Με κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα ξεκίνησαν οι αντιδράσεις των αυτοκινητιστών ενάντια στο νέο ασφαλιστικό, την αύξηση των εργοδοτικών εισφορών, καθώς και των εισφορών των ελευθέρων επαγγελματιών.

«Αν υπολογίσει κανείς και το φόρο με συντελεστή 29% και 33% και την προκαταβολή φόρου, θα πρέπει ή να παραδώσουμε 33.000 πινακίδες ή να φύγουμε όλοι από την Ελλάδα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης (Τζίμης) Παντελίδης πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βορ. Ελλάδας. Στη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε των προέδρων των Ομοσπονδιών των ιδιοκτητών Δ.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων της Ελλάδος αποφασίστηκε η κάθοδος του κλάδου σε δυναμικές κινητοποιήσεις, σε όλη την Ελλάδα, σύμφωνα και με τις αποφάσεις των τοπικών σωματείων και Ομοσπονδιών, ενώ σύσσωμος ο Κλάδος θα συμμετέχει στην πανελλαδική απεργία της 4ης Φεβρουαρίου 2016.

Την ημέρα της πανελλαδικής απεργίας δεν θα κυκλοφορεί κανένα Δ.Χ. φορτηγό στους δρόμους και οι απεργοί σε συνεννόηση με τις Αρχές και με το συντονισμό των συνδικαλιστικών οργάνων θα σταθμεύσουν τα οχήματα παραπλεύρως των οδών δίχως να παρεμποδίζεται η κυκλοφορία. Μετά τη συμμετοχή στην πανελλαδική απεργία της 4ης Φεβρουαρίου 2016 και αφού συνεκτιμηθούν τα αποτελέσματα ενδεχόμενων επαφών με τα συναρμόδια υπουργεία, θα αποφασισθεί η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

«Το σώμα των Προέδρων διαπίστωσε ότι πλέον ο κλάδος αντιμετωπίζει ζήτημα επιβίωσης.

Μπροστά στον ξεκάθαρο κίνδυνο αφανισμού όλων των μεταφορέων και μετά από μακρόχρονους εμπαιγμούς δεν υπάρχει πλέον καμία διέξοδος από την κάθοδο σε δυναμικές κινητοποιήσεις», αναφέρει ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά τη συνάντηση της Θεσσαλονίκης στην οποία αποτυπώνονται και τα αιτήματα του κλάδου, που είναι:

1. Απόσυρση του σχεδίου ασφαλιστικού νόμου, που εξοντώνει τον κλάδο εξωθώντας τους αυτοκινητιστές είτε στην φοροδιαφυγή είτε στη φυγή στα γειτονικά κράτη.

2. Φορολογικό (ανταγωνισμός από γείτονες χώρες χαμηλού φορολογικού κόστους – εταιρείες ΙΜΕ).

3. Ενεργοποίηση μικτών ελέγχων.

4. Καθορισμός ελάχιστου κόστους μεταφοράς, αναθεώρηση αδειών τρίτων χωρών (μείωση αδειών ΕΔΥΜ – μείωση διμερών αδειών Τουρκίας και Αλβανίας – κατάργηση τριγωνικών αδειών), εφαρμογή ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την εκ των υστέρων τοποθέτηση συστήματος ABS.

H Ο.Φ.Α.Ε για το νέο ασφαλιστικό

Με ανακοίνωσή της η Ο.Φ.Α.Ε. εκφράζει «την αντίδρασή της και τη διαφωνία της στις αυθαίρετες και κοινωνικά άδικες προτάσεις της Κυβέρνησης, οι οποίες θα επιφέρουν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που αποσκοπούν». «Δεν είμαστε σίγουρα υπέρ της αύξησης των ασφαλιστικών εισφορών, ενώ είμαστε ξεκάθαρα και κατά της μείωσης των συντάξεων. Φτάνει πια!», αναφέρει η Ο.Φ.Α.Ε. και εκτιμά πως «η πρόταση για αύξηση των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών κατά 3% έως το 2018, όπως προβλέπεται στο άρθρο 53, ώστε να περιοριστούν οι μειώσεις στις συντάξεις», θα έχει αντίθετα αποτελέσματα, δηλαδή «θα μειώσει τον καθαρό μισθό, θα αυξήσει το συνολικό κόστος εργασίας και ως αποτέλεσμα θα διογκώσει την ανεργία, χωρίς να καταφέρει να εξασφαλίσει τους στόχους των εσόδων από εισφορές».

