Τροχοί & TIR

Άδειες Δημοσίας: Ανοίγουν ή όχι το Επάγγελμα;

Οι Άδειες Δημοσίας μετά την Απόφαση του Δ' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας Αναταραχή, σύγχυση, προβληματισμό και ανασφάλεια προκάλεσε στις τάξεις των αυτοκινητιστών, η πρόσφατη απόφαση του Δ
Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media

Οι Άδειες Δημοσίας μετά την Απόφαση

του Δ' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας

Αναταραχή, σύγχυση, προβληματισμό και ανασφάλεια προκάλεσε στις τάξεις των αυτοκινητιστών, η πρόσφατη απόφαση του Δ' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκρινε αντισυνταγματικές τις βασικές διατάξεις που μέχρι τώρα καθόριζαν τη νομιμότητα της λειτουργίας του επαγγέλματος.

Στην πράξη η απόφαση του ΣτΕ (Συμβουλίου της Επικρατείας) έκρινε ότι οι διατάξεις του ν. 383/76, όπως και οι πρόσφατες αποφάσεις του υπ. Μεταφορών για μη έκδοση αδειών είναι αντισυνταγματικές καθώς εξαρτούν τη χορήγηση νέων αδειών φορτηγών Δ.Χ., από την μη επαρκή εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών με τα ήδη κυκλοφορούντα φορτηγά της κατηγορίας αυτής, περιορίζοντας τον ανταγωνισμό, αλλά και την είσοδο νέων επιχειρήσεων στον κλάδο.


Ακόμη, με την απόφαση του ΣτΕ ακυρώνονται οι διατάξεις υπουργικής απόφασης (η σχετική νομοθετική εξουσιοδότηση κρίθηκε αντισυνταγματική) που καθορίζουν μέγιστο αριθμό αυτοκινήτων Ι.Χ. τα οποία δικαιούται να έχει μία εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών, επιβάλλοντας έτσι σ' αυτήν να χρησιμοποιεί για τη μεταφορά καυσίμων, τα οποία εμπορεύεται, φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως.
Επίσης, κρίνεται αντισυνταγματική η απαγόρευση μετατροπής φορτηγών αυτοκινήτων άλλων κατηγοριών σε βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών καυσίμων, δηλαδή κρίνει νόμιμη τη μετατροπή όσων φορτηγών κοινού φόρτου έγιναν βυτία.

Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Δεκεμβρίου που κυκλοφορεί θα διαβάσετε το σκεπτικό του Συμβουλίου της Επικρατείας και την αιτιολογία της απόφασής του, τη θέση του Κλάδου και την απάντησή του, την αναταραχή που προκλήθηκε και φυσικά την άποψη του Τ&Τ για την οργάνωση των σημερινών μεταφορικών επιχειρήσεων.

Στο ίδιο τεύχος #260

PreviousNext