Αναμένοντας συγκεκριμένες προτάσεις από τα τρία συναρμόδια Υπουργεία...
Συνεχίστηκε -αναμενόμενη άλλωστε- η ελεύθερη πτώση των πωλήσεων επαγγελματικών αυτοκινήτων. Την πιο δραματική εικόνα εμφανίζουν τα λεωφορεία, στις διάφορες κατηγορίες των οποίων εναλλάσσονται μονοψήφιοι αριθμοί. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μια ολόκληρη χώρα με κυριότερη βιομηχανία τον τουρισμό, οι πωλήσεις των τουριστικών λεωφορείων καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ πτώσης.
Στα φορτηγά, οι μέχρι τώρα πωλήσεις επιβεβαιώνουν ότι το 2011 θα είναι η χειρότερη χρονιά για όλες τις κατηγορίες με εκείνη των πάνω από 8 τόνους να μην ξεπερνά τα 400 φορτηγά.
Αυτό που οι αντιπρόσωποι, εισαγωγείς των καινουργών προσδοκούν, είναι η υλοποίηση των συνεχώς επαναλαμβανόμενων ανεπίσημων εξαγγελιών αρμοδιότητας όμως τριών υπουργείων, δηλαδή ΥποΜεΔι για άνοιγμα του επαγγέλματος με κίνητρα για αγορά καινουργών Euro 5, υπουργείο Περιβάλλοντος για πράσινο δακτύλιο και άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης και υπουργείο Ανάπτυξης για εξειδίκευση του αναπτυξιακού νόμου ή κάποια μορφή απόσυρσης των παλαιών φορτηγών. Πολλές και... πολύπλευρες οι προτάσεις, υλοποίησή όμως καμία, τουλάχιστον μέχρι το κλείσιμο του παρόντος τεύχους.
Βέβαια, θα πρέπει να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι, γιατί κι αν ακόμη γίνουν οι επίσημες εξαγγελίες, συνοδευόμενες από τις αποφάσεις, μπαίνει το ερώτημα κατά πόσο ο επαγγελματίας, η επιχείρηση, η μεταφορική, ο λεωφορειούχος του ΚΤΕΛ, η τουριστική εταιρεία κ.λπ. θα μπορούσαν να καλύψουν το υπόλοιπο -αλλά μεγαλύτερο- μη επιδοτούμενο ποσό της αξίας του καινούργιου οχήματος με δεδομένο μάλιστα, ότι οι τράπεζες, σήμερα τουλάχιστον, δεν ικανοποιούν παρά μόνο ένα 10%-15% των αιτήσεων για λήζινγκ.