Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Επιτέλους…πάτος! Oρατά είναι πλέον τα πρώτα σημάδια ανακοπής της ξέφρενης καταστροφικής πτωτικής πορείας της οικονομίας μας. Ένα κλαπέτο άρχισε να λειτουργεί συγκρατώντας το όχημα «Ελλάς» στον κατ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τετάρτη 28/03/2012 - 16:32
Κοινοποίηση στα Social Media

Επιτέλους…πάτος!

 Oρατά είναι πλέον τα πρώτα σημάδια ανακοπής της ξέφρενης καταστροφικής πτωτικής πορείας της οικονομίας μας. Ένα κλαπέτο άρχισε να λειτουργεί  συγκρατώντας το όχημα «Ελλάς» στον κατήφορο που από το 2009 κατρακυλούσε και όλα δείχνουν ότι προς το τέλος αυτής της χρονιάς πιάνουμε πάτο, δηλαδή θα έχουμε σταθεροποίηση των διαφόρων μεγεθών με προοπτική την πολυπόθητη ανάπτυξη, η οποία και θα χαρακτηρίζει,δειλά έστω, το 2013.

Την αισιοδοξία μας αυτή τη βασίζουμε κυρίως στο αναμενόμενο ξεμπλοκάρισμα των μεγάλων έργων, όπως είναι οι οδικοί άξονες, στην απορρόφηση των τεράστιων κοινοτικών κονδυλίων, στην ανακεφαλαιοποίηση  των τραπεζών και στη χορήγηση στοχευμένων πλέον δανείων προς την πραγματική οικονομία.

Από την άλλη πλευρά, το γερμανικό «τάγμα» των ελεγκτών και των τεχνοκρατών, φαίνεται να βάζει  τους πάσης φύσεως κατεργάρηδες στον πάγκο τους, να μειώνει τις δαπάνες του δημοσίου, αλλά δυστυχώς και το μισθολογικό κόστος με συνέπεια από τη μια να αυξάνει η ανεργία και από την άλλη οι πολίτες να γίνονται φτωχότεροι με μειωμένη δραστικά την αγοραστική τους ικανότητα με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Αυτή όμως είναι η νέα κατάσταση, η νέα πραγματικότητα, αυτή την οποία θα ζήσουμε τα επόμενα χρόνια και αυτό θα πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε. Όλα τα μεγέθη θα είναι μειωμένα. Ανάμεσά τους το εμπόριο, οι εισαγωγές – εξαγωγές και οι κατασκευές, τομείς που επηρεάζουν άμεσα τις Μεταφορές. Τα φορτία θα είναι μειωμένα, όπως και ο όγκος των διανυόμενων τονοχιλιομέτρων. Συνεπώς θα απαιτούνται λιγότερα φορτηγά.

 Έλεγχος νομιμότητας φορτηγών

Ακόμη ένας σοβαρός λόγος για εντατικοποίηση των ελέγχων στους δρόμους, στα λιμάνια, στις ΒΙ.ΠΕ. και στα σύνορα. Ούτε ένα φορτηγό δεν θα πρέπει να κινείται μέσα στην ελληνική επικράτεια παράνομα. Και επειδή αυτό το τελευταίο περί ελέγχων αποτελεί κοινό πάγιο αίτημα των αυτοκινητιστών και επειδή οι αρχές επιδεικνύουν μια αδικαιολόγητη αδυναμία να εφαρμόσουν το νόμο, το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR, καλεί τις Ομοσπονδίες των Αυτοκινητιστών να συσπειρωθούν μαζί με το ΠΣΧΕΜ με αποκλειστικό σκοπό να ετοιμάσουν συγκεκριμένη πρόταση «για τον αποτελεσματικό έλεγχο της νομιμότητας των κυκλοφορούντων φορτηγών και των φορτίων που διακινούν» την οποία να καταθέσουν άμεσα στα συναρμόδια υπουργεία, ώστε, μετά τις εκλογές να είναι σε θέση να υλοποιηθεί. 

