Τροχοί & TIR

Τύποι καυσίμων νέων βαν για το 2022: Ηλεκτρικά 5,3%, ντίζελ 86,0%

Συνολικά το 2022, το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στην αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της ΕΕ με το 86,0% του συνόλου των οχημάτων που ταξινομήθηκαν, αν και έχασε μέρος του μεριδίου της αγ
Τετάρτη 01/03/2023 - 14:15
Κοινοποίηση στα Social Media

Συνολικά το 2022, το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στην αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της ΕΕ με το 86,0% του συνόλου των οχημάτων που ταξινομήθηκαν, αν και έχασε μέρος του μεριδίου της αγοράς σε σύγκριση με το 2021 (όταν κατείχε το 90,2%). Αντίθετα, τα ηλεκτρικά φορτηγά εμφάνισαν μεγάλη αύξηση το 2022, σχεδόν διπλασιάζοντας το μερίδιό τους στην αγορά από 3% το 2021 σε 5,3% το 2022.

Ελαφρά επαγγελματικά ντίζελ και βενζίνης

Το 2022, οι πωλήσεις των βαν που κινούνται με diesel μειώθηκαν κατά 21,9% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, σε 1,1 εκατ. μονάδες, καθώς η συνολική πτώση της αγοράς van επηρέασε κυρίως τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ υπέστησαν διψήφιες απώλειες: Γαλλία (-23,5%), Ισπανία (-23,5%), Ιταλία (-19,4%) και Γερμανία (-17,0%).

Από την άλλη πλευρά, ο αριθμός των βενζινοκίνητων βαν που ταξινομήθηκαν αυξήθηκε σε 64.585 μονάδες πέρυσι, που αντιπροσωπεύει ανάπτυξη 9,2%. Ως αποτέλεσμα, η βενζίνη κέρδισε μερίδιο αγοράς, αντιπροσωπεύοντας το 5,0% της συνολικής αγοράς (αύξηση 1,3 ποσοστιαίες μονάδες από το 2021). Από τις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ, μόνο η Γερμανία παρουσίασε πτώση στα βενζινοκίνητα βαν (-4,8%), ενώ οι άλλες τρεις αγορές σημείωσαν θετικό πρόσημο. Η Ιταλία και η Ισπανία είδαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη με διψήφιες αυξήσεις (+57,1% και +25,0% αντίστοιχα), ενώ ακολούθησε η Γαλλία με πιο μέτρια κέρδη (6,0%).

Οχήματα εναλλακτικών καυσίμων

Πέρυσι, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών βαν στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 42,5%, με αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς (από 3,0% σε 5,3% των συνολικών πωλήσεων). Η Ισπανία πρωτοπορεί με διψήφια κέρδη(+57,3%). Ακολουθούν η Γερμανία (+41,3%), η Γαλλία (+33,0%) και η Ιταλία (+20,5%).

Τα υβριδικά βαν παρουσίασαν επίσης αύξηση το 2022, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 23,9%, αντιπροσωπεύοντας το 2,5% της αγοράς βαν της ΕΕ (από 1,7% το 2021). Η Ιταλία – η μεγαλύτερη αγορά υβριδικών βαν στην ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν το 54% των συνολικών ταξινομήσεων – παρουσίασε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (+43,0%). Η Γαλλία (+13,3%) και η Γερμανία (+3,1%) κατέγραψαν επίσης κέρδη, αν και πιο μέτρια, ενώ η Ισπανία σημείωσε μικρή πτώση (-0,8%).

Οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών εναλλακτικών καυσίμων υποχώρησαν κατά 28,7%, μετρώντας 15.221 μονάδες, και αντιπροσωπεύοντας μόλις το 1,2% των συνολικών ταξινομήσεων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Η Γαλλία ήταν η μόνη βασική αγορά της ΕΕ που σημείωσε αύξηση στις πωλήσεις βαν εναλλακτικών καυσίμων (+2,1%), ενώ η Ισπανία παρουσίασε σημαντική πτώση (-84,4%).

Στην Ελλάδα

Στην ελληνική αγορά ταξινομήθηκαν:

- 169 ηλεκτρικά βαν το 2022, έναντι 106 μονάδων το 2021 (+59,4%), 

- 247 υβριδικά βαν το 2022, έναντι 177 μονάδων το 2021 (36,5%), 

- 39 βαν εναλλακτικών καυσίμων το 2022, έναντι 162 μονάδων το 2021 (-75,9),

- 406 βενζινοκίνητα βαν το 2022. έναντι 400 μονάδων το 2021 (+1,5%) και

- 8.803 πετρελαιοκίνητα βαν το 2022, έναντι 9.581 μονάδων το 2021 (-8,1%)

PreviousNext