Η Iveco λάνσαρε πρόσφατα τη νέα γενιά του δημοφιλούς μοντέλου Daily, το οποίο μετράει τέσσερις δεκαετίες επιτυχημένης πορείας στο χώρο της αστικής μεταφοράς. Με ανασχεδιασμένο εσωτερικό, αναβαθμισμένο διάκοσμο, βελτιωμένο κινητήρα και περισσότερη συνδεσιμότητα αυξάνει σημαντικά την αποδοτικότητά του.

Η κατανάλωση και οι ρύποι του νέου Iveco μειώθηκαν μέχρι και 10% χάρη στα ελαστικά περιορισμένης αντίστασης κύλισης, στο ηλεκτρικό τιμόνι, στο σύστημα Start/Stop καθώς και στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Είχαμε τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε από το Τορίνο μέχρι την Αόστα της Ιταλίας, καταγράφοντας τις πρώτες εντυπώσεις μας.

Στο δρόμο με το Iveco Daily

Στη διάθεσή μας είχαμε το Daily με τον 2.3 λίτρων κινητήρα με απόδοση 156 ίππους για μια μικτή διαδρομή 70 χιλιομέτρων. Από τα πρώτα σημεία υπεροχής του αυτοκινήτου θεωρούμε την ευκολία κίνησής του στην πόλη. Το τιμόνι εφοδιάζεται πλέον με τη λειτουργία City (το κουμπί ενεργοποίησης/απενεργοποίησης βρίσκεται στο ταμπλό) το οποίο εξασφαλίζει μεγαλύτερη ευελιξία, αυξημένη κατά 70%. Στην πράξη, το τιμόνι γίνεται πιο ελαφρύ και αυτό βοηθάει ιδιαίτερα τον οδηγό στις συνεχείς στροφές, στις μανούβρες και στο παρκάρισμα. Την αίσθηση αυτή ο οδηγός την νιώθει σε ταχύτητες μέχρι 60 χλμ./ώρα και έπειτα το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ. Η ορατότητα παραμένει εξαιρετική, ωστόσο, η μοναδική μας ένσταση αφορά τους καθρέφτες καθώς θα θέλαμε μεγαλύτερες επιφάνειες. Στις εκκινήσεις εντός πόλης παρατηρούμε ότι το κιβώτιο αποκρίνεται θετικά, χωρίς να ξεκινάει απότομα το αυτοκίνητο. Στοιχείο σημαντικό όταν ο οδηγός έχει λίγα εκατοστά στη διάθεσή του, είτε στο παρκάρισμα, είτε προσεγγίζοντας τον χώρο φόρτωσης/ξεφόρτωσης.

Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο η ταχύτητα μέχρι τα 100 χλμ/ώρα έρχεται με χαρακτηριστική ευκολία. Το αυτοκίνητο πατάει σταθερά στο δρόμο και εξίσου καλή είναι η συμπεριφορά του στις κλειστές στροφές. Στην καλή ποιότητα κύλισης βοηθάει σημαντικά η νέα βελτιωμένη ανάρτησή του. Επίσης, το κιβώτιο επιτυγχάνει εξαιρετικές αλλαγές, επιλέγοντας πάντα τη σωστή, χωρίς καθόλου απώλειες ροπής. Οδηγώντας με 115 χλμ/ώρα μπήκαμε σε παρατεταμένη ανηφόρα και το κιβώτιο άμεσα κατέβασε δύο σχέσεις. Να τονίσουμε ότι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο λειτουργίες, την Eco η οποία λειτουργεί με γνώμονα την οικονομία και την Power όπου οι αλλαγές γίνονται σε υψηλότερο εύρος στροφών. Στη λειτουργία Eco οι πρώτες τέσσερις σχέσεις αλλάζουν από τις 1.200 έως τις 1.800. σ.α.λ. ενώ οι υπόλοιπες από τις 1.700 έως τις 2.500 σ.α.λ. Στη λειτουργία Power οι αλλαγές γίνονται από τις 2.600 έως τις 3.500 σ.α.λ και είναι ιδανική για ανηφορικές διαδρομές, περιορίζοντας σημαντικά τις αλλαγές στο κιβώτιο.

Διαβάστε περισσότερα στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.