Η πρόταση θα πρέπει να βασίζεται στις τελευταίες νομοθετικές ρυθμίσεις και να καταδεικνύει, εκτός των άλλων, τις τεράστιες ζημιές για το ίδιο το κράτος που προκαλεί η παράνομη διακίνηση προϊόντων. Γι’ αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει ταχεία εκπαίδευση των οργάνων της Πολιτείας και τη δημιουργία αναβαθμισμένων και άρτια εξοπλισμένων Μικτών Κλιμακίων στα πρότυπα των αντίστοιχων ευρωπαϊκών με υποχρεωτικά κοντρόλ επί των κεντρικών οδικών αρτηριών και υποχρεωτική διέλευση των φορτηγών από αυτά με κλιμακούμενη μείωση της ταχύτητάς τους. Στο σημείο ελέγχου το κλιμάκιο πρέπει να είναι πλήρες σε ελεγκτικό προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή, ώστε να ελέγχεται η νομιμότητα τόσο του φορτηγού, όσο και της μεταφοράς που πραγματοποιεί, γι αυτό, όπως προαναφέραμε,  απαιτείται ταχύρρυθμη εκπαίδευση των οργάνων, ειδικά σε θέματα καμποτάζ, τριγωνικών μεταφορών, διακίνησης φορτίων και κοντέινερς από και προς λιμάνια με έμφαση πάντα στα φορτηγά με πινακίδες γειτονικών χωρών.

Παράλληλα, θα πρέπει το υπουργείο ΥπΜεΔι στα πλαίσια των διμερών σχέσεων με τις γειτονικές μας χώρες να ζητήσει τη συνδρομή αυτών των κυβερνήσεων για τη διενέργεια ελέγχων σχετικά με τη νομιμότητα της εγκατάστασης των ελληνικών συμφερόντων μεταφορικών επιχειρήσεων και κατά πόσο τηρούνται οι διεθνείς κανονισμοί και αν πρόκειται για μόνιμες ή εικονικές εγκαταστάσεις έδρας. Να θυμίσουμε, ότι και στο παρελθόν το υπουργείο Μεταφορών ζήτησε για το θέμα αυτό τη συνδρομή της Κυπριακής Δημοκρατίας με αποτέλεσμα να εντοπιστούν δεκάδες εικονικές επιχειρήσεις.

Θεωρούμε ότι η πραγματοποίηση των παραπάνω είναι καθαρά θέμα πολιτικής βούλησης, η οποία πρέπει να εκφραστεί γιατί είναι προς το συμφέρον πρώτα της ίδιας της πολιτείας και κατά δεύτερον των αυτοκινητιστών εκείνων που μάταια τόσα χρόνια επιζητούν να επικρατήσει η νομιμότητα στον Κλάδο τους.

 Ώρα για έναν ισχυρό φορέα Αυτοκινητιστών

Μιλήσαμε για συσπείρωση των Ομοσπονδιών γύρω από το ΠΣΧΕΜ. Αυτό με κανένα τρόπο δεν υπονοεί αδυναμία των άλλων συνδικαλιστικών οργάνων. Απλά θεωρούμε ότι ο Πέτρος ο  Σκουλικίδης, έχει ασχοληθεί επίμονα με το θέμα, έχει γνώση και εμπειρία, τα πηγαίνει πολύ καλά στις διαπραγματεύσεις για την επίλυση των προβλημάτων των αυτοκινητιστών και, πιστεύουμε, ότι μπορεί με τη συμπαράσταση όλων μας να φέρει αποτελέσματα. Άλλωστε, οι ευνοϊκές ρυθμίσεις για το συνταξιοδοτικό (διάβαζε επόμενες σελίδες), η δυνατότητα διενέργειας διεθνών μεταφορών από τους εθνικομεταφορείς και άλλα θέματα προωθήθηκαν και υποστηρίχτηκαν δυναμικά από τον Πέτρο Σκουλικίδη και τον Μπάμπη Δαδίτσιο που συνεχίζει να προσφέρει σημαντική βοήθεια στο ΠΣΧΕΜ.

