Ιδιαίτερη η χθεσινή μέρα για πολλούς Βρετανούς μεταφορείς και αυτοκινητιστές, καθώς ανακοινώθηκε επίσημα ότι το υπ. Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου αποδέχτηκε την έναρξη δοκιμών με αύξηση του μικτού βάρους των φορτηγών από τους 44 τόνους στους 48 τόνους -πάντα στο πλαίσιο συνδυασμένων μεταφορών.

Οι δοκιμές θα διαρκέσουν μέχρι τη Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2021 και σε πρώτη φάση θα αφορούν μεταφορές σιδηροδρομικών κοντέινερ από τον σιδηρόδρομο στο φορτηγό και το αντίστροφο.

Το μέτρο είχε προταθεί από την Ομοσπονδία των Οδικών Μεταφορών (ΡΗΑ -Road Haulage Association), ο πρόεδρος της οποίας, Richard Burnett, εστίασε στο γεγονός ότι οι τεχνικές δυνατότητες των φορτηγών έχουν αυξηθεί, όπως, επίσης, και τα συστήματα ασφαλείας με τα οποία εξοπλίζονται.

Στη συνέχεια υπογράμμισε τα τεράστια πλεονεκτήματα για την εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς τα σιδηροδρομικά κοντέινερ που εκ κατασκευής έχουν αυξημένο απόβαρο θα μπορούν να μεταφορτώνονται ακέραια στις πλατφόρμες των φορτηγών προς άλλο terminal ή προς το ντεπό της μεταφορικής.

Μέχρι σήμερα, το μέγιστο μικτό για μεταφορά κοντέινερ συνδυασμένων (intermodal) μεταφορών στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι 44 τόνοι, όπως και στην Ελλάδα και σε όλα σχεδόν τα κράτη-μέλη της Ε.Ε.

Να σημειώσουμε πως οι διάφοροι οργανισμοί και, κυρίως, ο Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Ευρώπης (ACEA) έχουν ταχθεί υπέρ της αύξησης των μικτών βαρών ή (και) της χρήσης των 25μετρων συρμών ή της χρήσης απλά μακρύτερων τρέιλερ.

Να προσθέσουμε, τέλος, πως οι 25μετροι συρμοί κυκλοφορούν νόμιμα στις σκανδιναβικές χώρες και σε αρκετές ακόμη χώρες της Ε.Ε. (Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία κ.α.) με ειδική άδεια και, κατά κανόνα, σε αυτοκινητόδρομους που ενώνουν εμπορευματικά κέντρα και λιμάνια.