Τροχοί & TIR

Mercedes-Benz Citaro με Κυψέλες Καυσίμου στην Ελβετία

Η PostAuto Schweiz AG είναι η πρώτη εταιρεία οδικών μεταφορών επιβατών της Ελβετίας που χρησιμοποιεί λεωφορεία με κυψέλες καυσίμου σε τακτικά δρομολόγια που εκτελεί. Από τα τέλη του 2011, πέντε Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid που έχει προμηθευτεί η PostAuto κινούνται σε αστικές και ημι-αστικές διαδρομές στην πόλη Brugg, στο καντόνι Aargau. Η εταιρεία επιλέχθηκε ως μία από τις πόλεις που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα δοκιμών της Mercedes-Benz και θα χρησιμοποιήσει για πέντε έτη τα συγκεκριμένα λεωφορεία που κινούνται με καύσιμο καθαρό υδρογόνο.
Τρίτη 19/06/2012 - 11:52
Κοινοποίηση στα Social Media

Η PostAuto Schweiz AG είναι η πρώτη εταιρεία οδικών μεταφορών επιβατών της Ελβετίας που χρησιμοποιεί λεωφορεία με κυψέλες καυσίμου σε τακτικά δρομολόγια που εκτελεί. Από τα τέλη του 2011, πέντε Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid που έχει προμηθευτεί η PostAuto κινούνται σε αστικές και ημι-αστικές διαδρομές στην πόλη Brugg, στο καντόνι Aargau. Η εταιρεία επιλέχθηκε ως μία από τις πόλεις που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα δοκιμών της Mercedes-Benz και θα χρησιμοποιήσει για πέντε έτη τα συγκεκριμένα λεωφορεία  που κινούνται με καύσιμο καθαρό υδρογόνο.

Η πολυμορφία, η τοπογραφία αλλά και η πυκνότητα του οδικού δικτύου της ευρύτερης περιοχής θεωρούνται ιδανικές σε ό,τι αφορά την εξαγωγή πολύτιμων συμπερασμάτων για τους μηχανικούς του κατασκευαστή των Citaro. Ο ανεφοδιασμός και η τακτική συντήρηση των οχημάτων θα πραγματοποιούνται στο αμαξοστάσιο της Voegtlin-Meyer AG, θυγατρικής εταιρείας της PostAuto. Το καντόνι του Aargau χρηματοδοτεί το όλο εγχείρημα με 1,5 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα και, μεταξύ άλλων, η PostAuto εκτιμά πως, στα πέντε χρόνια που θα διαρκέσει, θα πετύχουν μείωση εκπομπών CO2 κατά 2.000 τόνους.

Τα νέα λεωφορεία με υδρογόνο

Σε σχέση με τα λεωφορεία με κυψέλες καυσίμου προηγούμενης γενιάς που λειτούργησαν σε διάφορες πόλεις από το 2003 ως μέρος του προγράμματος HyFleet:Cute, τα νέα Citaro φέρουν σειρά καινοτομιών. Διαθέτουν πλέον πλήρες υβριδικό σύστημα με συστοιχίες μπαταριών ιόντων λιθίου όπου αποθηκεύεται η ενέργεια που ανακτάται κατά την πέδηση, πανίσχυρους ηλεκτροκινητήρες στους τροχούς, ισχύος 120 kW, ηλεκτρικό ΡΤΟ και εξελιγμένες κυψέλες καυσίμου. Ο κατασκευαστής αναφέρει ότι, τα νέα fuel cells έχουν προσδόκιμη ωφέλιμη «ζωή» πέντε έτη ή 12.000 ώρες λειτουργίας.

Οι κυψέλες καυσίμου των Citaro είναι πανομοιότυπες (αλλά περισσότερες) με αυτές ενός επιβατικού μοντέλου των Γερμανών, της Mercedes-Benz B-Class FCELL. Οι δύο καλυπτόμενες συστοιχίες όπου αυτές είναι τοποθετημένες, βρίσκονται όπως και πριν στην οροφή. Σε ό,τι αφορά στη χρήση/κατανάλωση του υδρογόνου, ανακοινώνεται πως είναι πλέον κατά 50% μειωμένη σε σχέση με το προηγούμενο Citaro. Κατά αυτόν τον τρόπο έγινε δυνατή η αφαίρεση δύο ρεζερβουάρ καυσίμου –από εννιά, είναι πλέον εφτά. Η συνολική τους χωρητικότητα είναι στα 35 κιλά υδρογόνου με μία αυτονομία της τάξης των 250 χιλιομέτρων να είναι εφικτή. Ο κατασκευαστής τέλος, θεωρεί ότι, με τον συγκερασμό υβριδικής τεχνολογίας και κυψελών καυσίμου, βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στην «ωριμότητα», δηλαδή την εμπορική διάθεση οχημάτων υδρογόνου σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Στο ίδιο τεύχος #291

PreviousNext