Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Mετά από 33 χρόνια, το καθεστώς λειτουργίας των Φ.Δ.Χ. στην Ελλάδα βαδίζει σε αναμόρφωση μετά και την απόφαση του Δ' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας που εκδόθηκε στις 19 Νοεμβρίου (βλέπε ανα
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media

Mετά από 33 χρόνια, το καθεστώς λειτουργίας των Φ.Δ.Χ. στην Ελλάδα βαδίζει σε αναμόρφωση μετά και την απόφαση του Δ' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας που εκδόθηκε στις 19 Νοεμβρίου (βλέπε αναλυτικό και αποκαλυπτικό ρεπορτάζ στις σελίδες 12 έως 16 του ΤΡΟΧΟΙ & TIR Δεκεμβρίου που κυκλοφορεί).

Πέντε μέρες νωρίτερα, ο εκδότης του περιοδικού (σας) απηύθυνε μήνυμα προς όλους τους παρευρισκόμενους συνδικαλιστές στις αρχαιρεσίες του Π.Σ.Χ.Ε.Μ. της 14ης Νοεμβρίου, δίνοντάς τους μια πρώτη γεύση των όσων ακολούθησαν και θα ακολουθήσουν. Δημοσιεύουμε το μήνυμα αυτό και περιορίζουμε το σημείωμα του εκδότη μόνο σ' αυτή τη σελίδα, μια και στο ρεπορτάζ που ακολουθεί γίνονται κρίσεις, σχόλια και προβλέψεις, πάνω στο καυτό θέμα που άνοιξε:

«Αγαπητοί συνδικαλιστές, αγαπητοί φίλοι,


Γνωρίζετε και γνωρίζουμε όλοι, ότι το Φορτηγό Δημοσίας διέρχεται μία από τις κρισιμότερες περιόδους, εξαιτίας της δραματικής μείωσης του μεταφορικού του έργου, ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, της αύξησης των Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτων, αλλά και της διευρυμένης δραστηριότητας -νόμιμης και παράνομης- των ξένων φορτηγών στη χώρα μας. Με δεδομένη αυτή τη δυσμενή συγκυρία, οι σημερινές Αρχαιρεσίες αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς το νέο Δ.Σ. του Π.Σ.Χ.Ε.Μ. θα πρέπει να συνεχίσει και να εντείνει τον αγώνα που μέχρι τώρα διεξήγαγε η απερχόμενη διοίκηση, το συνδικαλιστικό έργο της οποίας κρίνεται αναμφισβήτητα θετικό.


Όμως το νέο Δ.Σ. είναι αυτό που θα βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα και θα πρέπει να οδηγήσει το Φ.Δ.Χ. μέσα από τις συμπληγάδες: Από τη μία, η συνεχιζόμενη πτώση με τα αίτια που αναφέραμε και από την άλλη, ο εντεινόμενος πόλεμος κατά του Φ.Δ.Χ. από τους γνωστούς επικεφαλής των Επιμελητηρίων, οι οποίοι προσπαθούν να αυξήσουν την επιρροή τους προς τα κυβερνητικά έδρανα έχοντας την υποστήριξη των μεγάλων μέσων ενημέρωσης, αλλά και των γνωστών μας μεγαλόσχημων οργάνων (όπως αυτό που ενώ απαρτίζεται από περίπου 100 μεσίτες μεταφοράς αποκαλεί «συντεχνία» τον Κλάδο των 35 χιλιάδων αυτοκινητιστών).

Αγαπητοί συνδικαλιστές, αγαπητοί φίλοι,
Ίσως βρισκόμαστε μπροστά σε σημαντικές αλλαγές και εξελίξεις για τον Κλάδο του Φ.Δ.Χ. στην Ελλάδα. Λέω, «ίσως» γιατί αυτή την στιγμή τίποτα χειροπιαστό δεν υπάρχει. Όμως θεωρώ δεδομένο, ότι θα υπάρξουν αλλαγές γιατί, είναι αλήθεια, ότι το νομοθετικό πλαίσιο του '76 σήμερα χρήζει οπωσδήποτε εκσυγχρονισμού. Είναι ο εκσυγχρονισμός τον οποίο ορισμένοι ερμηνεύουν ως «απελευθέρωση» του κλειστού επαγγέλματος, προσβλέποντας στη δημιουργία συνθηκών απαξίωσης όχι μόνο της άδειας, αλλά και του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα στην Ελλάδα.

Αυτό δεν πρέπει να γίνει.


Άποψή μου είναι, ναι στον εκσυγχρονισμό, που όμως θα ξεκινήσει από τους σημερινούς φυσικούς λειτουργούς της Μεταφοράς, τους αυτοκινητιστές και τις υπάρχουσες σήμερα μεταφορικές εταιρείες, όποια νομική μορφή κι αν έχουν.


Η παροχή ουσιαστικών κινήτρων για την οργάνωση των μεταφορέων είναι απαραίτητη προϋπόθεση και, αν προκύψει ανάγκη χορήγησης αδειών, αυτές να δοθούν στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων που θα ενισχύουν το μεταφορικό έργο εκείνων που το εκτελούν επενδύοντας σε νέα οχήματα, σύγχρονες εγκαταστάσεις και φυσικά είναι σε θέση να το επαυξήσουν. Και αρχικά, όσες τυχόν άδειες δοθούν, αυτές να προέρχονται από τους αυτοκινητιστές, οι οποίοι για διάφορους λόγους (π.χ. ηλικία) δεν θα επιθυμούσαν να ενταχθούν στα σχήματα που θα δημιουργηθούν και οι οποίοι, φυσικά, θα πρέπει να τύχουν αποζημίωσης. Σε δεύτερο χρονικά στάδιο, οι ανάγκες των μεταφορικών εταιρειών για επιπλέον άδειες θα μπορούσαν να καλυφθούν με χορήγηση νέων, πάντα όμως στη βάση της αξιολόγησης μέσα από μία αυστηρή μοριοδότηση των αιτούντων.

Τα παραπάνω, επαναλαμβάνω, αποτελούν προσωπική άποψη και θα ήθελα με την ευκαιρία των σημερινών αρχαιρεσιών του Π.Σ.Χ.Ε.Μ. να επαναλάβω ότι το ΤΡΟΧΟΙ & TIR θα συνεχίσει με κάθε τρόπο να στηρίζει το Φορτηγό Δημοσίας και να τονίσω στους παρευρισκόμενους, ότι οι σελίδες του είναι ανοιχτές σε όλους.

Εύχομαι καλή επιτυχία. Με φιλικούς χαιρετισμούς


Μανώλης Αγριμανάκης

Στο ίδιο τεύχος #260

PreviousNext