Και πάλι τα πάνω - κάτω

Για μια ακόμη φορά, ο Κλάδος των αυτοκινητιστών ΦΔΧ θα υποστεί τα πειράματα των νέων αλχημιστών του ΥποΜεΔι οι οποίοι καλούνται να υπακούσουν άμεσα και χωρίς αντιρρήσεις στα προστάγματα των κυβερνώντων αυτή τη χώρα (διάβαζε τρόικα), οι οποίοι έχουν δώσει σαφείς εντολές όχι μόνο για το άνοιγμα του επαγγέλματος των φορτηγών δημοσίας εδώ και τώρα, με κατάργηση ακόμα και της μεταβατικής περιόδου, όπως ανεπίσημα έγινε γνωστό, αλλά και με ταυτόχρονη αποδέσμευση των ΦΙΧ από τους περιορισμούς που η σχετική νομοθεσία προβλέπει και ρυθμίζει το έργο και τη λειτουργία τους.΄Ετσι, από τη μια δίδεται άμεσα και εύκολα η πρόσβαση στο επάγγελμα σε όλους εκείνους που κατέχουν τα τυπικά προσόντα ή αποκτούν τον τίτλο του μεταφορέα, ή θα φροντίσουν σύντομα να τον αποκτήσουν και από την άλλη απελευθερώνεται και το έργο του ΦΙΧ το οποίο θα μπορεί να μεταφέρει και τα προϊόντα του γείτονα. Αυτό σημαίνει ότι κάποιες λίγες εξαιρέσεις που ίσχυαν σήμερα, όπως τα εργοταξιακά φορτηγά της κοινοπραξίας, τα αυτοκίνητα των φαρμακοαποθηκών, το φορτηγάκι των διαμεταφορέων κ.α. θα γενικευτούν και θα αποτελούν τον κανόνα, σύμφωνα με τις εισηγήσεις που έχει στο γραφείο του ο Ραγκούσης και τις οποίες φέρεται ότι τις έχει κάνει αποδεκτές. Αντιλαμβανόμαστε όλοι, ότι πλέον δεν μιλάμε για άνοιγμα επαγγέλματος, αλλά για σαλαμοποίηση της εμπορευματικής Μεταφοράς, αν μάλιστα αναλογιστούμε και την κατάσταση που ήδη επικρατεί με την κυκλοφορία χιλιάδων παρανόμων φορτηγών, ντόπιων και αλλοδαπών. Το χειρότερο, πάντως είναι, ότι γίνονται σκόπιμα διαρροές των σχεδίων Ραγκούση, ενώ ο ίδιος κρατά κλειστά τα χαρτιά του, περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή για να ανακοινώσει τις τελικές του προθέσεις. Πότε; Πολύ σύντομα...

Φαρσοκωμωδία «είπα - ξείπα»

Γεγονός είναι ότι μια στρατιά ευρωπαίων «τεχνικών συμβούλων» ήρθε στη χώρα μας και με την καθοδήγηση των τροϊκανών θα προσπαθήσει να εξαναγκάσει την κυβέρνηση να υλοποιήσει γρηγορότερα, αυτά που έλεγε ότι θα κάνει πριν ένα χρόνο και για τα οποία είχε βάλει φαρδιά - πλατιά την υπογραφή της, αν και αυτό το είχε αποκρύψει από τον ελληνικό λαό. Ουσιαστικά, η διακυβέρνηση της χώρας έφυγε από τους εκλεκτούς εκλεγμένους μας και πέρασε στα χέρια των δανειστών μας και όλα αυτά εξαιτίας μιας σειράς λαθών και παραλείψεων, εσφαλμένων λογαριασμών, κάλπικων στοιχείων, ανεδαφικών υπολογισμών και εκτιμήσεων περί υπαρχόντων χρημάτων, αλλά και μια εμμονής στην παραπληροφόρηση της Κοινής Γνώμης για να μην αναφερθούμε στα πρόσφατα καραγκιοζιλίκια των «είπα - ξείπα». Τα οποία όμως, δεν προκαλούν την αυτογελοιοποίηση των ομιλούντων τις ξύλινες αυτές γλώσσες εντός και μόνο της ελληνικής επικράτειας. Δυστυχώς γίνονται γνωστά σε κάθε ευρωπαίο και σε αυτούς που καλούνται και θα καλούνται τακτικά να αποφασίζουν για την εκάστοτε επόμενη δόση των δανείων μας. Από τη μια θα έχουν τα νούμερα και τους αριθμούς να καταδείχνουν τη συνεχιζόμενη ύφεση και από την άλλη την εικόνα μιας κυβέρνησης τα τεκταινόμενα της οποίας να θυμίζουν φαρσοκωμωδία. Ως πότε χάρη του ευρώ θα εκταμιεύουν;

