Μια σειρά έργων υποδομών στη χώρα μας που περιλαμβάνονται στο «πακέτο Γιούνκερ» έτυχαν θετικής αξιολόγησης από την Ε.Ε. και πλέον εξαρτάται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η χρηματοδότησή τους καθώς θα πρέπει να εξευρεθούν ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια και ταυτόχρονα να συμφωνηθεί το μοντέλο υλοποίησής τους.

Για όλα τα έργα πάντως γίνεται αναφορά στο μοντέλο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) και με αυτό τον τρόπο αναμένεται να υλοποιήσουν και τα έργα τα οποία αναφέρονται ως Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) αφορά στα «Έξυπνα Δημόσια Κτήρια» προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ και εκείνο που αναφέρεται στα «Νέας γενιάς δίκτυα οπτικών ινών (FTTC)» με προϋπολογισμό 1,5 δισ.

Υποδομές Μεταφορών

Τα περισσότερα πάντως έργα αφορούν στις υποδομές Μεταφορών, έχουν αναρτηθεί στην ΕΠΠΕ περιλαμβάνεται η σιδηροδρομική Εγνατία με προϋπολογισμό 10 δισ. ευρώ. Ακόμη, οι επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας (γραμμή 4, Γαλάτσι-Γουδί, Γαλάτσι-Περισσός, Ευαγγελισμός-Παγκράτι-Ηλιούπολη) με συνολικό προϋπολογισμό 2,090 δισ. ευρώ, οι επεκτάσεις του Μετρό της Θεσσαλονίκης (1,340 δισ.), ο σταθμός των υπεραστικών λεωφορείων στον Ελαιώνα (300 εκατ. ευρώ), το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με σιδηροδρομική και οδική σύνδεση με Ορμένιο (276 εκατ.), το αεροδρόμιο της Χίου (105 εκατ.), έργα ύδρευσης και αποχέτευσης – εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων (125 εκατ.), ο Βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης σε συνδυασμό με τα λιμάνια Ηρακλείου και Ρόδου (1,748 δισ.) και ο οδικός άξονας Λαύριο – Κορωπί – αεροδρόμιο (285 εκατ.).