Τροχοί & TIR

SCANIA DIVO

Με όπλο το ισχυρό μοτέρ Το νέο Scania Divo επάνω σε αμάξωμα Hispano αποτελεί το όπλο της σουηδικής φίρμας στην κατηγορία των τουριστικών λεωφορείων. Το ατού του νέου πούλμαν είναι το ντίζελ μοτέρ τω
Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media
SCANIA DIVO
SCANIA DIVO

Με όπλο το ισχυρό μοτέρ

Το νέο Scania Divo επάνω σε αμάξωμα Hispano αποτελεί το όπλο της σουηδικής φίρμας στην κατηγορία των τουριστικών λεωφορείων. Το ατού του νέου πούλμαν είναι το ντίζελ μοτέρ των 16 λίτρων το οποίο αποδίδει 480 ίππους.

Το Scania Divo αποτελεί μία από τις πιο δημοφιλείς προτάσεις στην κατηγορία των τουριστικών λεωφορείων.



Την κίνηση του Divo αναλαμβάνει ένα νέο μοτέρ 480 ίππων, τεχνολογίας Euro 4, χωρίς όμως την χρήση του AdBlue. Πρόκειται για έναν τετράχρονο ντίζελ κινητήρα, υδρόψυκτο, με τούρμπο και intercooler, 12 λίτρων και ο οποίος περιλαμβάνει 6 κυλίνδρους. Σύμφωνα με τη Scania το εν λόγω μοτέρ έχει τη δυνατότητα να παράγει με άνεση 480 ίππους στις 1.900 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή του είναι στα 2.250 Nm από τις 1.100 έως και τις 1.300 σ.α.λ. Επίσης, το συγκεκριμένο σύγχρονο τεχνολογικά μοτέρ υποστηρίζεται από ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου λειτουργίας EDC. Το κιβώτιο ταχυτήτων που έχει η συγκεκριμένη έκδοση είναι αυτόματο με σειριακό επιλογέα Opticruiser με 12 ταχύτητες + 1 όπισθεν. Η μετάδοση κίνησης υιοθετεί πολλά χαρακτηριστικά από το Scania R660.



Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του, το νέο λεωφορείο αποτελείται στον εμπρόσθιο άξονα από διπλά ενισχυμένα ψαλίδια, με ανεξάρτητη ανάρτηση με 2 αερόφουσκες ενώ στον πίσω άξονα υποστηρίζεται από ράβδο εξισορρόπησης με τέσσερις τηλεσκοπικούς αποσβεστήρες διπλής ενέργειας και τέσσερις αερόφουσκες.

Όσον αφορά στον συμπλέκτη είναι μονόδισκος, υδραυλικός με υποβοήθηση αέρος.

Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, ενώ ενισχύεται από ένα σύγχρονο σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS), καθώς και από υδραυλικό επιβραδυντή (Retarder). Στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, η συγκεκριμένη έκδοση έχει και σύστημα περιορισμού ολίσθησης των τροχών (traction control).



Το σύστημα διεύθυνσης έχει υδραυλική υποβοήθηση ενώ το τιμόνι είναι ρυθμιζόμενο ως προς το ύψος και την κλίση. Ακόμη, το ύψος του πλαισίου του αμαξώματος γίνεται ηλεκτρονικά τόσο στην ανύψωση όσο και στη βύθιση.



Στο εσωτερικό επικρατεί η άνεση, η ποιότητα είναι υπεράνω κριτικής ενώ υπάρχουν τα πάντα σε εξοπλιστικό επίπεδο. Το κάθισμα του οδηγού είναι ανατομικά σχεδιασμένο με ανακλινόμενη έδρα και ζώνη ασφαλείας 3 σημείων.

Συνολικά στο εσωτερικό του υπάρχουν 51+2 καθίσματα, τα οποία έχουν ανακλινόμενη πλάτη, χειρολαβή και υποβραχιόνια, ενώ υπάρχουν και υποπόδια στηρίγματα. Πληρέστατο είναι το σύστημα θέρμανσης, υπάρχει ανεξάρτητη θέρμανση για τον οδηγό της Webasto ενώ ο κλιματισμός οροφής είναι της Carrier. O συνολικός χώρος αποσκευών είναι στα 12 κυβικά μέτρα, τιμή πολύ ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας.



Αν μάλιστα, ο νέος υποψήφιος αγοραστής επιλέξει την πλούσια έκδοση με τον έξτρα εξοπλισμό, τότε το Divo γίνεται ακόμη πιο ελκυστικό και χλιδάτο στο εσωτερικό του. Έτσι, στα έξτρα υπάρχει ράδιο και DVD, ψυγείο 50 λίτρων στη θέση του συνοδηγού, χειριστήρια στο τιμόνι το οποίο είναι και δερμάτινο, φιμέ τζάμια, μαξιλάρια σε όλα τα καθίσματα, 2 μόνιτορ, Xenon φώτα, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινες επενδύσεις και στα 53 καθίσματα, το κάθισμα του οδηγού είναι τύπου μπάκετ πολλαπλών ρυθμίσεων και TV με κεραία.

Το συγκεκριμένο Scania Divo έχει ενταχθεί πρόσφατα στο δυναμικό του ΚΤΕΛ Κορίνθου ενώ ιδιοκτήτης του είναι ο Γιώργος Αναστασόπουλος που απέκτησε πρόσφατα το νέο λεωφορείο της Scania και το οποίο εκτελεί υπεραστικά δρομολόγια σε καθημερινή βάση.

Του ευχόμαστε καλές διαδρομές.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ - 480 HP Euro 4, χωρίς AdBlue

Diesel, 4χρονος, υδρόψυκτος, turbo, intercooler, Euro 4

12λιτρος, 6κύλινδρος εν σειρά (μονομπλόκ) με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Mεγ. Ισχύς - 480 Hp /1900 σ.α.λ.

Μεγ. Ροπή - 2250 Nm /1100 - 1300 σ.α.λ.

Ηλεκτρονικό Σύστημα Ελέγχου Λειτουργίας EDC

Στο ίδιο τεύχος #250

PreviousNext