Οι επιλογές προς ψήφιση

Θα συνεχίσουν, εμείς πιστεύουμε, με την προϋπόθεση ότι θα έχουν παραγκωνίσει τεχνηέντως και ουσιαστικά τους επικεφαλής των κρίσιμων υπουργείων. Θα τους αποδώσουν ρόλο μαριονέτας αναθέτοντας την διακυβέρνηση της χώρας στους τεχνοκράτες που αναφέραμε και οι οποίοι θα υπακούουν μόνο στις εντολές των προϊσταμένων τους. Οι οποίοι βρίσκονται στις ευρωπαϊκές τράπεζες, στο ΔΝΤ και σε άλλους ξένους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, που με τη σειρά τους ακολουθούν τις πολιτικές της Μέρκγελ, του Ολι Ρεντ, του Γιούνγκερς κ.α. Αν λοιπόν, οδηγηθούμε σε εκλογές, τότε θα έχουμε να επιλέξουμε ένα από τα σενάρια που οι παραπάνω ευρωπαίοι προτείνουν, δηλαδή πτώχευση με τα ... όλα της, πτώχευση ελεγχόμενη (ή συντεταγμένη) με πλήρες καπέλωμα του τραπεζικού μας συστήματος, έξωση από την Ευρωζώνη, κ.λ.π. Με δυο λόγια, ο ελληνικός λαός, στις εθνικές μας εκλογές, θα κληθεί να ψηφίσει τις διάφορες προτάσεις των ξένων δανειστών μας και ας λένε ό,τι θέλουν οι Γιώργος και Αντώνης.

Περί πετρελαιοκίνησης

Αλλά ας γυρίσουμε στα τρέχοντα. Χρόνια τώρα, ακούμε για την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, που ισχύει στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη πάνω από δυο δεκαετίες. Πριν λίγες μέρες, συνάδελφος ανταποκριτής στις Βρυξέλλες ρώτησε: «Γιατί έχετε αυτή την απαγόρευση;»
«Γιατί πριν 20 χρόνια, λόγω της αυξημένης μόλυνσης, έπρεπε να προστατεύσουμε την υγεία των πολιτών από τους ρύπους του πετρελαίου»
Και ο συνάδελφος απόρρησε λέγοντας: «καλά και ακόμη δεν τους προστατεύσατε;»
Γεγονός είναι, ότι όλοι μιλούν για την άρση της πετρελαιοκίνησης, αλλά η κυβέρνηση συμπληρώνει την φράση «υπό προϋποθέσεις» οι οποίες ποτέ δεν υλοποιούνται εξαιτίας της ατολμίας της ίδιας της κυβέρνησης ή της αδυναμίας της να ελέγξει συγκεκριμένες καταστάσεις, όπως το λαθρεμπόριο.
Γι' αυτό και χρονικά, συνεχώς μετατίθεται η σχετική απόφαση της άρσης της απαγόρευσης με αποτέλεσμα χιλιάδες επαγγελματίες, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στις δύο μεγαλουπόλεις να μην βρίσκουν βενζινοκίνητο φορτηγάκι, van ή pick-up, καθώς τα τελευταία χρόνια, σχεδόν όλα τα μοντέλα ελαφρών επαγγελματικών είναι πετρελαιοκίνητα.
Με δεδομένο πάντως, ότι μας χωρίζει και πάλι αρκετός χρόνος από την περιβόητη απόφαση της άρσης της απαγόρευσης της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων κάτω των 4 τόνων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καλό είναι να εκμεταλλευτούμε αυτό τον χρόνο και να δούμε ένα αδύνατο σημείο της αγοράς που πάντα παραβλέπουμε. Πρακτικά δύο θα είναι οι άμεσα ωφελημένοι (μαζί με το περιβάλλον). Οι ενδιαφερόμενοι να αγοράσουν ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο και οι πωλητές αυτού.

