Τροχοί & TIR

Iveco Daily: Οδηγούμε τη νέα γενιά

Η Iveco λάνσαρε πρόσφατα τη νέα γενιά του δημοφιλούς μοντέλου Daily, το οποίο μετράει τέσσερις δεκαετίες επιτυχημένης πορείας στο χώρο της αστικής μεταφοράς. Με ανασχεδιασμένο εσωτερικό, αναβαθμισμέ
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 01/05/2019 - 02:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Η νέα γενιά Iveco Daily εφοδιάζεται με τα πιο εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως το AEBS και City Brake Pro, το σύστημα QUEUE, το Proactive Lane Keeping και το Adaptive Cruise Control. Επιπρόσθετα, το Crosswind Assist, το Hill Descent Control και το Traction Plus.
Η νέα γενιά Iveco Daily εφοδιάζεται με τα πιο εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως το AEBS και City Brake Pro, το σύστημα QUEUE, το Proactive Lane Keeping και το Adaptive Cruise Control. Επιπρόσθετα, το Crosswind Assist, το Hill Descent Control και το Traction Plus.

Η Iveco λάνσαρε πρόσφατα τη νέα γενιά του δημοφιλούς μοντέλου Daily, το οποίο μετράει τέσσερις δεκαετίες επιτυχημένης πορείας στο χώρο της αστικής μεταφοράς. Με ανασχεδιασμένο εσωτερικό, αναβαθμισμένο διάκοσμο, βελτιωμένο κινητήρα και περισσότερη συνδεσιμότητα αυξάνει σημαντικά την αποδοτικότητά του. Η κατανάλωση και οι ρύποι μειώθηκαν μέχρι και 10% χάρη στα ελαστικά περιορισμένης αντίστασης κύλισης, στο ηλεκτρικό τιμόνι, στο σύστημα Start/Stop καθώς και στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Είχαμε τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε από το Τορίνο μέχρι την Αόστα της Ιταλίας, καταγράφοντας τις πρώτες εντυπώσεις μας.

Στο δρόμο με το Iveco Daily

Στη διάθεσή μας είχαμε το Daily με τον 2.3 λίτρων κινητήρα με απόδοση 156 ίππους για μια μικτή διαδρομή 70 χιλιομέτρων. Από τα πρώτα σημεία υπεροχής του αυτοκινήτου θεωρούμε την ευκολία κίνησής του στην πόλη. Το τιμόνι εφοδιάζεται πλέον με τη λειτουργία City (το κουμπί ενεργοποίησης/απενεργοποίησης βρίσκεται στο ταμπλό) το οποίο εξασφαλίζει μεγαλύτερη ευελιξία, αυξημένη κατά 70%. Στην πράξη, το τιμόνι γίνεται πιο ελαφρύ και αυτό βοηθάει ιδιαίτερα τον οδηγό στις συνεχείς στροφές, στις μανούβρες και στο παρκάρισμα. Την αίσθηση αυτή ο οδηγός την νιώθει σε ταχύτητες μέχρι 60 χλμ/ώρα και έπειτα το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ. Η ορατότητα παραμένει εξαιρετική, ωστόσο, η μοναδική μας ένσταση αφορά τους καθρέφτες καθώς θα θέλαμε μεγαλύτερες επιφάνειες. Στις εκκινήσεις εντός πόλης παρατηρούμε ότι το κιβώτιο αποκρίνεται θετικά, χωρίς να ξεκινάει απότομα το αυτοκίνητο. Στοιχείο σημαντικό όταν ο οδηγός έχει λίγα εκατοστά στη διάθεσή του, είτε στο παρκάρισμα, είτε προσεγγίζοντας τον χώρο φόρτωσης/ξεφόρτωσης.

Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο η ταχύτητα μέχρι τα 100 χλμ/ώρα έρχεται με χαρακτηριστική ευκολία. Το αυτοκίνητο πατάει σταθερά στο δρόμο και εξίσου καλή είναι η συμπεριφορά του στις κλειστές στροφές. Στην καλή ποιότητα κύλισης βοηθάει σημαντικά η νέα βελτιωμένη ανάρτησή του. Επίσης, το κιβώτιο επιτυγχάνει εξαιρετικές αλλαγές, επιλέγοντας πάντα τη σωστή, χωρίς καθόλου απώλειες ροπής. Οδηγώντας με 115 χλμ/ώρα μπήκαμε σε παρατεταμένη ανηφόρα και το κιβώτιο άμεσα κατέβασε δύο σχέσεις. Να τονίσουμε ότι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο λειτουργίες, την Eco η οποία λειτουργεί με γνώμονα την οικονομία και την Power όπου οι αλλαγές γίνονται σε υψηλότερο εύρος στροφών. Στη λειτουργία Eco οι πρώτες τέσσερις σχέσεις αλλάζουν από τις 1.200 έως τις 1.800. σ.α.λ. ενώ οι υπόλοιπες από τις 1.700 έως τις 2.500 σ.α.λ. Στη λειτουργία Power οι αλλαγές γίνονται από τις 2.600 έως τις 3.500 σ.α.λ και είναι ιδανική για ανηφορικές διαδρομές, περιορίζοντας σημαντικά τις αλλαγές στο κιβώτιο.

Κινητήρες

Ακόμη πιο αποδοτικοί και οικονομικοί εμφανίζονται οι πετρελαιοκινητήρες επιτυγχάνοντας μείωση καυσίμου και ρύπων μέχρι και 10%. Ο 2.3 λίτρων έχει ιπποδυνάμεις 116,136 και 156 ίππων και ροπή 320,350 και 380 Nm. Κορυφαίος παραμένει ο 3λιτρος κινητήρας με ιπποδύναμη 160,180 και 210 ίππους και ροπή 380, 430 και 470 Nm. Να αναφέρουμε ότι νέα είναι η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Επίσης, είναι διαθέσιμη και μία έκδοση φυσικού αερίου με ιπποδύναμη 80 kW και 300 Nm ροπή. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6d-Temp. Μειωμένο παρουσιάζεται και το κόστος συντήρησης έως και 10% με την αύξηση των διαστημάτων μεταξύ των προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης, όπως ανέφεραν οι ειδικοί της Iveco.

Συστήματα ασφαλείας

Πληρέστερο από ποτέ, το νέο Iveco Daily εξοπλίζεται με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, κάνοντας ακόμη πιο ξεκούραστο το καθημερινό έργο του οδηγού. Σε πρώτο πλάνο το σύστημα Advanced Emergency Brake System με λειτουργία City Brake Pro το οποίο μειώνει μέχρι και 38% τις πιθανότητες ατυχήματος. Το σύστημα αυτό λειτουργεί σε ταχύτητες από 5 έως 50 χλμ/ώρα και επεμβαίνει ενεργά στο σύστημα πέδησης για να προλάβει πιθανόν τρακάρισμα με προπορευόμενο όχημα. Στην αρχή εμφα-νίζεται μία οπτική ένδειξη στην οθόνη η οποία προειδοποιεί τον οδηγό ότι έχει φτάσει κοντά σε κάποιο όχημα και αν αυτός δεν αντιδράσει, τότε φρενάρει αυτόματα.

Επίσης, ένα σημαντικό βοήθημα στην καθημερινή κίνηση εντός πόλης, είναι το σύστημα QUEUE το οποίο λειτουργεί σε ταχύτητες μέχρι 30 χλμ/ώρα. Ενεργοποιείται από το κουμπί στο λεβιεδάκι στη δεξιά πλευρά της κολώνας του τιμονιού και ο οδηγός δεν χρειάζεται να πατάει το γκάζι ή το φρένο. Το αυτοκίνητο κινείται αυτόματα διατηρώντας σταθερή απόσταση από το μπροστινό όχημα και όταν αυτό ελαττώσει ταχύτητα ή βγει στην πορεία του κάποιος πεζός, τότε το Daily σταματάει ακαριαία. Εν συνεχεία για να ξεκινήσει πάλι, πρέπει ο οδηγός να πατήσει το γκάζι.

Για την κίνηση εκτός πόλης είναι διαθέσιμα ορισμένα σημαντικά βοηθητικά συστήματα, τη χρησιμότητα των οποίων είδαμε στην πράξη στον αυτοκινητόδρομο. Με το Proactive Lane Keeping διατηρείται σταθερή η πορεία του αυτοκινήτου εντός της λωρίδας του. Όταν αυτό παρεκκλίνει τότε ακούγεται μία ηχητική προειδοποίηση σε πρώτο χρόνο και κατόπιν το τιμόνι στρίβει αυτόματα, εφόσον, ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται. Με το Adaptive Cruise Control διατηρείται σταθερή η ταχύτητα από το προπορευόμενο όχημα, ελαττώνοντας ή αυξάνοντας ταχύτητα μόνο του, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού.

Στην πράξη οι αντιδράσεις του είναι αστραπιαίες, καθώς ενώ κινούμασταν στην αριστερή λωρίδα με 115 χλμ/ώρα για να προσπεράσουμε τα δύο προπορευόμενα οχήματα, ο οδηγός του μπροστινού έκανε απότομα αριστερά και πριν αντιδράσουμε, το σύστημα ενεργοποιήθηκε κατεβάζοντας την ταχύτητα στα 100 χλμ/ώρα. Εν συνεχεία αύξησε πάλι την ταχύτητα σε αυτήν που είχαμε επιλέξει στον αυτόματο πιλότο. Ακόμη, το νέο Daily προικίζεται τώρα και με το σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων Crosswind Assist το οποίο διορθώνει αυτόματα την πορεία του οχήματος σε απότομες ριπές του ανέμου. Επιπρόσθετα συστήματα του εξοπλισμού αποτελούν το Hill Descent Control, το οποίο βοηθάει το όχημα στην ομαλή εκκίνηση στις ανηφόρες, και το Traction Plus όπου ενισχύεται η πρόσφυση σε σαθρά οδοστρώματα, όπως λάσπη και χιόνι.

Σημειώνεται επίσης, ότι το νέο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης είναι πιο ακριβές στο χειρισμό του, απορροφά καλύτερα τους κραδασμούς, παρέχοντας παράλληλα καλύτερη οδηγική εμπειρία.

Νέα εμφάνιση

Εξωτερικά οι αλλαγές περιορίζονται στο μπροστινό τμήμα, ωστόσο, είναι αρκετές έτσι ώστε να το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Η πρώτη αλλαγή αφορά τις γρίλιες της μάσκας: με πιο κομψή σχεδίαση, αυξάνεται η είσοδος αέρα, προστατεύοντας παράλληλα τον κινητήρα και το ψυγείο. Αυτό βοηθάει κυρίως τα μοντέλα με τον 3λιτρο κινητήρα τα οποία έχουν αυξημένες ανάγκες για αέρα. Καινούργιας σχεδίασης είναι τα φώτα, με λάμπες λεντ, με περισσότερο φως, οι οποίες δεν χρειάζονται ποτέ αλλαγή. Τα φώτα είναι τοποθετημένα πιο ψηλά και έτσι προστατεύονται καλύτερα από χτυπήματα και φθορές. Νέα είναι και τα φώτα όγκου επάνω από το παρμπρίζ. Από τις σημαντικότερες αλλαγές, είναι η τοποθέτηση καινούργιου προφυλακτήρα, ο οποίος δεν είναι ενιαίος αλλά χωρίζεται σε τρία τμήματα. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι όταν χτυπηθεί, δεν χρειάζεται να αντικατασταθεί ολόκληρος παρά μόνο ένα τμήμα του.

Άλλωστε σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας το 90% των ατυχημάτων στην πόλη αφορά αλλαγή του μπροστινού προφυλακτήρα. Επιπλέον, το σκαλοπάτι του προφυλακτήρα είναι μεγαλύτερων διαστάσεων, εξυπηρετώντας έτσι καλύτερα τον οδηγό που πατάει σε αυτό για να καθαρίσει το παρμπρίζ. Καινούργιας σχεδίασης είναι και οι ελαφρύτερες 16άρες ζάντες αλουμινίου οι οποίες δίνουν την αίσθηση ότι είναι πιο ογκώδεις. Συνδυάζονται με νέα ελαστικά περιορισμένης αντίστασης κύλισης (Class A Super Eco Low Rolling) τα οποία έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για το Daily, με μειωμένες τριβές. Να αναφέρουμε επίσης ότι η σχεδίαση του πίσω μέρους παραμένει ίδια ενώ το εργοστασιακό του χρώμα είναι το μπλε των φωτογραφιών μας.

Βελτιωμένο εσωτερικά

Αρκετές αλλαγές έχουν γίνει και στο εσωτερικό του Daily με γνώμονα την αύξηση της εργονομίας και της πρακτικότητας. Εστιάζουμε κυρίως στα νέα χρώματα και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό. Το μπλε χρώμα στα σκληρά πλαστικά δημιουργεί πιο ευχάριστη εικόνα. Νέο υλικό έχουν και τα καθίσματα, καθώς επίσης και σχέδιο, με παράλληλες γραμμές οι οποίες παραπέμπουν στην κεντρική μάσκα. Να αναφέρουμε ότι το μεσαίο κάθισμα αναδιπλώνει και η πλάτη του γίνεται τραπεζάκι στο οποίο ο οδηγός μπορεί να τοποθετήσει τα έγγραφά του. Επιπλέον, κάτω από το μεσαίο και δεξιό κάθισμα διατίθενται αποθηκευτικός χώρος.

Για τα υπόλοιπα μικροαντικείμενα ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το ντουλαπάκι στη δεξιά πλευρά, στο ταμπλό, καθώς και τις θήκες στις πόρτες. Ως επιλογή είναι διαθέσιμη η παραγγελία αεροπορικού τύπου ντουλαπιού πάνω από το παρμπρίζ. Καινούργιας σχεδίασης είναι το δερμάτινο τιμόνι, το οποίο πλέον έχει μικρότερη ακτίνα και είναι πιο κομψό στη σχεδίασή του, με χρωμιωμένες επιφάνειες. Επίσης, σε αυτό συγκεντρώνονται πλέον περισσότερες λειτουργίες, όπως της σύνδεσης του τηλεφώνου, του ηχοσυστήματος, καθώς επίσης του αυτόματου πιλότου και του Adaptive Cruise Control. Από τις σημαντικότερες αλλαγές που πρέπει να τονίσουμε είναι η τοποθέτηση ηλεκτρικού χειρόφρενου το οποίο βρίσκεται στο ταμπλό, σε εργονομική θέση, δίπλα από το λεβιέ του κιβωτίου.

Ενεργοποιείται αυτόματα όταν αφαιρέσει ο οδηγός το κλειδί και απενεργοποιείται πάλι όταν εκκινήσει τον κινητήρα και πατήσει το γκάζι. Νέα είναι και η οθόνη αφής 7 ιντσών Infotainment στο κέντρο του ταμπλό η οποία είναι εύκολη στο χειρισμό της. Μέσω αυτής ο οδηγός έχει πρόσβαση στο ηχοσύστημα, στις λειτουργίες του αυτοκινήτου, στην πίσω κάμερα και στο navigation. Πλέον, το σύστημα είναι πιο εξελιγμένο και ο οδηγός μέσω αυτών των εφαρμογών αποκτά πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του τηλεφώνου.

Επιπρόσθετα, ο οδηγός μπορεί να έχει on line επικοινωνία με τα κεντρικά της Iveco σε περίπτωση που το όχημα ακινητοποιηθεί κάπου εξαιτίας βλάβης. Ο οδηγός στέλνει σήμα και μέσω του GPS εντοπίζεται η θέση του. Ακόμη, μέσω της οθόνης εμφανίζεται η αξιολόγηση του οδηγού σχετικά με τον τρόπο οδήγησής του. Τα στοιχεία στέλνονται απευθείας, μέσω εφαρμογής στα κεντρικά της εταιρείας του. Να αναφέρουμε ότι οι χρήστες του οχήματος μπορούν να επιλέξουν πολλαπλές υπηρεσίες και εφαρμογές μέσω της σελίδας ή της εφαρμογής My Daily.

Στο δια ταύτα το νέο Iveco Daily ακολουθώντας πιστά την αγορά, η οποία επιζητά πλέον πιο αποδοτικά και οικονομικά οχήματα, εστιάζοντας παράλληλα στη συνδεσιμότητα και τις νέες τεχνολογίες, παρουσίασε τη νέα γενιά η οποία πληροί στο έπακρον όλες τις προδιαγραφές. Το αυτοκίνητο μας άρεσε πολύ σε όλους τους τομείς και δύσκολα μπορεί να βρεθεί κάποιο αρνητικό στοιχείο γι αυτό. Συνδυάζει στο απόλυτο την οικονομία και την ευελιξία ενός βαν με την εκμετάλλευση και τη συμπεριφορά ενός ελαφρού φορτηγού.

PreviousNext