Βέβαια, το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR και ο υπογράφων τονίζει την ανάγκη δημιουργίας ενός ισχυρού οργάνου με σκοπό να περάσει στην εξωστρέφεια, στην προώθηση του φορτηγού και την εξασφάλιση βιώσιμων κομίστρων με στόχο την κερδοφορία των μεταφορικών και των μεμονωμένων αυτοκινητιστών με μια σειρά ενεργειών που θα μειώσουν το κόστος λειτουργίας του αυτοκινήτου και που θα του εξασφαλίζουν όσο το δυνατόν περισσότερα έμφορτα χιλιόμετρα, ειδικά τώρα με το μεγάλο  άνοιγμα και στη διεθνή μεταφορά.

 Μας στέλνουν στον… Μίχαλο!

Η πρόσφατη κυβερνητική απαίτηση υποχρεωτικής εγγραφής των αυτοκινητιστών στα Επιμελητήρια, παρά την εξαίρεση που είχε αποφασιστεί και ίσχυε μέχρι τώρα, αποτελεί ένα ακόμη παράδειγμα σύστασης ενός ισχυρού οργάνου. Είναι ακατανόητο η Μεταφορά που είναι υπηρεσία να οδηγείται υποχρεωτικά σε ένα Επιμελητήριο Εμπόρων, Βιομηχάνων ή Βιοτεχνών, όταν μάλιστα, τα μέλη των παραπάνω κλάδων είναι οι φορτωτές του φορτηγού, αυτοί που με κάθε τρόπο επιδιώκουν τον ευτελισμό του κομίστρου και τη μετατροπή του μεταφορέα σε άμισθο υπάλληλό τους. Εξάλλου, είναι ακόμη νωπή στη μνήμη όλων μας η λυσσαλέα μάχη που έδινε σε όλα τα επίπεδα ο κ. Μίχαλος, πρόεδρος τότε του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου. Ερωτώ: Είναι ποτέ δυνατόν ο άνθρωπος αυτός και ο κάθε ομότιμός του να προασπίσει τα συμφέροντα του ΦΔΧ; Είναι δυνατόν να υποχρεώνονται οι αυτοκινητιστές να πληρώνουν συνδρομή για ένα Επιμελητήριο που ανέκαθεν στρέφονταν, μετά μανίας μάλιστα, κατά του φορτηγού;     

 Τα ΦΔΧ είχαν εξαιρεθεί

Με την ευκαιρία, πληροφορούμε το υπουργείο Οικονομικών, ότι με εγκύκλιό του, την 1060739/408/0015/Πολ.1167/28-4-1993 είχε εξαιρέσει 11 κατηγορίες επαγγελματικών από την υποχρέωσή τους να εγγράφονται στα Επιμελητήρια σύμφωνα με το νόμο 2081/92 άρθρο 4 παρ. 1.

Μεταξύ των έντεκα εξαιρουμένων επαγγελματικών κατηγοριών ήταν και οι «εκμεταλλευτές φορτηγών αυτοκινήτων δημοσίας χρήσεως». Αυτή η εξαίρεση θα πρέπει να παραμείνει σε ισχύ, γιατί τίποτα δεν άλλαξε ώστε να επιβάλει την κατάργησή της και την υπαγωγή των Μεταφορέων στα Επιμελητήρια των Εμπόρων και των Βιομηχάνων.

Το ΠΣΧΕΜ, εκφράζοντας την πλήρη αντίθεσή του στην όψιμη εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών για επαναφορά της υποχρέωσης εγγραφής των Μεταφορέων στα Επιμελητήρια, αναφέρει μεταξύ άλλων: «Δεν είναι δυνατόν να δεχτούμε να εγγραφούμε στα επιμελητήρια, το θεσμό που όλα τα χρόνια λειτούργησε εις βάρος του κλάδου μας και είναι αυτοί που επέμεναν στην Τρόικα για την πλήρη απελευθέρωση, το μηδενισμό της αξίας της άδειας που αγοράσαμε με ιδρώτα και αίμα και την πλήρη απαξίωση του επαγγέλματός μας» και τελειώνει λέγοντας: «Σε περίπτωση που δεν δοθεί άμεση λύση να εφαρμοστεί η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου για άμεση κάθοδο του κλάδου σε απεργία διαρκείας γιατί δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να πληρώνουμε τους νεκροθάφτες του κλάδου».

