Η Μικροκινητικότητα, οι ευφυείς μεταφορές με νέες εφαρμογές, η ηλεκτροκίνηση και τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) αποτελούν τους κεντρικούς πυλώνες της πολιτικής του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη μετάβαση των αστικών μετακινήσεων σε μια νέα εποχή, όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, κατά την ομιλία του στο Delphi Forum με θέμα «Transforming Urban Transportation».

Ειδικά για τα ΣΒΑΚ, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμόρφωσε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που απλοποιεί τις διαδικασίες εκπόνησης, εξέτασης, έγκρισης, παρακολούθησης και εποπτείας των ΣΒΑΚ.

«Με το σχέδιο νόμου φτιάχνουμε απλούς κανόνες, ώστε να ενθαρρύνουμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση να αποκτήσει πρόσβαση στα χρηματοδοτικά εργαλεία που υποστηρίζουν τέτοια προγράμματα. 

Τα μέτρα που προάγουν την οδική ασφάλεια μπορούν να χρηματοδοτηθούν και από εθνικούς πόρους, ενώ δημιουργείται ηλεκτρονική πλατφόρμα για την παρακολούθηση των ΣΒΑΚ», ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης. 

Για τη μικροκινητικότητα, αποκάλυψε πως η Ελλάδα θα είναι μια από τις πρώτες χώρες που θα παρουσιάσει θεσμικό πλαίσιο το οποίο θα ρυθμίζει τους κανόνες κυκλοφορίας και τις προδιαγραφές ασφαλείας των Μέσων Μικροκινητικότητας. Ηλεκτρικά πατίνια, ρόλερς και φυσικά το ποδήλατο διεκδικούν όλο και μεγαλύτερο ρόλο στις μετακινήσεις, όπως είδαμε και στην περίοδο της καραντίνας.   

Η φιλοσοφία μας είναι να υιοθετήσουμε αυτή τη νέα τάση στις μετακινήσεις, θέτοντας, όμως, κανόνες με πρώτιστο κριτήριο την ασφάλεια των χρηστών. 

Αναφερόμενος, κατόπιν, στα ευφυή συστήματα μεταφορών (C-ITS) εκτίμησε πως συντελείται μια μετάβαση στην «οικονομία της πλατφόρμας» με όχημα τα ευφυή συστήματα μεταφορών (C-ITS) και τα ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιούνται ήδη.

Από μια άποψη, τα σύγχρονα οχήματα είναι «συνδεδεμένες συσκευές». Σε λίγο καιρό, οι τεχνολογίες τους θα επιτρέπουν στους χρήστες του δικτύου, αλλά και στους διαχειριστές της κυκλοφορίας να μοιράζονται πληροφορίες.

Η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών φέρνει ήδη αποτελέσματα και στις αστικές συγκοινωνίες. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο, πριν από οτιδήποτε άλλο, έδωσε μια καθαρή εικόνα για την επιβατική κίνηση και την αποτελεσματικότητα της τιμολογιακής πολιτικής του ΟΑΣΑ που δεν υπήρχε πριν.

20171029_115609_-_antigrafi_0_0.jpg

«Αυτή την περίοδο», πρόσθεσε ο κ. Κεφαλογιάννης, «εργαζόμαστε προς την κατεύθυνση να δημιουργήσουμε μια υπηρεσία όπου θα μπορεί ο χρήστης των αστικών συγκοινωνιών να αγοράζει το εισιτήριό του από χρεωστική ή πιστωτική κάρτα. Σε συνεργασία και με τον ΟΑΣΑ πιστεύουμε ότι σε λίγους μήνες θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε αυτή την υπηρεσία στις Αθηναίες και στους Αθηναίους τους επόμενους μήνες. Πέρα από τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των επιβατών, είναι και μια υπηρεσία που θα βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις, όπως αυτή με τον κορονοϊό, να αποφύγουμε τη χρήση μετρητών».  

Αναφερόμενος, τέλος, στην ηλεκτροκίνηση υπενθύμισε πως πριν από λίγες μόλις ημέρες, ο πρωθυπουργός παρουσίασε ένα δυναμικό σχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, το οποίο αποτελεί προϊόν μιας καλής αφετηρίας για τη μετάβαση στο μέλλον των μεταφορών.

electric-car-734574_1920_0.jpg

Και αυτό γιατί δεν πριμοδοτείται απλώς η αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά λαμβάνεται μέριμνα για τις υποδομές που θα υποστηρίξουν την κυκλοφορία τους.  

Καταρτίζουμε, επίσης, στο Υπουργείο το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης. Το Μητρώο θα παρέχει δυναμικά στοιχεία στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως τη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο.