Ευνοϊκή ρύθμιση για τις αγορές λεωφορείων προβλέπεται στο πολυνομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης.
Συγκεκριμένα, ο συντελεστής απόσβεσης ορίζεται στο 16% και αυτό ισχύει για όλα τα μεταφορικά μέσα επιβατών εκτός πλοίων και σιδηροδρόμων. Ειδικότερα, ευνοείται η αγορά όλων των λεωφορείων τουριστικών, σχολικών, ΚΤΕΛ κ.λ.π., η αξία των οποίων αποσβένεται τώρα σε διάστημα 6 ετών (6 ετών και 3 μηνών).
Αυτό σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης του καινούργιου λεωφορείου έχει κάθε χρόνο ένα υψηλό ποσό αποσβέσεων με αντίστοιχο φορολογικό όφελος και, μετά τη λήξη της περιόδου των αποσβέσεων, θα έχει στη διάθεσή του ένα όχημα με υψηλή αξία μεταπώλησης. Η ρύθμιση αυτή αναμένεται να τονώσει τη συγκεκριμένη αγορά.
Η παραπάνω ρύθμιση, ουσιαστικά επαναφέρει τον προηγούμενο συντελεστή απόσβεσης που είχε μειωθεί στο 5%, το Μάιο του 2016, και σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση αυτό γίνεται «προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πληθώρα των πρακτικών και ερμηνευτικών ζητημάτων που έχουν προκύψει από την ερμηνεία των μέσων μαζικής μεταφοράς (ΚΤΕΛ) και των μέσων μεταφοράς ατόμων».
Πραγματικά, η μείωση το 2016 του συντελεστή απόσβεσης από το 16% στο 5% βασίστηκε στη «γραμματική» ερμηνεία ενός στελέχους του υπ. Οικονομικών, ήταν όμως αρκετή για να επιφέρει σοβαρό πλήγμα στην αγορά των λεωφορείων, όπως είχε γράψει τότε το περιοδικό Τ.Τ. (Νο 338, σελ. 102).