«Οι πόροι έχουν βρεθεί για να γίνει ο διαγωνισμός».
Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας χθες (4/12/18) για την προμήθεια των 750 νέων λεωφορείων σε συνέντευξη του στο WebTv του GrTimes.gr και τη δημοσιογράφο κ. Μαρία Σαμολαδά.
Κατόπιν, έκανε λόγο για διασπάθιση κονδυλίων στον ΟΑΣΘ τονίζοντας ότι 312 λεωφορεία ηλικίας 12 ετών, που θα μπορούσαν να συντηρηθούν, εκποιήθηκαν για παλιοσίδερα και, ότι στο ταμείο του ΟΑΣΘ θα έπρεπε να υπάρχουν 48 εκ. ευρώ σαν αποθεματικό για την ανανέωση του στόλου και υπήρχαν 614 ευρώ.
Ο κ. Σπίρτζης αποκάλυψε κατόπιν, ότι προχώρησε σε μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου για ζητήματα που αφορούν στην προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ.
Οι ακριβείς απαντήσεις του υπ. Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, έχουν ως εξής:
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έρχομαι στο θέμα που καίει την πόλη. Πότε θα ολοκληρωθεί η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ; Δηλαδή πιάνω το κεφάλαιο ΟΑΣΘ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ έχει καθυστερήσεις, για δύο λόγους: Ο πρώτος λόγος που είναι αντικειμενικός ήταν οι συνεχείς προσφυγές που έκανε η παλιά διοίκηση και οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ. Άρα μέχρι να δικαιωθούμε σε αυτά που είχαμε κάνει, γιατί έχουμε εμπλακεί σε μία σειρά από αποφάσεις των δικαστηρίων, έχει μείνει πίσω. Ταυτόχρονα όμως, ήρθε αντιμέτωπη με τη λειτουργία του ΟΑΣΘ, με την καθημερινότητα, με τα προβλήματα που έπρεπε να επιλύσει και ερχόντουσαν από το παρελθόν. Επομένως η εκκαθάριση έχει μείνει πίσω. Σε αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ, η επιτάχυνση της ίδρυσης του νέου φορέα, του ΑΣΥΘ, για να μεταφερθεί η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και να προχωρήσει παράλληλα και η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ.
Όμως έχει γίνει δουλειά. Μπορεί να έχει καθυστερήσει, αλλά έχει γίνει δουλειά και αυτό είναι και ο λόγος, με τα στοιχεία που μου έχουν δώσει, χθες, προχώρησα σε μηνυτήρια αναφορά στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου, για μία σειρά από ζητήματα, που αφορούν την προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βρήκατε χάος;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι κάτι χειρότερο από χάος. Δεν είναι το οργανωτικό χάος μόνο. Είναι μία σειρά από παραβάσεις του νόμου, της νομοθεσίας, που πιστεύουμε ότι χρήζουν διερεύνησης. Αν δείτε για παράδειγμα, ότι 312 λεωφορεία 12ετίας και συνολικά 399 λεωφορεία, που έπρεπε να έρθουν στο Ελληνικό Δημόσιο εκποιήθηκαν ως παλιοσίδερα και στη Θεσσαλονίκη δεν είχαμε και δεν έχουμε τον απαραίτητο στόλο, για να γίνουν τα δρομολόγια που πρέπει να γίνουν στην πόλη και μάλιστα με διευρυμένο το χώρο του ΟΑΣΘ και έξω από την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης καταλαβαίνει κανείς τι γινόταν στον ΟΑΣΘ. Όταν έπρεπε να υπάρχουν 48 περίπου εκατομμύρια σαν αποθεματικό για την ανανέωση του στόλου και υπήρχαν 614 ευρώ. Όλα αυτά είναι ζητήματα τεκμηριωμένα πλέον, δεν είναι μόνο το θέμα της εκκαθάρισης, είναι και το θέμα των ευθυνών που είχαν οι προηγούμενες διοικήσεις και ακολουθούν και άλλα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πολίτες, επιβάτες, πελάτες δηλαδή του ΟΑΣΘ, διαμαρτύρονται ότι τα λεωφορεία είναι παλιά…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουν δίκιο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ :Παθαίνουν βλάβες, μένουν στη μέση του δρόμου… Είχατε προαναγγείλει ότι θα δοθούν καινούργια λεωφορεία. Ποτέ τα περιμένουμε στους δρόμους και σε Θεσσαλονίκη και σε Αθήνα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σήμερα βγήκε στη δημοσιότητα για διαβούλευση το τεύχος των προδιαγραφών των νέων λεωφορείων. Στο υπουργείο αποφασίσαμε να γίνει ένας κεντρικός διαγωνισμός για τα λεωφορεία και της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Έχουν βρεθεί οι πόροι για να γίνει αυτός ο διαγωνισμός. Ο διαγωνισμός αφορά 750 λεωφορεία. Τα 350 είναι για τη Θεσσαλονίκη. Είναι 150 λεωφορεία ηλεκτρικά, 150 με αέριο και 50 με πετρέλαιο, αλλά θα είναι τα μεγάλα, τα αρθρωτά. Αυτά είναι ένας πολύ μεγάλος αριθμός και για τη Θεσσαλονίκη και για την Αθήνα, που επιτέλους θα επιτρέψει, με τη συμπλήρωση και του στελεχιακού δυναμικού των Οργανισμών να γίνονται τα δρομολόγια, που πρέπει να γίνουν. Ταυτόχρονα όμως θα είναι μία περιβαλλοντική ανάσα, θα είναι μία βελτιστοποίηση των παρεχόμενων ποιοτικών υπηρεσιών στην πόλη και θα είναι και εξοικονόμηση, διότι στον ίδιο διαγωνισμό προβλέπουμε να υπάρχει για πάνω από 12 χρόνια η συντήρηση των λεωφορείων αυτών από τον οίκο που θα τα προμηθεύσει και η προμήθεια των ανταλλακτικών, για να μην έχουμε τις καθυστερήσεις που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια, καθώς είναι μία πολύ κακή εμπειρία για τα λεωφορεία, που διαμαρτύρεται ο πολίτης και έχει απόλυτο δίκιο.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ποιες είναι οι προδιαγραφές των αστικών Αθήνας & Θεσσαλονίκης
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο κόσμος και έχει και δίκιο. Υπάρχει συνεργασία της ΕΛΒΟ με τον οργανισμό και σε τι βαθμό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπήρξε συνεργασία. Ένα μεγάλο κομμάτι δόθηκε στην ΕΛΒΟ. Δυστυχώς δεν ανταποκρίθηκε στους χρόνους που περιμέναμε και αυτό οδήγησε τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, να απευθυνθεί και σε ιδιώτες, προκειμένου να συντηρήσει το πολύ γερασμένο στόλο και το μη συντηρημένο στόλο. Αυτό ήταν το χειρότερο. Τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, θα έπρεπε να έχουμε 620 λεωφορεία απόλυτα συντηρημένα και να μπορούν να είναι στους στους δρόμους. Παραλάβαμε 250 να κυκλοφορούν στους δρόμους όταν έγινε η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ. Επομένως είχαμε να καλύψουμε πολύ μεγάλο κενό, βαριάς συντήρησης και ανάταξης αυτών των λεωφορείων, για να μπορούν να κυκλοφορήσουν μέσα στην πόλη. Σήμερα είμαστε πάνω από 400 αν θυμάμαι καλά, 450 περίπου.