είδος των μεταφορών που πραγματοποιούνται (εθνικές, διεθνείς).
Σημειώνεται ότι οι κάρτες οδηγού ευφυούς ταχογράφου 2ης έκδοσης που εκδίδουν τα Κράτη Μέλη από τον Αύγουστο 2023 επιτρέπουν την καταγραφή δεδομένων οδήγησης και ανάπαυσης 56 ημερών. Όμως οι κάρτες οδηγού ευφυούς ταχογράφου που έχουν εκδοθεί πριν τον Αύγουστο 2023 και παραμένουν σε ισχύ ενδέχεται να μην έχουν επαρκή χωρητικότητα για καταγραφή δεδομένων 56 ημερών.
Εδώ, λοιπόν, υπάρχει πρόβλημα για το οποίο το υπ. Μεταφορών αναφέρει:
«Για το ζήτημα της επίδειξης δεδομένων 56 ημερών από κατόχους καρτών οδηγού με μικρότερη χωρητικότητα αναμένονται κατευθυντήριες οδηγίες της Ε. Επιτροπής, οι οποίες θα κοινοποιηθούν. Έως τότε, οι αρχές οδικού ελέγχου, όταν διαπιστώνουν ότι κάρτα οδηγού που έχει εκδοθεί πριν τον Αύγουστο 2023 και βρίσκεται σε ισχύ δεν περιέχει δεδομένα για το σύνολο των 56 ημερών λόγω έλλειψης χωρητικότητας, παρέχουν στον οδηγό τη δυνατότητα να αποδείξει τη δραστηριότητά του για το χρονικό διάστημα για το οποίο δεν υπάρχουν καταγραφές στην κάρτα οδηγού με εναλλακτικούς τρόπους, όπως με χειρόγραφες καταγραφές και εκτυπωμένα αντίγραφα που τηρεί ο οδηγός για τη συνεχόμενη χρονική περίοδο των τελευταίων 56 ημερών».
Αυτό το τελευταίο, δηλαδή η απόδειξη δραστηριότητας με χειρόγραφες καταγραφές είναι εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία μέσα στην καθημερινότητα του οδηγούμε ο οποίος θα πρέπει να παρακολουθεί μέχρι πότε καταγράφει ο ταχογράφος του, ώστε να ξεκινήσει κατόπιν χειρόγραφες εγγραφές.
Εξαίρεση για μεταφορές σε χώρες της ευρωπαϊκής συμφωνίας AETR
Με την ίδια σημερινή εγκύκλιο το υπ. Μεταφορών ορίζει ότι «δεν υπάρχει υποχρέωση τοποθέτησης (retrofit) ευφυούς ταχογράφου 2ης έκδοσης σε οχήματα ταξινομημένα σε Κράτος Μέλος ΕΕ που πραγματοποιούν αποκλειστικά τις εξής μεταφορές:
(α) μεταφορές εντός του Κράτους Μέλους ταξινόμησής τους (εθνικές μεταφορές),
(β) μεταφορές στις οποίες έχει εφαρμογή η Ευρωπαϊκή Συμφωνία AETR (για παράδειγμα, διεθνείς μεταφορές από την Ελλάδα στην Αλβανία) ακόμα και αν υπάρχει διέλευση (transit) από κοινοτική χώρα. Για το θέμα αυτό πάντως αναμένονται κατευθυντήριες οδηγίες της Ε. Επιτροπής οι οποίες θα κοινοποιηθούν».
Εμείς να συμπληρώσουμε ότι στις χώρες AETR που δεν είναι κράτη-μέλη της ΕΕ εκτός της Αλβανίας είναι και η Βόρεια Μακεδονία, η Τουρκία, η Μολδαβία, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη κ.α.