Οδηγούμε την πληθωρική ναυαρχίδα της Setra από την πρωτεύουσα της Λετονίας στο Τάλιν, σε μία διαδρομή που αναδεικνύει τη μηχανολογική ανωτερότητα του διώροφου πούλμαν.

Το S 531 DT είναι το πιο «φρέσκο» διώροφο λεωφορείο της αγοράς, με στοιχεία αναφοράς τη γνωστή πολυτέλεια, την ποιότητα κατασκευής, αλλά κυρίως τη μοναδική εκμετάλλευση του ωφέλιμου όγκου στο εσωτερικό, και τις ρυθμίσεις της ανάρτησης που το καθιστούν το πιο «στριφτερό» και ώριμο στην οδική του συμπεριφορά μοντέλο της κατηγορίας.

Το τοπίο είναι σχεδόν σκανδιναβικό, με ξύλινα εξοχικά, ατελείωτες συστάδες ευθυγραμμισμένων δέντρων και κρύο, πολύ κρύο για μέσα Μάρτη. Αραιά και πού, βλέπεις κάποια γκρίζα, σχεδόν μοχθηρά κτίρια, ταιριαστά κατάλοιπα της προηγούμενης κατάστασης μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’90, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Οι πόλεις της Λετονίας και της Εσθονίας είναι κουκλίστικες, πολλές από αυτές έχουν εκατοντάδες άριστα διατηρημένα μεσαιωνικά αρχοντικά, και απαράμιλλη αρτ νουβό και γοτθική αισθητική. Το νέο Setra S 531 DT είναι φτιαγμένο για πολυήμερα ταξίδια, και μ’ αυτό κατά νου, τα στελέχη του κατασκευαστή αποφάσισαν να καλέσουν ένα μικρό γκρουπ δημοσιογράφων σε ένα ταξίδι πέντε ημερών και 2.000 χιλιομέτρων. Από το Βερολίνο, μέσω Βαρσοβίας, στο Βίλνιους της Λιθουανίας, κι από εκεί στη Ρίγα με τελικό προορισμό το Τάλιν (κι όχι Ταλίν). Οδηγήσαμε σημαντικό κομμάτι του τελευταίου σκέλους, συνολικής απόστασης 312 χιλιομέτρων.

Για το ντιζάιν του αμαξώματος τα έχουμε αναφέρει. Πρόκειται περί κατορθώματος το γεγονός ότι, όλη η μοντέρνα και ανάλαφρη οπτικά αύρα της σειράς TopClass 500 διατηρήθηκε και στον Γολιάθ των πούλμαν της εταιρείας. Σημεία κλειδιά στην καθηλωτική παρουσία του οχήματος είναι τα δύο, ψαλιδωτού σχήματος παρμπρίζ, που χωρίζονται μόνο από ένα λεπτό αλουμινένιο φιλέτο. Οι πιο παρατηρητικοί από τους αναγνώστες μας θα έχουν ήδη προσέξει τον υαλοκαθαριστήρα στο παρμπρίζ του πάνω ορόφου, ο οποίος είναι κάθετα τοποθετημένος. Πρόκειται για πατέντα του κατασκευαστή με διττή χρησιμότητα –και αισθητικά ταιριάζει στο σύνολο, και την αεροδυναμική βελτιώνει. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd = 0,35 είναι τιμή ρεκόρ για διώροφο λεωφορείο.

Εδώ και χρόνια, η σχεδιαστική ταυτότητα όλων των πούλμαν της εταιρείας έχει ταυτιστεί με την περίφημη «La Linea» την αλουμινένια μπάρα που διατρέχει τα πλαϊνά του αμαξώματος. Στο διώροφο λεωφορείο είναι σε οριζόντια θέση σε σχέση με την οροφή, και δείχνει ακόμη πιο έντονη χάρη στη γενναιόδωρη χρήση των κρυστάλλων που καλύπτουν μεγάλη επιφάνεια. Το «σπάσιμο» που κάνει στο σημείο που βρίσκεται η πίσω σκάλα βοηθά την αίσθηση της μεγάλης έκτασης που καλύπτεται με τζάμια, και κάνει πιο ανάλαφρο το σύνολο στο μάτι. Ο σχεδιαστής του Setra αναφέρει πως τα πάνελ του πάνω ορόφου «κυλάνε» προς τα κρύσταλλα, σαν «νησιά» πάνω στις τεράστιες γυάλινες επιφάνειες. Συνολικά, το S 531 DT διαθέτει σχεδιαστικό σφρίγος, κι έλκει τα βλέμματα.

Διαβάστε περισσότερα στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.