Έλλειμμα γνώσεων

Οι πρώτοι θα το ψάξουν, όπως άλλωστε κάνουν μέχρι τώρα με τα βενζινοκίνητα. Οι δεύτεροι οι πωλητές (αντιπρόσωποι και εισαγωγείς), πιστεύουμε ότι θα πρέπει να το «ψάξουν» λίγο παραπάνω, ειδικά σε ό,τι αφορά στα επαγγελματικά αυτοκίνητα, για τα οποία, αρκετοί πωλητές συχνά εμφανίζουν κενά γνώσεων, όταν έρχονται σε επαφή με τον ενδιαφερόμενο επαγγελματία. Με βάση την εμπειρία μου, ας μου επιτραπεί να πω ότι η πλειονότητητα των πωλητών επαγγελματικών αυτοκινήτων προέρχεται από τις πωλήσεις των ΙΧ επιβατικών ή ασκούν ταυτόχρονα χρέη πωλητή και για τις δύο κατηγορίες οχημάτων χωρίς καμιά επιμόρφωση πάνω στα επαγγελματικά, με αποτέλεσμα, να δυσκολεύονται να κατανοήσουν τις ανάγκες ή τις απαιτήσεις του επαγγελματία, καθώς μάλιστα αυτές διαφοροποιούνται τελείως, ανάλογα με τη δουλειά και το μεταφορικό έργο που εκτελεί. Συμβαίνει βέβαια και το αντίθετο, ο επαγγελματίας να μη γνωρίζει ποιος τύπος αυτοκινήτου είναι ο καταλληλότερος για τη δουλειά του και όχι σπάνια προχωρεί σε λάθος επιλογή εξαιτίας και της αδυναμίας του πωλητή να διαμορφώσει μια σωστή και βιώσιμη πρόταση για τον πελάτη του.
Μιλάμε για επαγγελματικά αυτοκίνητα κάτω από τους τέσσερις τόνους μικτού βάρους, δηλαδή για μια κατηγορία που όλοι οι γνωστοί κατασκευαστές διαθέτουν μια πλούσια γκάμα από κλειστά βαν και ανοιχτά πικ-απ ικανή να δώσει δεκάδες ή και εκατοντάδες παραλλαγές προς επιλογή αρκεί ο πωλητής να είναι σε θέση να κατανοήσει τις ανάγκες του πελάτη και αυτό να γίνει στα πρώτα μόλις λεπτά της συνάντησής τους. Κρίσιμο σημείο, η κατηγορία μικτού βάρους μέχρι τα 3500 κιλά και από 3501 και πάνω αφού δεν διαφοροποιεί μόνο την μεταφορική ικανότητα του αυτοκινήτου, αλλά και το ...δίπλωμα της οδήγησης. που αλλάζει κατηγορία.

Χρήσιμο βοήθημα

Πρόσφατα εκδόθηκε από την «Εκδόσεις Αγριμανάκη ΑΕ» ένα εξαιρετικά χρήσιμο βιβλίο με τίτλο «Η Σωστή Επιλογή Επαγγελματικού Οχήματος», μοναδικό στο είδος του, στις σελίδες του οποίου περιγράφονται μία προς μία όλες οι παράμετροι που πρέπει να λάβει υπόψη του ένας επαγγελματίας πριν προχωρήσει στην αγορά και τις οποίες βέβαια πρέπει να γνωρίζει πολύ καλύτερα ο πωλητής επαγγελματικών αυτοκινήτων κάθε κατηγορίας βάρους.