 Θέματα που πρέπει να διαβαστούν

Σημαντικές, ενδιαφέρουσες, αλλά και καθοριστικές για το μέλλον των Μεταφορών οι τελευταίες ειδήσεις που δημοσιεύονται στο τεύχος αυτό. Παρέχονται διευκολύνσεις για όσους έχουν οφειλές και πρόκειται να βγούν στη σύνταξη, διευκρινίζονται  θέματα αδειών νέων φορτηγών, θέματα μεταβιβάσεων, θέματα που αφορούν στις αλλαγές κατηγορίας μεταφορών καθορίζονται οι δύο μόνο τύποι μεταφορών δηλαδή εθνικών και διεθνών, διευρύνεται το έργο των νομαρχιακών αυτοκινήτων (που ευνοούνται στο έπακρο) και άλλα πολλά τα οποία δημοσιεύουμε  απλά και κατανοητά στις σελίδες που ακολουθούν. Είναι θέματα που πρέπει να διαβαστούν από όλους, γιατί με αυτά σε συνδυασμό βέβαια με το νόμο 3887/10 θα διέπουν τις μεταφορές από δω και στο εξής. Γι΄ αυτό το λόγο,  το τεύχος αυτό, θα πρέπει να το κρατήσετε, να μείνει στην καμπίνα του φορτηγού σας ή στο γραφείο της μεταφορικής σας.

 Προσοχή στον ταχογράφο, ιδιαίτερα από τους… νεοφώτιστους

Ανάμεσα στα θέματά μας, ενδιαφέρον παρουσιάζει και το σχετικό με τον ταχογράφο, τις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης των οδηγών, καθώς και τις προβλεπόμενες κυρώσεις για τους παραβάτες. Είναι ίσως το πιο χρηστικό θέμα αυτής της έκδοσης, ιδιαίτερα διαφωτιστικό και με παραδείγματα, το οποίο θα πρέπει να το βγάλετε ένα και δύο αντίγραφα, ώστε ένα να υπάρχει μόνιμα στην καμπίνα σας. Η σημασία του να κατανοήσετε σωστά αυτόν τον κανονισμό είναι πολλαπλή: Αποφεύγετε τις παραβάσεις των ωραρίων για τις οποίες προβλέπονται τσουχτερά πρόστιμα, σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις αυτά τα πρόστιμα επιβάλλονται και στον ιδιοκτήτη του φορτηγού, προβλέπεται η αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας, ακόμη και αφαίρεση της άδειας οδήγησης. Θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε, ότι οι παραβάσεις του ταχογράφου καταγράφονται και αναγνωρίζονται από τον κάθε επόμενο έλεγχο και οι κυρώσεις επιβάλλονται σωρευτικά.

Επιπλέον,τα ωράρια οδήγησης και ανάπαυσης των οδηγών, όπως αυτά καταγράφονται στον ταχογράφο διέπουν κατά τεκμήριο και τις σχέσεις εργοδότη – εργαζόμενου στην περίπτωση που ο οδηγός παρέχει εξαρτημένη εργασία, ενώ δεν θα πρέπει ποτέ να αγνοούμε τη βασική αρχή, ότι η τήρηση των ωραρίων εργασίας και ανάπαυσης του οδηγού είναι πρωτίστως θέμα ασφάλειας, γι  αυτό και ελέγχεται διαχρονικά από το κάθε κράτος που διέρχεται το όχημα.

 Το ίδιο αυτό θέμα θα πρέπει να μελετήσουν και οι νομαρχιακοί μεταφορείς που πρόκειται να μεταπηδήσουν στην εθνική ή ακόμη και στη διεθνή μεταφορά, επειδή,  οι περισσότεροι δεν έχουν ολοκληρωμένη γνώση λειτουργίας του ταχογράφου εξαιτίας του γεγονότος ότι μέχρι σήμερα πραγματοποιούσαν ολιγόωρες μεταφορές (κάτω των 4,5 ωρών) τις οποίες συνήθως ακολουθούσαν μεγάλα χρονικά διαστήματα απραξίας μέχρι την επόμενη μεταφορά, οπότε εκ των πραγμάτων, δεν υπήρχε θέμα υπέρβασης του ωραρίου.

