Συνολικά το 2021, το 68,8% όλων των νέων λεωφορείων που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση κινούνταν με ντίζελ. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα λεωφορεία σημείωσαν ισχυρή ανάπτυξη, με αποτέλεσμα να αυξηθεί το μερίδιο αγοράς τους από 6,1% το 2020 σε 10,6% πέρυσι. Τα εναλλακτικά καύσιμα τροφοδοτούσαν το 10,5% όλων των νέων λεωφορείων που πωλήθηκαν, ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 10,1% της αγοράς. Μαζί, όλα τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων αποτελούσαν το 31,2% της αγοράς λεωφορείων της ΕΕ το 2021. Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι τα λεωφορεία, ως προς τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, προηγούνται των άλλων μέσων μεταφοράς (βαν και φορτηγών).

Λεωφορεία ντίζελ

Πέρυσι, η ζήτηση της ΕΕ για λεωφορεία ντίζελ μειώθηκε κατά 2,9% στις 19.895 μονάδες, με το μερίδιο του ντίζελ να συρρικνώνεται από 73,2% το 2020 σε 68,8% το 2021. Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της Ε.Ε, μόνο η Ιταλία σημείωσε αύξηση (+7,9%) στις πωλήσεις ντίζελ. Η Ισπανία κατέγραψε διψήφιο αριθμό πτώσης (-19,8%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-8,5%) και τη Γαλλία (-2,4%). Σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, μόνο ένα μικρό λεωφορείο με βενζίνη πωλήθηκε το 2021.

Οχήματα εναλλακτικών καυσίμων

Το 2021, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων (ECV) στην ΕΕ παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη (+78,7%), μετρώντας 3.064 μονάδες και κατέχοντας μερίδιο αγοράς 10,6%. Η Γαλλία ήταν η πρώτη αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων με 622 πωλήσεις (+247,5%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (613 μονάδες, +57,6%) και τη Δανία (224 μονάδες, +3,633%). Ενώ η Ολλανδία ήταν η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων το 2020 στην ΕΕ, οι πωλήσεις στην Ολλανδία μειώθηκαν κατά 57,6% πέρυσι. Η Γαλλία και η Γερμανία μαζί αντιπροσώπευαν το 40,3% όλων των ηλεκτρικών λεωφορείων που πωλήθηκαν στην ΕΕ το 2021.

1

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) αποτελούσαν το 10,1% της αγοράς λεωφορείων της ΕΕ πέρυσι. Οι πωλήσεις των υβριδικών λεωφορείων αυξήθηκαν κατά 10,0% το 2021 φτάνοντας συνολικά τα 2.926 νέα λεωφορεία. Η Γερμανία αντιπροσώπευε σχεδόν το μισό των συνολικών πωλήσεων υβριδικών με 1.405 μονάδες καταγεγραμμένες καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.

Το 10,5% των νέων μεσαίων και βαρέων λεωφορείων στην ΕΕ κινούνταν με εναλλακτικά καύσιμα το 2021, σχεδόν όλα τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο. Οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων εναλλακτικών καυσίμων στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 2,3% στις 3.033 μονάδες πέρυσι.

Η Γαλλία σημείωσε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις λεωφορείων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα (+61,3%), ενώ τόσο η Ισπανία όσο και η Ιταλία είχαν αρνητική ανάπτυξη (-42,6% και -15,2% αντίστοιχα).

1