Truck Festival 2011

Σε λίγες μόνο μέρες, το Truck Festival ανοίγει την πύλη του για να υποδεχθεί τους χιλιάδες των επισκεπτών που αναμένονται να κατακλύσουν τον Ασπρόπυργο, να θαυμάσουν από κοντά τα καινούργια μοντέλα των φορτηγών, να τα οδηγήσουν και να τα κρίνουν οι ίδιοι από τη θέση του οδηγού. Φέτος, η διοργάνωση, χάρη και στην ευγενική υποστήριξη του Δήμου θα είναι - θέλουμε να ελπίζουμε - από τις καλύτερες και πιο πλούσιες τόσο από πλευράς εκθετών, όσο και από πλευράς εκδηλώσεων. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην υποδοχή και στην παραμονή των αυτοκινητιστών που θα έλθουν για να πάρουν μέρος στη μεγάλη παρέλαση. Τους περιμένει ασφαλτοστρωμένο πάρκινγκ 7 στρεμμάτων μέσα στο χώρο του TRUCK FESTIVAL, ένας πλήρης χώρος εστίασης με ψησταριά, εστιατόριο με μαγειρευτά φαγητά, μπιραρία, αναψυκτικά και παγωτά. Τόσο το βράδυ του Σαββάτου, όσο και της Κυριακής το πρόγραμμα στη τέντα των επιδείξεων, θα είναι ιδιαίτερα ελκυστικό, απολαυστικό και χαρούμενο (βλέπε αναλυτικό πρόγραμμα σε άλλη σελίδα).

Πολιτιστικό Κέντρο Αυτοκινητιστών

Στο κέντρο της φετινής έκθεσης θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση το «Πολιτιστικό Κέντρο Αυτοκινητιστών», μια πρωτοβουλία του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που αποβλέπει στην ανάδειξη του έργου των αυτοκινητιστών και τη συμβολή τους στην κοινωνία και στην οικονομία της χώρας. Να μάθουν οι νεότεροι πως το φορτηγό ήταν εκείνο που μετέφερε τα αγαθά από τη μια στην άλλη άκρη της χώρας και πως το λεωφορείο ήταν εκείνο που ένωσε τις κοινωνίες των Ελλήνων μεταφέροντας ανθρώπους και πολιτισμό. Ταυτόχρονα, το «Πολιτιστικό Κέντρο Αυτοκινητιστών» αποσκοπεί να αποτελέσει την ομπρέλα που σήμερα χρειάζεται ο Κλάδος των αυτοκινητιστών κάτω από την οποία να χωράνε μόνο η αδελφοσύνη, η ενότητα, η αλληλεγγύη, η πρόοδος και η δημιουργικότητα, προκειμένου, πρώτα εμείς οι ίδιοι να τιμήσουμε το έργο μας, να το δείξουμε στην Κοινωνία, να το ανυψώσουμε και να το προάγουμε εκεί που ανήκει και, επιτέλους να αποκτήσουμε την (χαμένη) επαγγελματική μας υπερηφάνεια, να ανακτήσουμε την αυτοπεποίθησή μας, να προβάλουμε τη σωστή μας εικόνα, να γίνουμε σεβαστοί από εκείνους που κατά καιρούς έχουν ατιμωρητί καταφερθεί εναντίον μας. Για να γίνουν αυτά πράξη, εμείς θα κάνουμε ό τι μπορούμε και απλά ζητούμε τη δική σας ηθική και μόνο συμπαράσταση για να πετύχουμε αυτά που θα έπρεπε να έχουμε. Γιατί, αγαπητοί, φίλοι και αναγνώστες, δεν αρκεί να αφήσουμε στα παιδιά μας ένα σίδερο, μια αποθήκη, ένα χαρτί. Έχουμε υποχρέωση να τους αφήσουμε επαγγελματική κουλτούρα, αξίες και πάνω απ΄ όλα υπερηφάνεια.
Να σημειώσουμε, τέλος, ότι το «Πολιτιστικό Κέντρο Αυτοκινητιστών» δεν αποβλέπει σε κανένα απολύτως οικονομικό όφελος, δεν πρόκειται να επιβαρύνει κανένα αυτοκινητιστή και τα όποια έξοδά του καλύπτονται από το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR. Nα το επισκεφθείτε όλοι για να θαυμάσετε ένα εκπληκτικό φωτογραφικό υλικό που ετοιμάσαμε και να παρευρεθείτε στη σύντομη και απλή τελετή βράβευσης των παλαίμαχων αυτοκινητιστών.

Καλό δρόμο