Πολιτικές που στέλνουν εκτός Ελλάδας τους αυτοκινητιστές

«Είναι μάλιστα απορίας άξιο» προσθέτει στην ανακοίνωσή της η Ο.Φ.Α.Ε.. «ότι οι δανειστές, το «κουαρτέτο», δέχονται τη ρύθμιση αυτή παρότι διαρκώς διακηρύσσει την αντίθεσή του σε κάθε μέτρο αύξησης του κόστους της εργασίας για λόγους ανταγωνιστικότητας. Αυτές οι πολιτικές είναι που εδώ και χρόνια στέλνουν έξω από τα όρια της χώρας τις επιχειρήσεις των αυτοκινητιστών στη Βουλγαρία, στην Κύπρο και αλλού. Είναι προφανές πως η κυβέρνηση φτιάχνοντας σχέδια επί χάρτου που δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τη σημερινή οικονομική πραγματικότητα, επιβάλλει ασφαλιστικές εισφορές που ξεπερνούν το 38% του ετήσιου εισοδήματός μας.

Αν υπολογίσει κανείς και το φόρο με συντελεστή 29%, και 33%, καθώς και την προκαταβολή φόρου επομένου έτους 100% και το τέλος επιτηδεύματος 650 € η Πολιτεία επιχειρεί να μας υποχρεώσει να επιβιώσουμε με ένα ποσό που κυμαίνεται σε ένα 10% του εισοδήματος που παράγουμε με σκληρή καθημερινή εργασία. Με το ποσό αυτό καλούμαστε να ζήσουμε εμείς και οι οικογένειές μας, αλλά και κάποιοι από εμάς να προσφέρουμε εργασία σε συναδέλφους μας και να συμβάλουμε στην ανάπτυξη της χώρας μας. Δουλειά λοιπόν ή δουλεία; Για ποιον τελικά καλούμαστε να εργαζόμαστε»;

«Είναι γνωστό ότι το 10% ενός ετήσιου εισοδήματος της τάξης των 20.000 € δεν επαρκεί όχι για τις ετήσιες, αλλά ούτε για τις μηνιαίες ανάγκες μια οικογένειας. Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι το νομοσχέδιο που προτείνει υπηρετεί την κοινωνική δικαιοσύνη. Αν ήταν έτσι θα άφηνε αφορολόγητο και ανεισφορολόγητο το ελάχιστο καθαρό εισόδημα που απαιτείται για την αξιοπρεπή διαβίωση, δηλαδή 12.000 € για κάθε επαγγελματία, μισθωτό ή ελεύθερο και πρόσθετα 12.000 € για κάθε προστατευόμενο μέλος της οικογένειάς του.

Αλλά αν γινόταν αυτό θα ήταν πολύ λίγοι αυτοί που θα είχαν την υποχρέωση να πληρώσουν. Και εδώ αποκαλύπτεται ο πραγματικός σκοπός του νομοσχεδίου, που δεν είναι αναδιανεμητικός, αλλά καθαρά εισπρακτικός για να ελαφρυνθεί ο προϋπολογισμός από τις παροχές στα ασφαλιστικά ταμεία ώστε να μπορεί να διοχετεύει τα διαθέσιμά του στην πληρωμή του χρέους. Προηγουμένως και επί πολλές δεκαετίες, όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις ρήμαξαν κυριολεκτικά τα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων με τις υποχρεωτικές τοποθετήσεις τους στην ΤτΕ, σε τραπεζικές μετοχές και δομημένα ομόλογα, με το PSI και πρόσφατα η σημερινή κυβέρνηση με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών».

Καταλήγοντας η Ο.Φ.Α.Ε., απαιτεί την απόσυρση του νομοσχεδίου τονίζοντας ότι «το υπό ψήφιση νομοσχέδιο εξοντώνει τη ραχοκοκαλιά της κοινωνίας, καθιστά τους επαγγελματίες δούλους του εισπρακτικού μηχανισμού με αντίκρισμα συντάξεις ζητιανιάς και παροχές υγείας και πρόνοιας διαρκώς υποβαθμιζόμενες.

Είναι βέβαιο πως όσους δεν στείλει στο σπίτι τους θα τους στείλει στο εξωτερικό η στην παραοικονομία. Και θα επιδεινώσει ακόμα περισσότερο τον φαύλο κύκλο που ανοίγει».

«Μόνη επιλογή ο αγώνας»

Από την πλευρά του, το ΠΣΧΕΜ (Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών) σε ανακοίνωσή του, κάνει λόγο για «δυναμική αντίδραση του κλάδου μαζί με όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους αγρότες κλπ που θίγονται από το σχέδιο του Υπουργείου Εργασίας για το ασφαλιστικό και τις παράλογες αυξήσεις των ασφαλιστικών εισφορών οι οποίες σε συνδυασμό με την υπέρμετρη φορολόγηση, την υποχρεωτική εγγραφή στο ΓΕΜΗ και τα επιμελητήρια, την αλλαγή στον τρόπο φορολόγησης των ΙΜΕ, την υποχρέωση τοποθέτησης ABS κλπ οδηγούν τον καθημαγμένο κλάδο μας στην οριστική χρεοκοπία και τον αφανισμό και η μόνη επιλογή για την επιβίωσή μας είναι ο αγώνας».