Τροχοί & TIR

Η ένδοξη ιστορία της Pegaso

Η ιστορική ισπανική μάρκα Pegaso, ιδρύθηκε το 1947 από την Empresa Nacional de Autocamiones (ENASA), παίρνοντας το όνομα του φτερωτού αλόγου από την ελληνική μυθολογία που συμβόλιζε τη δύναμη και τη
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Σάββατο 24/04/2021 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Τα δύο πρώτα μοντέλα, τα Pegaso I και Pegaso II, κληρονόμησαν την επίπεδη καμπίνα του Hispano Suiza 66-D, η οποία έγινε τόσο δημοφιλής που για πολλά χρόνια τα «cab-over» φορτηγά ονομάζονταν φορτηγά τύπου «Pegaso».
Τα δύο πρώτα μοντέλα, τα Pegaso I και Pegaso II, κληρονόμησαν την επίπεδη καμπίνα του Hispano Suiza 66-D, η οποία έγινε τόσο δημοφιλής που για πολλά χρόνια τα «cab-over» φορτηγά ονομάζονταν φορτηγά τύπου «Pegaso».

Η ιστορική ισπανική μάρκα Pegaso, ιδρύθηκε το 1947 από την Empresa Nacional de Autocamiones (ENASA), παίρνοντας το όνομα του φτερωτού αλόγου από την ελληνική μυθολογία που συμβόλιζε τη δύναμη και την ελαφρότητα.

Κατασκεύαζε φορτηγά, λεωφορεία, τράκτορες, θωρακισμένα οχήματα και για ένα μικρό διάστημα σπορ αυτοκίνητα. Η μητρική της εταιρεία, ENASA, εξαγοράστηκε το 1990 από την IVECO και το 1994 το όνομα της Pegaso εξαφανίστηκε από τον χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού νωρίτερα η εταιρεία είχε προλάβει να παράξει περισσότερα από 350.000 οχήματα.

Η γραμμή παραγωγής της Pegaso ήταν στο πρώην εργοστάσιο της Hispano Suiza στη Βαρκελώνη έως το 1955, ενώ στη συνέχεια μετακόμισε σε ένα νέο εργοστάσιο στη Μαδρίτη, όπου τα φορτηγά IVECO κατασκευάζονται μέχρι και σήμερα. Το 1957, η Pegaso απέκτησε την κατασκευάστρια εταιρεία SAVA, που παρήγαγε ελαφρά και μεσαία επαγγελματικά οχήματα, στο εργοστάσιό της στο Βαγιαδολίδ, στο οποίο από το 1990 κατασκευάζεται το IVECO Daily.

Τα δύο πρώτα μοντέλα, τα Pegaso I και Pegaso II, κληρονόμησαν την επίπεδη καμπίνα του Hispano Suiza 66-D, η οποία έγινε τόσο δημοφιλής που για πολλά χρόνια τα «cab-over» (προωθημένης οδήγησης) φορτηγά ονομάζονταν φορτηγά τύπου «Pegaso». Αυτό που είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, είναι πως ήδη από το 1952, η ισπανική μάρκα είχε κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό φορτηγό, μια πρωτότυπη έκδοση του Pegaso II που φόρτιζε τις μπαταρίες του σε 5 ώρες και είχε αυτονομία 75 χλμ. Αν και δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή, το εν λόγω ηλεκτρικό φορτηγό αποτέλεσε βάση για την εξέλιξη τρόλεϊ.

Άλλο ένα πρωτότυπο φορτηγό που έκανε παγκόσμια αίσθηση, ήταν το SOLO 500 που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Βαρκελώνης του 1989. Διέθετε πολλές τεχνολογίες που απολαμβάνου με σήμερα, όπως GPS, κάμερες οπισθοπορείας, ραντάρ εγγύτητας και άλλα συστήματα σχεδιασμένα για να βοηθούν τους οδηγούς.

Σημειώνεται, πως η Pegaso είχε και έντονη αγωνιστική δράση, καθώς έχει συμμετάσχει στο Grand Prix του Μονακό το 1952, στις 24 Ώρες του Λε Μαν το 1953 και στον αγώνα Carrera Panamericana του 1954. Επιπλέον, συμμετείχε από κοινού με την IVECO στο πρωτάθλημα αγώνων φορτηγών ETRC το 1989 και το 1990, ενώ έχει λάβει μέρος αρκετές χρονιές και στο πάλαι ποτέ Ράλι Παρίσι-Ντακάρ.

PreviousNext