 Στον 25ο χρόνο, ενημερώνουμε και τη δεύτερη γενιά αυτοκινητιστών

Για μας βέβαια,  το τεύχος αυτό, έχει και μια επιπλέον σημασία, θα λέγαμε συναισθηματική, αφού μας φέρνει στο 25ο έτος από της εκδόσεως του ΤΡΟΧΟΙ & TIR, του πρώτου περιοδικού στην Ελλάδα για τις Μεταφορές και τα Επαγγελματικά αυτοκίνητα που πλέον ενημερώνει και τη δεύτερη γενιά αυτοκινητιστών, προσηλωμένο στις ίδιες αξίες, στη βελτίωση της Μεταφοράς, στην αναβάθμιση του Κλάδου, στη σωστή ενημέρωση οποιουδήποτε επαγγελματία κάθεται στο τιμόνι ενός φορτηγού ή λεωφορείου, είτε είναι ιδιοκτήτης είτε οδηγός, είτε στέλεχος μεταφορικής ή εταιρείας logistics.

Σταθερά, με απόλυτη συνέπεια και για ένα τέταρτο του αιώνα, το ΤΡΟΧΟΙ & TIR βρίσκεται πάντα στην ώρα του, δηλαδή την πρώτη του μήνα στο περίπτερο ή στη πόρτα του συνδρομητή, καλύπτει γεωγραφικά όλη την Ελλάδα και την Κύπρο, σεβόμενο τον αναγνώστη, για χάρη του οποίου, όλοι εμείς οι εργαζόμενοι στο περιοδικό δίνουμε τη δική μας μάχη με το χρόνο για να καλύψουμε έγκαιρα και να δημοσιεύσουμε πρώτοι τις σημαντικότερες ειδήσεις, να πραγματοποιήσουμε πρώτοι δοκιμές φορτηγών και λεωφορείων και να καταγράψουμε τις σημαντικότερες εξελίξεις στην τεχνολογία και στις μεταφορές. 

Zωvτανό δείγμα αυτής της προσπάθειάς μας βρίσκεται τώρα στα χέρια σας στο επετειακό αυτό τεύχος. Στο ξεφύλλισμά του και μόνο, ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει το επίπεδο και την ποιότητα της ενημέρωσης που κάθε μήνα εξασφαλίζουμε καθιστώντας τούτο το περιοδικό κορυφαίο, μεταξύ των πρώτων στην Ευρώπη. 

 www.troxoikaitir.gr  για άμεση ενημέρωση

Παράλληλα,  έχουμε θέσει στη διάθεσή σας την πλήρως  αναβαθμισμένη  ιστοσελίδα www.troxoikaitir.gr  την οποία σας καλούμε να επισκεφθείτε  και να αντλείτε  από αυτήν άμεση ενημέρωση και σφαιρική πληροφόρηση για μια μεγάλη γκάμα θεμάτων μεταφορών, επαγγελματικών αυτοκινήτων και logistics, να διαβάσετε ειδήσεις πριν δημοσιευθούν στο περιοδικό, να ανεβάσετε δωρεάν τη δική σας αγγελία ή να αναζητήσετε οχήματα, άδειες, εργασία κ.α. να παρακολουθήσετε video, να γνωρίσετε το e-shop με τα εκατοντάδες αυθεντικά προϊόντα που εξασφαλίσαμε για σας και βέβαια να καταθέσετε τις απόψεις και την κριτική σας στο Facebook.

 Τελειώνοντας, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους αναγνώστες μας παλιούς και νέους, να ευχαριστήσουμε επίσης τους δεκάδες διαφημιζόμενους και ιδιαίτερα εκείνους που έχουν ερευνήσει την αγορά των μέσων, πριν επιλέξουν το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR. Επίσης, ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους αυτούς που βρίσκονται στις πηγές πληροφόρησης των συντακτών μας και μας παρέχουν πλήθος διευκρινήσεων και επεξηγήσεων συμβάλλοντας έτσι στην έγκυρη και χρηστική ενημέρωσή σας.

 

Καλό δρόμο σε όλους

PreviousNext