Τροχοί & TIR

Renault Magnum: Το τέλος ενός Μύθου

Ήταν το πρώτο φορτηγό που φόρεσε δισκόφρενα, ήταν το πρώτο φορτηγό με καμπίνα εντελώς επίπεδη. «Ήταν» γιατί ανήκει πλέον στο παρελθόν, καθώς η παραγωγή του τερματίστηκε οριστικά μετά την έξοδο των τελευταίων δύο τρακτόρων από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Renault Trucks στο Bourge-en-Bresse. Να θυμίσουμε ότι το μοντέλο Magnum, ναυαρχίδα πάντα της γαλλικής Renault, εμφανίστηκε το 1990 προκαλώντας αίσθηση στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού ο διάσημος σχεδιαστής Marcello Gandini, πέτυχε να παρουσιάσει στους Γάλλους μια καμπίνα μεγάλη σε μέγεθος και χωρητικότητα, εντελώς ανεξάρτητη από τον κινητήρα, ο οποίος θα βρίσκονταν κάτω από το πάτωμά της. Ο οδηγός θα έπρεπε να μπει στην καμπίνα, ακολουθώντας τα σκαλοπάτια που δεν οδηγούσαν μπροστά στο κάθισμά του, αλλά πιο πίσω από αυτό και για το λόγο αυτό έκανε μια ακόμα κίνηση για να πατήσει το πόδι του στο εσωτερικό της και να καθίσει. Όταν ωστόσο έπαιρνε τη θέση του στο χώρο οδήγησης ήταν πραγματικά…άρχοντας σε σχέση με τους οδηγούς όλων των άλλων, τότε, φορτηγών καθώς απολάμβανε ένα μεγαλύτερο ύψος και όλα γύρω του ήταν επίπεδα, όπως το πάτωμα του σπιτιού του. Ήταν η πρώτη καμπίνα χωρίς τον παραμικρό θόλο για τον κινητήρα. Τα χρόνια πέρασαν, ο ανταγωνισμός στράφηκε και αυτός προς τις επίπεδες καμπίνες και πλέον το Magnum έχασε τη μοναδικότητά του. Ύστερα, ήρθε η εξαγορά της Renault Trucks από τη Volvo Trucks, οπότε και διαφάνηκε ότι κάποια στιγμή θα έφτανε το τέλος του Magnum, εξαιτίας κυρίως της μη ανταγωνιστικής του τιμής.
από Μανώλης Αγριμανάκης | Πέμπτη 29/08/2013 - 13:07
Κοινοποίηση στα Social Media

Ήταν το πρώτο φορτηγό που φόρεσε δισκόφρενα, ήταν το πρώτο φορτηγό με καμπίνα εντελώς επίπεδη. «Ήταν» γιατί ανήκει πλέον στο παρελθόν, καθώς η παραγωγή του τερματίστηκε οριστικά μετά την έξοδο των τελευταίων δύο τρακτόρων από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Renault Trucks στο Bourge-en-Bresse.
Να θυμίσουμε ότι το μοντέλο Magnum, ναυαρχίδα πάντα της γαλλικής Renault, εμφανίστηκε το 1990 προκαλώντας αίσθηση στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού ο διάσημος σχεδιαστής Marcello Gandini, πέτυχε να παρουσιάσει στους Γάλλους μια καμπίνα μεγάλη σε μέγεθος και χωρητικότητα, εντελώς ανεξάρτητη από τον κινητήρα, ο οποίος θα βρίσκονταν κάτω από το πάτωμά της. Ο οδηγός θα έπρεπε να μπει στην καμπίνα, ακολουθώντας τα σκαλοπάτια που δεν οδηγούσαν μπροστά στο κάθισμά του, αλλά πιο πίσω από αυτό και για το λόγο αυτό έκανε μια ακόμα κίνηση για να πατήσει το πόδι του στο εσωτερικό της και να καθίσει.
Όταν ωστόσο έπαιρνε τη θέση του στο χώρο οδήγησης ήταν πραγματικά…άρχοντας σε σχέση με τους οδηγούς όλων των άλλων, τότε, φορτηγών καθώς απολάμβανε ένα μεγαλύτερο ύψος και όλα γύρω του ήταν επίπεδα, όπως το πάτωμα του σπιτιού του. Ήταν η πρώτη καμπίνα χωρίς τον παραμικρό θόλο για τον κινητήρα.
Τα χρόνια πέρασαν, ο ανταγωνισμός στράφηκε και αυτός προς τις επίπεδες καμπίνες και πλέον το Magnum έχασε τη μοναδικότητά του.
Ύστερα, ήρθε η εξαγορά της Renault Trucks από τη Volvo Trucks, οπότε και διαφάνηκε ότι κάποια στιγμή θα έφτανε το τέλος του Magnum, εξαιτίας κυρίως της μη ανταγωνιστικής του τιμής.

Στο ίδιο τεύχος #305

PreviousNext