Τροχοί & TIR

Ανάρπαστο το νέο Ford Ranger

Ταυτόχρονα, η ζήτηση για το, νέο Ranger του 2016 -το οποίο έχουμε υποβάλει σε εκτεταμένη δοκιμή στο Τ&T- ξεπερνά κάθε προσδοκία. Σύμφωνα με τα στελέχη της Ford Ευρώπης, όχι μόνο οι παραγγελίες ε
από Μανώλης Αγριμανάκης | Δευτέρα 01/02/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Ταυτόχρονα, η ζήτηση για το, νέο Ranger του 2016 -το οποίο έχουμε υποβάλει σε εκτεταμένη δοκιμή στο Τ&T- ξεπερνά κάθε προσδοκία. Σύμφωνα με τα στελέχη της Ford Ευρώπης, όχι μόνο οι παραγγελίες είναι πιο πολλές κι από τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις της εταιρείας, αλλά πολλοί μελλοντικοί ιδιοκτήτες προτιμούν την κορυφαία έκδοση της γκάμας, το γνωστό Wildtrak. Το συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει πολλά στοιχεία εξοπλισμού άνεσης και ιδιαίτερο διάκοσμο που αποτελούν αποκλειστικό προνόμιο της κορυφαίας έκδοσης, και σπέσιαλ βαφή τύπου «Pride Orange».

Λιμουζίνα για το χωράφι

Το νέο Ranger ξεχωρίζει από την ρηξικέλευθη και άκρως εντυπωσιακή νέα σχεδίαση, την εντυπωσιακή λίστα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας και τη σημαντικά βελτιωμένη κατανάλωση. Το νέο pick-up εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή που το αντικρίζεις. Οι επεμβάσεις στο αμάξωμα είναι τέτοιας έκτασης που, αν και facelift, το νέο Ford είναι ουσιαστικά νέας γενιάς μοντέλο. Ενδεικτικά, εκτός από το σασί και μερικά πάνελ του αμαξώματος έχουν αλλάξει όλα. Το διπλοκάμπινο (Double Cab) μοντέλο διατηρεί την ανώτατη διάκριση (5 αστέρια) που κέρδισε στις δοκιμές του Euro NCAP από το 2012. Παραμένει έτσι το μοναδικό όχημα της κατηγορίας των ελαφρών ημιφορτηγών με πεντάστερη κατάταξη από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό ασφάλειας. Το ανανεωμένο μοντέλο είναι βελτιωμένο σε κάθε τομέα, διατηρώντας στο ακέραιο τον συνδυασμό εκτός δρόμου ικανοτήτων, στοιχείων εκμετάλλευσης και ασφάλειας, του υπάρχοντος Ranger. Ειδικότερα, οι τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν και συστήματα που εμφανίζονται για πρώτη φορά σε pick-up. Ανάμεσά τους, ξεχωρίζουν η προειδοποίηση και, συνάμα, υποβοήθηση για την παραμονή στη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Keeping Alert και Lane Keeping Aid) και το «έξυπνο» cruise control με σύστημα διατήρησης εγγύτητας. Δε λείπουν επίσης, σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων (Traffic Sign Recognition), αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω (Front & RearParkAssist), η κάμερα οπισθοπορείας (RearViewCamera), ενώ στάνταρ είναι το σύστημα δυναμικού ελέγχου ESC, με Roll over Mitigation που μετριάζει το ενδεχόμενο ανατροπής και το Trailer Sway Control που ελέγχει την τάση αποσταθεροποίησης του τρέιλερ.

Πίνακας οργάνων και κεντρική κονσόλα είναι τα πιο εξελιγμένα και φαντεζί που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην κατηγορία. Το αναλογικό ταχύμετρο στον πίνακα οργάνων, περιβάλλεται από δύο ψηφιακά μόνιτορ, όπως σε πανάκριβα επιβατικά. Στο κέντρο της κονσόλας, η 8ιντση επαφική οθόνη θυμίζει τάμπλετ, και είναι πραγματικά χρήσιμη για τον οδηγό. Σε επίπεδο συνδεσιμότητας η Ford «προικίζει» το νέο Ranger με το τελευταίας γενιάς SYNC 2.

Yποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Launch Assist), ο έλεγχος κατάβασης (Hill Descen tControl), ο δυναμικός έλεγχος φορτίου (Adaptive Load Control), και η υποβοήθηση πέδησης έκτακτης ανάγκης (Emergency Brake Assistance), συμπληρώνουν μία άκρως εντυπωσιακή λίστα. Με μία αποδοτικότερη σειρά κινητήρων με τεχνολογία Auto-Start-Stop, δυνατότητα επιλογής από τον πελάτη τελικής σχέσης μετάδοσης και ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού Electric Power Assisted Steering (EPAS), η κατανάλωση του νέου Ranger μειώνεται έως και 17%.

Βελτιωμένοι κινητήρες – «άρμα μάχης» εκτός δρόμου

Ο πελάτης μπορεί πλέον να επιλέξει τελική σχέση μετάδοσης σε όλα τα Ranger με τον Duratorq των 2,2 λίτρων –ανάμεσα σε 3,15 και 3,55. Η επιλογή ανάμεσα σε εξάρι μηχανικό και αυτόματο σασμάν συνεχίζει ως είχε. Ο πεντακύλινδρος 3,2 TDCi ο οποίος είναι και η κορυφαία επιλογή ως προς την ισχύ, παραμένει φυσικά εντυπωσιακός σε απόδοση. Διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων που συμβάλλει στην αύξηση της απόδοσης, ενώ εξακολουθεί να αποδίδει 200 hp και μέγιστη ροπή 470 Nm.

Το Ranger συνεχίζει να χρησιμοποιεί τους τρεις πετρελαιοκινητήρες της σημερινής γκάμας σε συνδυασμό με εξατάχυτα μηχανικά ή αυτόματα κιβώτια, έχουν γίνει όμως εκτεταμένες επεμβάσεις σε όλους, με κύριο μέλημα τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, και τις βελτιωμένες επιδόσεις. Ο γνωστός πεντακύλινδρος 3,2 TDCi παραμένει η κορυφαία επιλογή ως προς την ισχύ. Ο κινητήρας διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) που συμβάλλει στην αύξηση της απόδοσης, ενώ εξακολουθεί να αποδίδει 200 hp και μέγιστη ροπή 470 Nm. Το Ranger διατίθεται επίσης και σε εκδόσεις 130 και 160 hp (+10 Nm ροπής έκαστος) του τελευταίας γενιάς τετρακύλινδρου 2.2 TDCi της Ford, με βελτιωμένη απόδοση καυσίμου και πολιτισμένη λειτουργία, αλλά και αυξημένη ισχύ συγκριτικά με τους κινητήρες 125 hp και 150 hp του απερχόμενου μοντέλου.

Το όχημα διατηρεί στο ακέραιο τις (κορυφαίες) επιδόσεις του υφιστάμενου μοντέλου. Η ικανότητα διάσχισης υδάτινου εμποδίου (βάθος βύθισης) παραμένει στα 800 χιλιοστά, και η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος στα 230. Υπάρχει φυσικά δυνατότητα επιλογής κοντών σχέσεων μέσω υποπολλαπλασιασμού και μπλοκέ πίσω διαφορικό. Δυνατό σημείο του ελαφρού ημιφορτηγού της Ford είναι, πέρα από την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, η απόσβεση και γενικότερα το σετάρισμα της ανάρτησης. Τα στοιχεία εκμετάλλευσης τέλος, παραμένουν γενικά τα ίδια, με την ικανότητα ρυμούλκησης να φτάνει τα 3.500 κιλά, σε όποιες αγορές αυτό επιτρέπεται. Η διάθεση του νέου Ranger στην ελληνική αγορά έχει ξεκινήσει.

Στο ίδιο τεύχος #334

PreviousNext