Ηλεκτρονικό convoy φορτηγών
Ερευνητικό test drive κατασκευαστών οχημάτων και εταιρειών ανάπτυξης ηλεκτρονικών συστημάτων
Αν κάποιο προπορευόμενο φορτηγό εκτελεί σωστά και αποδοτικά το δρομολόγιό του χάρη στα ηλεκτρονικά βοηθήματα που φέρει, γιατί να μην κάνουν το ίδιο και τα φορτηγά που ακολουθούν;
Απάντηση σ' αυτό το ερώτημα, θέλει να δώσει μια ομάδα κατασκευαστών φορτηγών και εταιρειών ανάπτυξης ηλεκτρονικών συστημάτων, που προωθεί το πρόγραμμα KONVOI με σκοπό την εξεύρεση νέων λύσεων αναφορικά με την βελτιστοποίηση της υπάρχουσας ροής οχημάτων στο ευρύτερο οδικό δίκτυο της Ε.Ε.
Στόχος είναι η κίνηση των φορτηγών να είναι ασφαλέστερη και σύννομη με το υπάρχον νομοθετικό καθεστώς και η μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου, αλλά και η ελαχιστοποίηση των πιθανοτήτων πρόκλησης κάποιου τροχαίου ατυχήματος με την παράλληλα βελτίωση των συνθηκών εργασίας των οδηγών.
Ένα από τα σχέδια που περιλαμβάνει το πρόγραμμα KONVOI αφορά στη συνδυασμένη κίνηση των βαρέων φορτηγών δηλαδή την χρήση πληθώρας ηλεκτρονικών συστημάτων θα οποία θα επιτρέψουν την αυτόματη δημιουργία «συρμών» που θα αποτελούνται από πολλά φορτηγά οχήματα.
Το κάθε ένα από αυτά τα οχήματα στην ουσία θα βασίζεται σε ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της οδικής του συμπεριφοράς προκειμένου να ακολουθεί «τυφλά» το προπορευόμενο φορτηγό (ή όποιο άλλο όχημα εισέλθει στον συρμό εμπρός από αυτό, χωρίς να απαιτείται η διαρκής επαγρύπνηση του οδηγού για την διατήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων ασφαλείας κ.ά.
Συστήματα όπως το Active Cruise Control η το Lane Guard System που έχει εξελίξει μεταξύ άλλων και η MAN Nutzfahrzeuge (η οποία συμμετέχει στο πρόγραμμα KONVOI) αναμένεται να αποτελέσουν ορισμένα από τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα που προαναφέραμε.
Να υπενθυμίσουμε ότι οχήματα - πλατφόρμες μεταφοράς κοντέινερ κινούνται καθημερινά στο Delta terminal του Ρότερνταμ κατά την εκφόρτωση των κονεξάδικων πλοίων που φτάνουν στο λιμάνι. Το μόνο που έχουν είναι μια κεραία - δέκτη των εντολών τηλεκατεύθυνσης από ένα εγκατεστημένο πύργο ελέγχου.