Τροχοί & TIR

Νέο: Μικτά Συνεργεία Ελέγχου οδηγών & Μεταφορικών Επιχειρήσεων

Θα λειτουργούν στα πλαίσια κοινοτικής νομοθεσίας με κύριο σκοπό τις ώρες εργασίας των οδηγών ελέγχοντας ταυτόχρονα και την επιχείρηση. Αναβιώνει μετά από 20 ακριβώς χρόνια ο θεσμός των Μικτών Συνεργ
Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media

Θα λειτουργούν στα πλαίσια κοινοτικής νομοθεσίας με κύριο σκοπό τις ώρες εργασίας των οδηγών ελέγχοντας ταυτόχρονα και την επιχείρηση.

Αναβιώνει μετά από 20 ακριβώς χρόνια ο θεσμός των Μικτών Συνεργείων Ελέγχου θέτοντας τις προϋποθέσεις εφαρμογής των κανόνων της Ε.Ε., που αποβλέπουν στην προστασία των εργαζομένων στις οδικές μεταφορές. Τα Μικτά Συνεργεία Ελέγχου προβλέπονταν να λειτουργήσουν με το Π.Δ. 319/1989 με τον ίδιο τότε σκοπό, δηλαδή τα ωράρια εργασίας των οδηγών, σύμφωνα με τις καταγραφές στους τότε αναλογικούς ταχογράφους των ωρών εργασίας και ανάπαυσης των οδηγών.


Πρόκειται για μια νομοθεσία η οποία τροποποιήθηκε πολλές φορές σε κοινοτικό επίπεδο, ενώ στη χώρα μας τα Μικτά Συνεργεία Ελέγχου, ατόνησαν και δεν δραστηριοποιήθηκαν, καθώς η ελληνική νομοθεσία για τους οδηγούς ήταν αρκετά περίπλοκη, εξαιτίας της παράλληλης διατήρησης του βιβλίου δρομολογίων που συχνά έρχονταν σε αντίθεση με τις εγγραφές στον δίσκο (χάρτινο) του ταχογράφου και τα δικαιώματα του οδηγού.


Ωστόσο, το θέμα της εργασίας και ανάπαυσης των οδηγών, ξεφεύγει από τα εθνικά πλαίσια και είναι διεθνές αφού ο ίδιος οδηγός βρίσκεται στο τιμόνι φορτηγού ή λεωφορείου που κάνει διεθνή μεταφορά και επομένως δεν μπορεί να οδηγεί ξεκούραστος στο ένα κράτος και κουρασμένος και νυσταγμένος στο άλλο, με όσους κινδύνους αυτό συνεπάγεται.


Έτσι μετά τη διαπίστωση ότι πάρα πολλά ατυχήματα οφείλονταν σε κόπωση και νύστα των οδηγών αλλοδαπών οχημάτων, αποφασίστηκε η προσαρμογή όλων των κρατών μελών στις διατάξεις της οδηγίας 2006/22/ΕΚ της 25/03/2006 με την οποία εναρμονίστηκε τώρα η ελληνική κυβέρνηση με τον Γ438/οικ. 28317/2481/09 απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 989/Β/09 και προβλέπει τη συγκρότηση των Μικτών Συνεργείων Ελέγχου τουλάχιστον ένα σε κάθε νομό, ορίζει συγκεκριμένο αριθμό ελέγχων στο δρόμο και στις επιχειρήσεις, την ταυτόχρονη διενέργεια συγκεκριμένων ελέγχων με αντίστοιχα συνεργεία άλλων κοινοτικών χωρών και την ανταλλαγή πληροφοριών, την καταγραφή των αποτελεσμάτων και ελέγχων και την υλοποίηση ενός συστήματος αποτίμησης της επικινδυνότητας της ελεγχόμενης επιχείρησης.


Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Σύστημα Αποτίμησης Επικινδυνότητας της επιχείρησης καθώς και τους ελέγχους τόσο καθ' οδόν όσο και επί των εγκαταστάσεων, αναφέρονται στο ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR Ιουλίου που κυκλοφορεί.

PreviousNext